Campanie de informare pentru IMM-uri, lansată de Visa

13.05.2014

Visa Europe, împreună cu băncile membre din România, a lansat o campanie de informare şi educare dedicată întreprinderilor mici și mijlocii. Campania are în vedere modul în care utilizarea cardurilor de firmă (carduri business) poate facilita gestionarea cheltuielilor companiilor şi contribuie pe termen lung la reducerea economiei subterane.

Campania, denumită “Afacerea ta merge mai uşor cu cardul de firmă!”, se desfăşoară în perioada 1 mai – 31 august 2014 cu sprijinul Departamentului pentru IMM, Mediu de afaceri şi Turism şi al Oficiului Naţional al Registrului Comerţului. Campania este susţinută şi de organizaţiile patronale ale întreprinderilor mici și mijlocii, precum Consiliul Naţional al Întreprinderilor Private Mici şi Mijlocii din România (CNIPMMR).

“Am observat o nevoie reală de informare în ceea ce priveşte instrumentele de plată şi gestiune a finanţelor pentru IMM-uri. Din păcate, suntem o societate încă bazată pe numerar, iar acest lucru se reflectă în modul în care IMM-urile îşi gestionează afacerile şi în ponderea extrem de ridicată a economiei subterane în PIB. Peste 50% dintre IMM-uri întâmpină dificultăţi în gestionarea fluxului de numerar şi aproape 60% consideră o provocare să aibă o evidenţă clară a finanţelor şi un control bun asupra cheltuielilor. Cardurile business uşurează din start gestiunea financiară a unei firme. Este ca şi cum ai avea un contabil personal virtual, fără a mai sta cu grijă că se încurcă tranzacţiile, că se pierd chitanţele sau, mai rău, că ţi se pot fura banii”, a declarat Cătălin Creţu, director regional pentru România şi Croaţia, Visa Europe.

Doar 66% dintre IMM-uri au un cont curent

Studiile realizate la iniţiativa Visa Europe, în rândul IMM-urilor, arată că acestea se preocupă constant de gestionarea resurselor financiare şi sunt foarte precaute în luarea unor decizii financiare complexe.

În plus, două din trei IMM-uri (66%) au un singur cont curent şi lucrează cu o singură bancă, iar o mare parte dintre acestea realizează, în principal, depuneri şi retrageri de numerar.

“Cardurile business prezintă avantaje multiple pentru companii, inclusiv reducerea costurilor datorită faptului că nu se percepe comision la plăţile realizate direct la comercianţi, acces permanent la fondurile din cont şi un control sporit asupra cheltuielilor realizate. Astfel, tranzacţiile realizate direct cu cardul sunt înregistrate automat în contul firmei, fără a mai fi nevoie de o evidenţă contabilă separată a cheltuielilor, iar accesul angajaţilor la banii din cont poate fi monitorizat şi restricţionat astfel încât să corespundă necesităţilor firmei”, au mai explicat reprezentanţii Visa.

Campania vine în completarea numeroaselor iniţiative ale Visa Europe care vizează dezvoltarea plăţilor electronice, accesul la educaţie financiară pentru o categorie cât mai largă de populaţie şi sprijinirea reducerii evaziunii fiscale.

 

Citiți și despre: