Business Mark: “asistăm la maturizarea pieței de evenimente de business”

01.01.2016

Peste 6000 de participanți au trecut pragul conferințelor organizate de companie. BusinessMark este deja un nume consacrat pe sectorul organizării de evenimente B2B nișate în România. În luna aprilie a anului 2013 a fost organizat primul astfel de eveniment, iar de atunci din ce în ce mai multe organizații, instituții și companii au lăsat pe mâna specialiștilor de la BusinessMark imaginea lor în fața partenerilor și clienților. “Împreună cu partenerii mei, Daniel Drăgan și Dan Popescu, am înființat BusinessMark fără resurse, fără investiție. Practic, bugetul nostru s-a rezumat la suma necesară înființării și declarării firmei. Așadar, primul proiect a fost realizat cu multe eforturi, iar când acesta s-a dovedit a fi un succes, mi-am spus pentru prima oară <ok, se poate>”, ne-a declarat Andreea Păun, Managing Partner BusinessMark.

Primul eveniment organizat a fost ”Zilele Agriculturii Românești”. De atunci însă au fost organizate alte cinci evenimente adresate acestei industrii. Portofoliul companiei reunește însă multe alte industrii si arii profesionale, de la energie, la HR, tax&finance, sales, marketing, CSR, banking, infrastructură, sănătate și farma sau real estate. În total, au fost organizate peste 70 de evenimente din aprilie 2013 până în decembrie 2015.

Închirierea unui spațiu de lucru și recrutarea primului angajat au fost printre cele mai importante momente din istoria start-up-ului, iar faptul că businessul nu este susținut de un fond de investiții sau de o companie cu renume face ca fiecare pas spre atingerea obiectivelor să fie văzut ca o victorie. „Au fost momente de asumare față de noi înșine și față de obiectivele noastre. La debutul ca antreprenor, fiecare pas mic pare o etapă decisivă. Aceste etape de dezvoltare, oricât de firești par din afară, au fost foarte importante pentru dezvoltarea noastră”, explică Andreea Păun.

Un business cu pasiune

Nișa organizării de evenimente de business a fost aleasă ca urmare a experienței celor trei antreprenori care au lansat BusinessMark. Andreea, Daniel și Dan au lucrat înainte să pună pe picioare BusinessMark în aceeași echipă ca divizie separată, ca centru de business separat de restul companiei și astfel știau care este flow-ul activității la nivel de venituri, profitabilitate, bugetare. “Așa ne-am dat seama că am putea face asta pe cont propriu. Dar cred că cel mai important lucru a fost acela că am crezut că putem realiza proiecte foarte bune, aveam idei și încredere în ceea ce putem face. Am simțit că este loc pentru noi pe piață, că este loc pentru un tip de jucător rar întâlnit – un organizator independent. Dacă vorbim despre nișă, nu pot să nu menționez un aspect definitoriu: piața era și este dominată de organizatori de evenimente B2B ce aparțin trusturilor de presă și care, astfel, se bucură de unelte diferite de promovare, vizibilitate, comunicare atât pentru proiecte, cât și pentru partenerii lor. Noi am propus pieței o altă formulă și am pornit dezvoltarea unor instrumente de marketing care să ne susțină în crearea unei comunități valoroase”, povestește Managing Partnerul BusinessMark. Accentul este plasat așadar pe calitatea și utilitatea reală a fiecărui eveniment, fără a exista compromisuri la niciun nivel. Asta deși echipa BusinessMark este formată din 10 persoane, desigur, cu multe servicii externalizate pentru a face față tuturor cererilor venite din partea clienților.

Evenimente unice

Cele mai complexe proiecte sunt cele conturate în jurul unor specializări profesionale. Este vorba despre evenimentele de HR, Tax & Finance, Marketing, Sales, explică oficialii BusinessMark. Dintre evenimentele conturate în jurul unor industrii, cele mai dificile sunt cele de Health & Pharma și Energie, fiind industrii foarte reglementate, cu o dinamică diferită și, din nefericire, cu multe probleme.

Din punctul de vedere al organizatorilor, există două categorii de evenimente. Primele sunt cele structurate în jurul unor industrii, iar celelalte sunt conturate în jurul ariilor profesionale. “Unele proiecte sunt de o zi, altele de două zile, în funcție de complexitatea tematicii abordate. Programul fiecărei zi de eveniment este structurat în mai multe sesiuni ce implică mai mulți speakeri. Sesiunile pot fi formate din speech-uri sau pot lua forma unui panel de discuții. De asemenea, de multe ori includem în program și seminarii / workshop-uri pentru a oferi posibilitatea aprofundării unor teme specifice. Ce este important de știut este că noi urmărim utilitatea reală pe care un eveniment o are pentru participanți, parteneri, speakeri”, este de părere Andreea Păun.

Solicitări vs. rezultate

Chiar dacă evenimentele B2B sunt organziate pe plan local de peste 15 ani, acum piața începe să se maturizeze, explică reprezentanții BusinessMark. „Oamenii știu exact ceea ce vor de la un eveniment business, nu irosesc timpul, câștigă proiectele cu adevărat serioase și valoroase. Valoros înseamnă, în viziunea mea, o combinație de factori, precum: concept, tematică, complexitatea agendei, speakeri, locație, vizibilitate. După un calcul aproximativ, peste 6000 de persoane au participat la evenimentele BusinessMark până în prezent”, declară Andreea Păun, Managing Partner BusinessMark.

Complementar organizării de evenimente, start-up-ul oferă și soluții de PR B2B. Chiar dacă această linie de business nu este foarte dezvoltată în prezent, planurile de viitor ale start-up-ului includ dezvoltarea serviciilor de PR.

Dublarea cifrei de afaceri

Anual, se organizează foarte multe evenimente, iar așteptările participanților și ale companiilor s-au modificat.

Partenerii urmăresc să își crească business-ul în mod real prin participarea la evenimente, precum participanții urmăresc utilitatea evenimentului. Cu alte cuvinte, fiecare știe ce vrea și nimeni nu își permite irosirea de resurse, spun reprezentanții BusinessMark. “Pe termen scurt, dorim continuarea dezvoltării liniei de Event Management și organizarea de evenimente în noi industrii. Pe termen mediu și lung, organizarea de evenimente și în alte orașe din România și dezvoltarea liniei de PR. În ceea ce privește cifra de afaceri o să spun doar atât. Anul acesta aproximăm că vom dubla CA de anul trecut”, ne-a declarat Andreea Păun, Managing Partner BusinessMark.

 

 

Citiți și despre: