BusinessMark a organizat, pe 15 iunie, a doua ediţie a „IFRS Forum”

17.06.2016

BusinessMark a organizat, pe 15 iunie, cea de-a doua ediţie a „IFRS Forum”. Evenimentul a constituit cel mai important forum dedicat standardelor internaţionale de raportare financiară organizat în ţara noastră, reunind reprezentanţi ai Ministerului Finanţelor, ai tuturor companiilor de consultanţă şi audit din Big 4, experţi financiari, factori de decizie din departamentele financiar-contabile ale celor mai importante companii prezente pe piaţă românească.

Invitaţii primei părţi a zilei au fost Georgeta Petre, Director, Direcţia de legislaţie şi reglementări contabile, Ministerul Finanţelor Publice, Ana – Maria Butucaru, Director, Financial Services, PwC, Adrian Bunea, Executive Director, Financial Accounting Advisory Services, EY România şi Alexandra Smedoiu, Director, Consultanţă fiscală, PwC România.

Georgeta Petre a vorbit despre schimbările importante generate de aplicarea IFRS.

„Începând cu 2015 există un raport de audit care prezintă ceva nou, faptul că auditorul trebuie să confirme cu privire la faptul că situaţiile financiare sunt făcute cu respectarea legislaţiei. În cazul IFRS există mai multă flexibilitate pentru alegerea tratamentelor contabile. Dar de multe ori se întâmplă însă ca acestea să nu-şi găsească echivelent în fiscalitate. Atunci este o mare provocare să aplici aceste reglementări, iar provocarea este şi mai mare la companiile cu capital parţial sau majoritar de stat”, a declarat aceasta.

De asemenea, Ana – Maria Butucaru a susţinut o prezentare cu titlul „IFRS 9 – Instrumente financiare – adoptarea standardului de la 1 ianuarie 2018, implicaţii, provocări”.

Alexandra Smedoiu a vorbit despre „Societăţile de investiţii financiare – cum aplicăm IFRS fiscal?”.

„Cine aplică IFRS? Instituţiile financiare bancare, societăţile listate la bursă, societăţile de investiţii financiare şi anumite societăţi de stat. În Codul Fiscal au fost introduse anumite norme referitoare la IFRS în 2012, anul în care au aplicat băncile. Ceea ce avem acum în Cod este ceea ce a fost introdus atunci, adică prevederi aplicabile băncilor. De aceea ne este greu să aplicăm prevederile pentru toate celelalte societăţi. Am avut lungi discuţii cu MFP pe această tema. Modificările sau clarificările sunt destul de greu de implementat în practică. Cred însă că IFRS reprezintă viitorul. Tendinţa este de aliniere. În următorii ani vor fi tot mai multe societăţile care vor aplică la acest standard”, a declarat specialistul PwC România.

Vorbitorii celei de-a doua sesiuni au fost Alina Făniţă, CEO, PKF Finconta & Ionuţ Şerban, Audit Manager, PKF Finconta, Adrian Lobdă, Audit Partner, Deloitte România, Ella Chilea, Director, Audit & Financial Advisory, Mazars România şi Codina Petrescu, Senior Manager, Consultanţă contabila, Servicii de Audit, PwC România.

Alina Făniţă a vorbit, alături de Ionuţ Şerban, despre ” IFRS 15 – Venituri din contractele cu clienţii – adoptarea standardului de la 1 ianuarie 2017, update, necesitatea emiterii unui nou standard, impactul asupra business-ului”.

„Datorită IFRS 15, utilizatorii de pe pieţele internaţionale de capital pot verifica evoluţia companilor care au implementat standardul. IFRS 15 se vrea a fi un standard pentru recunoaşterea veniturilor în toate domeniile. Standardul se aplică pentru contracte cu clienţii şi vânzări de active non-financiare, care nu sunt produsul rezultat din activităţile de baza ale entităţii. Standardul nu se aplică pentru contracte de leasing, de asigurări sau instrumente financiare şi anumite drepturi/obligaţii contractuale”, a afirmat aceasta.

Totodară, Codina Petrescu a discutat despre Tendinţe globale în raportarea financiară. Creşterea relevanţei situaţiilor financiare.

Evenimentul a inclus şi seminarul cu tema „IFRS 16 LEASING (LEASES/ CLARIFICATIONS TO IFRS 15), sesiune susţinută de Angela Manolache, Partner, Guvernanţă, Risc şi Raportare, KPMG România şi Iionu Mastacaneanu, Tax Senior Manager, Servicii de Fiscalitate, KPMG România. Cel de-al doilea seminar, Raportarea integrate – cerinţe şi beneficii. Impact în România, a fost susţinut de Raluca Anton, Manager Audit, Deloitte România.

 

 

Citiți și despre: