BUSINESS DAYS: De ce se tem cel mai mult managerii din regiunea de nord-est a țări?

15.03.2018

Directorii executivi din regiunea de nord-est a țării alocă cea mai multă energie pe respectarea legilor și pe etica în afaceri, în timp ce managerii de marketing se concentrează cel mai mult pe optimizarea muncii în departament. De asemenea, principala provocare a managerilor de resurse umane e reprezentată de identificarea metodelor prin care să poată gestiona eficient relația dintre angajați și angajatori.

Business Days a întrebat 270 de antreprenori și manageri români din regiunea de nord-est a țării în ce investesc cel mai mare volum de energie, din punct de vedere profesional, iar cei mai mulți antreprenori implicați activ în business au indicat dezvoltarea afacerii.

„Studiul pe care l-am efectuat măsoară volumul de energie și timp investit în diferite activități, practic arată nevoile și prioritățile oamenilor de afaceri din nord-estul României. În contextul în care platforma Business Days găzduiește în fiecare an cei mai importanți specialiști din mediul de business local în conferințe și workshop-uri, era vital pentru noi să aflăm direct de la ei cum îi putem ajuta și mai eficient să-și atingă scopurile. Prin urmare, e pentru prima oară când o platformă de evenimente specializate realizează un studiu aprofundat pentru a afla nevoile publicului și pentru a-și adapta structura conferințelor, natura temelor dezbătute și alegerea speaker-ilor în consecință”, declară Laszlo Pacso, coordonatorul platformei Business Days.

Conform analizei, managerii sunt cei mai responsabili. Astfel, rezultatele studiului arată că directorii generali din companii sunt foarte eficienți în planificarea strategică a timpului și a energiei alocate sarcinilor profesionale.

Nu mai puţin de 54% din timpul lor e alocat activităților importante și doar 2% celor nerelevante pentru profesie, dar mari consumatoare de timp si energie. În schimb, antreprenorii declară că 11% din timpul și energia lor se “pierd” cu lucruri neimportante, iar managerii de marketing și resurse umane sunt și mai ineficienți: aproape 20% din timpul lor e neproductiv.

Dezvoltarea afacerii

De asemenea, studiul mai arată că majoritatea oamenilor de afaceri locali nu sunt preocupați de consolidări și sinergii, deși alocă cel mai mult timp dezvoltării afacerii. Pe locul doi în topul preocupărilor acestora se află activități legate de comunicarea și implementarea misiunii, viziunii și a obiectivelor strategice ale organizației. Pentru marketing (mix de produse și servicii, poziționare și politici comerciale) însă, investesc mai puțină energie decât în dezvoltarea personală. Totodată, la baza listei se află managementul fluxului de numerar, înțelegerea sistemului de fiscalitate și a legislației care reglementează domeniul de activitate al companiei și controlul bugetului de venituri și cheltuieli. Cea mai puțin importantă activitate în percepția antreprenorilor este reprezentată de identificarea unui partener de business.

Dacă în rândul antreprenorilor conformitatea cu legea nu e declarată ca fiind o prioritate, asigurarea respectării legii care guvernează activitatea companiei și etica în afaceri sunt activitățile care preocupă cel mai mult directorii generali ai societăților din sud-estul țării.

Tot în contrast cu oamenii de afaceri, o mare parte din timpul managerilor e alocat dezvoltării parteneriatelor strategice și, astfel, a consolidării business-ului. Asta fiindcă creșterea accelerată a afacerii poate prezenta un risc dacă nu e gestionată corect, drept care managerii declară că dezvoltarea și implementarea strategiei comerciale în conformitate cu obiectivele organizației e vitală. Managerii sunt în schimb preocupați de dezvoltare profesională și investesc mult în dezvoltarea atenției pentru detalii, a abilităților de comunicare și modalități de sondare a percepției consumatorilor și clienților.

Procesele de automatizare

Managerii din departamentele de marketing consumă cel mai mare volum de energie pe procesele de automatizare din departamente și, prin urmare, cea mai puțină atenție pe recrutarea noilor talente.

Sunt, de asemenea, preocupați de coordonarea și managementul echipei și de activități specifice ale funcției: studii de piață, identificarea furnizorilor potriviți pentru realizarea și implementarea planului de marketing, generarea de conținut specific obiectivelor de campanie, dar și măsurarea rezultatelor. Tot ei se ocupă de managementul brand-urilor și de planificarea și organizarea activității de comunicare, deși declară că acestea nu sunt priorități. Marketerii se confruntă însă cu provocări atunci când vine vorba despre abilitatea de a organiza, planifica și prioritiza munca, prin urmare, sub aspectul dezvoltării personale, declară că investesc cel mai mult în dezvoltarea acestor capacități.

Pe de altă parte, planificarea și implementarea proiectelor de digitalizare sunt ultimele pe agenda specialiștilor HR. În schimb, sunt preocupați cu precădere de identificarea formulelor de gestionare eficientă a relației dintre angajat și angajator, iar pentru acest obiectiv investesc cea mai multă energie în dezvoltarea personală a angajaților. Declară că sunt interesați și de parteneriate strategice, colaborarea cu alte departamente și, în general, menținerea unui mediu de lucru pozitiv. Managementul performanței e însă prioritar în ce privește dezvoltarea personala a coordonatorilor de resurse umane, însă investesc cu precădere și în tehnici de identificare a nevoilor clienților.

Prima destinație a evenimentelor Business Days din 2018

Iașiul este prima destinație a evenimentelor Business Days din acest an. Acesta găzduiește, în 28 martie, la Hotel Internațional, 350 de antreprenori, directori executivi, directorii de departamente, 50 de speakeri profesionisti și experți cu recunoaștere internațională din mediul de business în două conferințe, trei masterclass-uri și 14 workshop-uri tematice.

Participanții vor avea acces în cadrul acestor evenimente la metodologii revoluționare, soft-uri de auditare a departamentelor din companie sau a întregii afaceri, strategii și instrumente avansate de marketing, dezvoltarea produselor și a ofertelor și vor pleca cu o serie de instrumente și informații care să le faciliteze dezvoltarea și consolidarea afacerii.

Înscrierile se fac pe https://www.businessdays.ro/Evenimente/Business-Focus-Iasi/Tipuri-de-acces până în 27 martie, la ora 13.

 

 

Citiți și despre: