Canah International îşi extinde activitatea din România

21.11.2013

Canah International, singurul producător integrat de produse din seminţe de cânepa din Europa, înfiinţat în 2007 la Salonta, judeţul Bihor, îşi orientează interesul şi către piaţa locală, cu potenţial de creştere semnificativă pentru următoarea perioadă.

Lider în Europa, Canah International şi-a început activitatea în 2008, iniţial pe o piaţă de nişă, mizând pe exporturi constante în trei continente, astfel că la sfârşitul acestui an să preconizeze o cifra de afaceri de 4 milioane de euro.

Peste 80% din producţia fabricii merge către Europa (Anglia, Finlanda, Suedia, Danemarca, Germania, Belgia, Olanda, Franţa, Cehia, Slovenia, Italia), Statele Unite şi Israel sub trei forme: produse marcă proprie, produse cu marca importatorilor sau vrac, pe acest segment înregistrându-se cea mai mare cerere. 

România – o piaţă cu potential 

„În 2007, cand am început business-ul, am decis să ne orientăm către pieţele externe, deoarece acolo există deja cerere. În România ne-am lovit în prima fază de reticenţa consumatorilor, care nu cunoşteau proprietăţile cânepei şi atunci era nevoie de educare, lucru pe care farmacistul singur nu-l putea face. Cu timpul, consumatorii români au început să cunoască efectele benefice ale uleiului de cânepa şi chiar să-l recomande celor din jur, iar acest lucru se întamplă şi în cabinetele medicale, ca şi tratament adjuvant. Acum volumul vânzărilor pe piaţa locală are o creştere lunară de peste 5%, ceea ce este semnificativ pentru o piaţă de nişă, motiv pentru care avem în plan să investim într-o campanie de promovare a produselor în România”, a explicat Dan Lăzărescu, administrator şi acţionar majoritar Canah International. 

Compania nu poate folosit resursele locale

În ceea ce priveşte limitările, în cea mai mare parte Canah International se loveşte de imposibilitatea folosirii resurselor locale, în prezent fiind nevoiţi să importe materia primă în proportie de 99,5% din Franţa şi China, restul fiind luat din producţia internă.

„Dacă la începutul anilor ’90, în România se cultivau peste 150.000 hectare de cânepa, în prezent se mai cultivă doar câteva sute de hectare. Astăzi, cânepa a devenit o cultură de niţă şi se întinde pe suprafeţe reduse de aproximativ 10.000 hectare la nivelul întregii Uniuni Europene. La nivel global aproximativ 30 de ţări din Europa, Asia, America de Nord şi de Sud permit cultivarea cânepei, cel mai mare furnizor fiind China. În 2006 când am început business-ul în Salonta, ni s-au alăturat 21 de cultivatori români, dintre care 3 bio-certificaţi, care în primul an au contractat pentru cultivare 260 de hectare. Apoi statul a retras subvenţia de cultivare a cânepii pentru sămânţă, ceea ce a dus în 2007 la dispariţia lor”, a adaugat Lăzărescu.

Fabrica Cahah din România a fost deschisă în anul 2007, iar acum produce sub acest brand toate produsele derivate din seminţe de cânepă.

Pentru perioada următoare, acţionarii Canah International au în vedere dezvoltarea unor noi produse, atât în ceea ce priveşte gama batoanelor, cât şi a noilor pudre proteice destinate sportivilor.

Citiți și despre: