Carniprod, evoluție susținută în toate sectoarele de activitate

01.09.2017

Compania va investi 2 milioane de euro în dezvoltarea și modernizarea complexului zootehnic. În ultimii doi ani, Carniprod a evoluat constant și susținut în toate cele 4 direcții de activitate – industrială, de producție de carne, activitatea zootehnică, de creștere și îngrășare a porcilor, activitatea vegetală, de furaje pentru zootehnie, și activitatea de vânzare cu amănuntul a cărnii, prin rețeaua proprie de magazine.

Astfel, activitatea zootehnică a înregistrat o creștere de 22% față de perioada precedentă, fiind livrate în abator peste 130.000 capete porci grași, cu greutatea medie la sacrificare de 107,8 kg/cap. La baza acestor realizări au stat creșterea efectivelor, sporul mediu zilnic mai mare, precum și mortalitățile mai mici.

În schimb, în zona de activitatea vegetală, compania a obținut o producție mai mică decât perioada similară, de 3.900 de tone de furaje pe ultimii doi ani, iar venitul cumulat din activitatea de vânzare cu amănuntul a fost cu 11% mai mare, fiind vândute peste 5.400 de tone de carne prin rețeaua proprie de magazine.

„În ultimii doi ani, s-au vândut carne, preparate și produse din carne cu 19% mai mult decât în perioada similară precedentă. În mod constant, în această perioadă au fost lansate produse noi, piața fiind testată permanent. A existat preocuparea ca produsele să fie numai din carne, cu un conținut minim de aditivi și fără să se utilizeze în rețete MDM-uri”, declară Nicolae Ciuleac, directorul general al Carniprod Tulcea.

Produse unice prin gust și apariție

Carniprod a creat și va crea în permanență produse noi, unice prin gust și apariție. Astfel că în perioada 2016-2017, compania a lansat pe piață produse noi, precum Șunca Praga Carniprod, Șuncă pizza, Toba de curcan, pateuri vegetale, Parizer cu măsline, Parizer afumat extra, Salam Bucegi, Salam cu nucă, cârnați DEBRETIN, Cârnați cu cimbru, salam pizza, Cârnați PATRICIENI, fleică cu cimbru, slănină cu boia, rasol fără os afumat, specialitate din piept afumat, cotlet afumat.

Carniprod a creat și va crea în permanență produse noi, unice prin gust și apariție, compania eliminând în proporție de 100% potențiatorul de gust (monoglutamat de sodiu).

Compania acordă însă o atenție deosebită și produselor deja existente în portofoliu, care sunt permanent monitorizate și adaptate cerințelor pieței.

„În cadrul societății, echipa noastră de specialiști proiectează și implementează continuu produse noi, acest lucru ducând la diversificarea gamei de sortimente, creșterea competitivității producției, reușind să satisfacă cele mai exigente criterii de calitate ale consumatorilor, pe grupe de vârste cât mai diferite”, menționează Nicolae Ciuleac.

Cum în ultima perioadă se pune tot mai mult accentul pe o alimentație sănătoasă, Carniprod a eliminat în proporție de 100% potențiatorul de gust (monoglutamat de sodiu).

În plus, compania se preocupă și de alergenii din produse, ponderea lor fiind tot mai scăzută. Astfel, în scopul informării clienților și pentru o „transparență sănătoasă”, Carniprod oferă pe ambalajul produselor buline de genul: „FĂRĂ GLUTAMAT  ȘI FĂRĂ GLUTEN”, „FĂRĂ GLUTAMAT”, „MINIM 80% CARNE”, tocmai pentru a demonstra că ingredientul principal este carnea.

Politica de protejare a mediului

Echipa Carniprod este formată din 470 de angajați, distribuiți în cele 4 sectoare de activitate ale companiei, aceștia beneficiind de cursuri de instruire pe tot parcursul anului, cursuri furnizate de instructori interni și externi, în funcție de durata, complexitatea și domeniul profesional al cursurilor.

În prezent, companie are 470 de angajați cuprinși în cele 4 sectoare mari de activitate: ferma vegetală, creșterea și îngrășarea porcilor, abatorizare, producerea și comercializarea cărnii, realizarea preparatelor și produselor din carne.

Aceste cursuri au ca obiectiv conștientizarea tuturor salariaților în privința responsabilităților pe care le au pentru calitate, mediu, igienă, siguranța alimentului și securitatea și sănătatea în muncă, precum și în privința înțelegerii importanței activității fiecăruia dintre ei pentru satisfacerea cerințelor clienților.

În plus, politica de protejare a mediului are în vizor prevenirea poluării, reducerea impactului asupra atmosferei, a apei și a solului, reducerea nivelurilor de zgomot, gestionarea deșeurilor, inclusiv a deșeurilor periculoase, protecția resurselor de apă și a stațiilor de epurare, educația și conștientizarea membrilor companiei privind protecția mediului, creșterea producției de energie din surse regenerabile și reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră.

În acest sens, pentru a preveni poluarea solului, Carniprod efectuează din 3 în 3 ani studii agrochimice ale solului, nu utilizează pesticide și erbicide, iar îngrășămintele naturale sunt folosite în cantități adecvate.

„Pentru a preveni poluarea aerului atmosferic avem în dotare la toate centralele termice filtre care epurează și neutralizează substanțele poluante, iar rampele de gunoi sunt amplasate în locuri speciale și transportul acestuia se face cu autovehicule închise”, completează directorul general al companiei.

Epurarea apelor uzate se face prin metode mecanico-chimice și biologice, apele epurate rezultate fiind valorificate pentru irigații, iar nămolurile îndepărtate din stații și valorificate ca materie primă pentru stația de BIOGAZ.

Respectul – cea mai importantă valoare

„Valoarea pe care am considerat-o cea mai importantă și care este prioritară este, de departe, respectul pentru consumatori. De aici derivă și obiectivul major al unității, și anume menținerea calității produselor și diminuarea la un minim admis a procentului de adjuvanți adăugați în procesul de fabricație a produselor oferite de societatea noastră”, mai spune directorul general al Carniprod.

Cea mai importantă valoare pentru Carniprod este respectul pentru consumatori prin menținerea calității produselor

Un alt atu care diferențiază compania de alți producători este ingredientul principal utilizat – carnea de porc – ce provine de la o rasă de porci de carne cu un strat mic de grăsime. Animalele sunt crescute în complexul zootehnic propriu, în continuă dezvoltare și modernizare.

Cu peste 20 de ani de experiență, Carniprod a dezvoltat în timp o rețea proprie de magazine de desfacere și prezentare, caracterizate printr-o personalitate proprie datorită unui design deosebit și modern.

Rețeaua Carniprod este formată din 33 de magazine proprii, 27 de magazine fixe și 6 magazine mobile. De asemenea, compania se bucură și de 53 de parteneri interni, 3 parteneri externi în Italia și Anglia, precum și de retaileri cu 24 de locații regionale.

„Deținem și magazine automotoare (mobile), care se deplasează în Municipiul Tulcea și în județele din jur, tocmai pentru a oferi clienților noștri produse proaspete, într-o gamă cât mai variată și, nu în ultimul rând, sigure, conforme cu standardele naționale și europene în vigoare”, adaugă directorul general al companiei.

Dezvoltarea activității zootehnice

Carniprod continuă investițiile în dezvoltare și modernizare, cele mai recente vizând activitatea complexului zootehnic – amenajarea de hale de gestație, selecție, creștere. Totodată, compania a investit în deschiderea unor spații comerciale, în amenajarea unei cantine, în dotări cu mijloace fixe independente. Pe lângă acestea, s-a mai investit într-o instalație frigorifică în sectorul industrializare și un aparat multifuncțional de mare performanță pentru determinări complete fizico-chimice în vederea standardizării cărnii, preparatelor și produselor din carne.

Carniprod va investi aproximativ 2 milioane de euro în dezvoltarea și modernizarea complexului zootehnic

„În prezent, politica adoptată de societate este dezvoltarea activității la complexul zootehnic. În acest context, sunt în curs de elaborare documentațiile tehnice, urmând ca în perioada următoare să fie realizate investiții în fabrica de nutrețuri combinate (FNC), hala gestație-creștere porc gras (hala multifuncțională) și în silozul de furaje, cu o capacitate de 4.000 tone”, susține Nicolae Ciuleac, directorul general al Carniprod.

Valoarea totală a investițiilor planificate pentru viitorul apropiat este de aproximativ două milioane de euro.

Ca urmare a activității economice și de producție desfășurate de Carniprod în prima jumătate a anului curent, cifra de afaceri înregistrată în această perioadă a ajuns la nivelul de 16 milioane de euro, rezultate superioare față de aceeași perioadă a anului trecut, remarcându-se astfel o evoluție pozitivă în ceea ce privește rezultatele financiare ale companiei.

 

 

Citiți și despre: