Carniprod, liderul procesatorilor de carne din România

01.04.2014

Investiții susținute, lansarea unei ferme de selecție genetică și a instalației de producere a biogazului. Compania Carniprod a fost înființată în anul 1993, de către cinci asociați, iar acum este cunoscută la nivel național, datorită preparatelor unice din carne, realizate după rețete originale, folosind în producție doar carne de porc obținută în complexul zootehnic propriu, deci controlate în toate etapele de producție de către societate. Compania a crescut constant și susținut, astfel că în ultimii 15 ani a ocupat primul loc în topul naţional al unităţilor procesatoare de carne, atât pentru calitatea produselor, cât şi pentru nivelul vânzărilor. “Aceste rezultate au creat premisele iniţierii unor proiecte de extindere şi modernizare a sectorului de industrializare, precum şi a infrastructurii destinate protecţiei mediului, problemă tratată cu multă responsabilitate de actuala administraţie”, ne-a declarat Nicolae Ciuleac, directorul general Carniprod Tulcea. “Valoarea pe care am considerat-o cea mai importantă şi care este de departe prioritară este respectul pentru consumatori. Vedeţi dumneavoastră, consumatorul merge la magazin, alege produsul nostru, pe care la început doar îl vede, apoi îl  gustă, împreună cu familia, fără să ştie în ce condiţii a fost el realizat, ce componente conţine, care sunt condiţiile de igienă ale spaţiilor, echipamentelor şi personalului. Pentru ca el să revină noi considerăm că, pe lângă produs, trebuie să îi furnizăm consumatorului nostru şi încredere. Această încredere nu se poate impune ci ea se construieşte în timp, cu răbdare şi cu nici o abatere de la reţetele de fabricaţie, de la specificaţiile de produs şi de materii prime şi auxiliare precum şi de la tehnologiile de fabricaţie. Am urmărit realizarea de produse de o calitate înaltă,  cu caracteristici organoleptice constante pentru fiecare lot. Am limitat la minimum posibil concentraţia de adaosuri  păstrând însă termenele de valabilitate ale produselor”, ne-a explicat Nicolae Ciuleac.

Carniprod înseamnă în prezent trei segmente, după cum povestește directorul companiei. “În prezent, în unitate se desfăşoară trei categorii de procese: procese de creştere şi îngrăşare a porcilor, care au loc în Complexul zootehnic, cu o capacitate de cazare de circa 30.000 porci, deservit de aproximativ 150 de persoane, considerat instalaţie IPPC; procese de fabricaţie a preparatelor din carne, care se desfăşoară în cadrul Sectorului de industrializare, cu o capacitate de 10.000 de tone de preparate de carne pe an, deservit de circa 230 de persoane, care este instalaţie non IPPC și procese specifice agriculturii şi de preparare a hranei pentu animale, care se desfăşoară în cadrul fermei agricole”, ne-a declarat Nicolae Ciuleac, directorul general Carniprod Tulcea.

30 de magazine proprii

Investițiile începute în 2005 și finalizate patru ani mai târziu au fost de peste 47 de milioane de lei, spune conducerea Carniprod Tulcea, iar investiţiile au fost direcţionate către mai multe domenii. “Am făcut investiţii în tehnologie, în sectorul zootehnic şi în protecţia mediului. Am început cu sectorul de industrializare, pe care l-am transformat într-o unitate de elită în producerea preparatelor din carne. Investiţiile au început în anul 2005 şi au fost finalizate în 2009. Valoarea acestora au fost de circa 47.421.000 lei capacitatea de producţie a ajuns în momentul de faţă, dacă se lucrează numai într-un singur schimb, la circa 10.000 de tone preparate de carne pe an. De asemenea, au fost completate dotările iniţiale cu altele. De exemplu, cu linie de feliere şi ambalare în vid, linie de feliere şi ambalare în atmosferă protectoare, cu un detector de corpuri străine cu raze X, toate acestea în valoare de circa 7.500.000 lei. În anul 2000 am achiziţionat complexul zootehnic pe care l-am dezvoltat şi l-am modernizat în mod constant, apelînd şi la finanţări externe, sumele investite fiind de aproximativ 10.700.000 lei, capacitatea de livrare putînd ajunge la circa 60.000 capete pe an. Începând cu anul 2013, ferma de porci situată în cadrul amplasamentului sectorului de industrializare a fost transformată din fermă tampon, în care erau cazate animalele care nu mai încăpeau în complexul zootehnic de la km 4, în complexul nr. 2 de creştere şi îngrăşare. În prezent, sunt în curs de derulare procedurile de autorizare integrată de mediu, pentru că acest complex a ajuns la o capacitate de cazare de circa 77.000 capete”, ne-a declarat Nicolae Ciuleac, directorul general Carniprod Tulcea.

În tot acest timp, a fost dezvoltată și o reţea de magazine de prezentare şi desfacere proprii. Acum există în funcţiune 30 de magazine, amplasate în municipiul Tulcea şi în judeţele din jur. “De asemenea, ne-am dotat cu un număr de magazine automotoare care se deplasează în unele localităţi apropiate în baza unui orar cunoscut de cetăţeni şi care oferă produse proaspete de cea mai bună calitate. Costurile generate de procurarea acestor magazine mobile sunt de circa 1.990.000 lei”, a completat directorul general Carniprod Tulcea.

Produse diversificate

Chiar dacă există produse deja consacrate, ce înregistrează vânzări record, compania lansează constant noutăți pe piață. “Cele mai noi produse sunt: șunca Făgăraș, cârnații afumați de vită și oaie, salamul Picnic, salamul Jubileu, salamul dobrogean, cârnații dobrogeni, jumările, toate bine primite și apreciate de public. Au fost lansate și multe alte produse dar care nu au avut o vânzare la nivelul așteptat și au fost scoase din fabricația curentă. Cele mai vândute preparate sunt: cârnaţii cabanos, parizerul, salamul de vară Clip uscat, cremwurştii de pasăre şi cei de porc, varietăţile de şunci. Motivele pentru care consumatorii le preferă sunt gustul deosebit de apetisant, aspectul general, prospeţimea, calitatea constantă. O importanţă majoră este încrederea în aceste produse, formată în cei 20 de ani de existenţă ai unităţii”, este de părere Nicolae Ciuleac, care spune că are de gând să lanseze noi produse, dar pentru asta este nevoie de o constantă testare a pieței, întrucât consumatorii din România sunt mai degrabă conservatori atunci când vine vorba despre a încerca produse alimentare noi. “Este extrem de dificil să  determini populaţia să agreeze noi preparate, pentru că românii sunt deosebit de conservatori la acest capitol, ei fiind obişnuiţi cu un anumit gust specific al preparatelor autohtone. Noi încercăm preparate noi prin testarea consumatorilor. Ne mai inspirăm şi de la alţi producători renumiţi de peste hotare dar, repet, este extrem de dificil. Şi mi se pare complet greşit să faci produse noi dacă acestea nu sunt căutate şi vândute”, spune Nicolae Ciuleac.

Export de cel mult 3%

Diferențele dintre piața de peste granițe și cea din România sunt foarte mari, spune directorul Carniprod Tulcea, începând de la producătorii străini care folosesc carne maturată, până la faptul că în multe țări există rețete prestabilite pe care le au toți producătorii de alimente și de la care pornesc atunci când vor să lanseze un nou produs pe piață. “În ţara noastră, fiecare firmă îşi stabileşte reţetele astfel că un anume produs, cu aceeaşi denumire are caracteristici diferite, posibilităţile de ţinere sub control fiind practic minime, de unde şi existenţa pe piaţă a unor produse contrafăcute. Mai există şi diferenţe referitoare la accesul în marile magazine ale produselor diferitelor firme de peste hotare, unde îşi pot vinde produsele numai firmale care dovedesc că au certificat un sistem de management de siguranţă a alimentelor, funcţional şi bine menţinut; de asemenea aceste firme trebuie să accepte şi un audit al magazinului. În România, aceleaşi mari magazine se limitează la solicitarea unui audit fără ca furnizorii să aibă sisteme funcţionale certificate şi menţinute. În aceste condiţii sunt prezente pe rafturi preparate ale unei firme cum este Carniprod, care face cheltuieli importante cu menţinerea unui sistem de management certificat. Firmele necertificate nu au costuri cu sistemele de management şi astfel îşi permit să aibă preţuri de vânzare foarte mici (mai ales dacă oferă şi preparate cu slabe caracteristici alimentare). Intervine în acest mod o concurenţă inegală în care Carniprod nu poate rezista”, spune directorul general Carniprod Tulcea.

În prezent, compania exportă doar cantități foarte mici, de cel mult 3 procente din întreaga producție. “Desigur, am dori să mărim exporturile, dar numai în condiţii de eficienţă economică. Nu avem intenţia să deschidem unităţi de fabricaţie în alte ţări. Ne gândim să încercă exporturi ceva mai importante mai ales în ţările din jur: Ucraina, Republica Moldova, dar şi în ţări mai îndepărtate (Italia, Anglia, Austria)”, ne-a declarat directorul general Carniprod Tulcea.

Până atunci însă, conducerea companiei și-a propus să mențină în acest an cifra de afaceri la același nivel ca cel de anul trecut și să mărească în același timp capacitatea zootehnică. “Cifra de afaceri din 2013 a fost de 77.547.819 lei şi ne gândim ca anul acesta, 2014 să reuşim să o menţinem. Fără o acţiune energică a guvernului pe linia creşterii veniturilor populaţiei va fi foarte dificil să facem faţă şi să ne menţinem performanţele. Oamenii sunt nevoiţi să cumpere produse ieftine şi în cantităţi mici. Se remarcă o îndreptare a atenţiei celor mai mulţi către carne proaspătă şi a produselor din carne proaspătă”, ne-a explicat Nicolae Ciuleac.

Planurile de viitor sunt însă unele îndrăznețe. “Ne propunem modernizarea fabricii de nutreţuri combinate, amenajarea şi punerea în funcţie a unei ferme speciale de selecţie genetică a porcilor. În paralel, am iniţiat asocierea cu firma Energobit din Cluj-Napoca, pentru realizare împreună a unei instalaţii de producere a biogazului prin utilizarea dejecţiilor de animale, a resturilor vegetale provenite din activităţile agricole proprii şi a deşeurilor organice provenite din activitatea de fabricaţie a preparatelor din carne. Această instalaţie va începe să funcţioneze în trimestrul IV al anului 2014”, ne-a declarat Nicolae Ciuleac, directorul general Carniprod Tulcea.

Produsele Carniprod

„Consumatorii trebuie să știe următoarele: noi realizăm produse numai din carne, practicăm adaosuri tehnologice minime de aditivi numai din sortimentele care nu pot fi total evitate, nu folosim MDM, deşi acesta nu este ilegal, nu folosim amidon, conţinutul de soia este de maximum 3 %, completarea cu şorici a masei este de maximum 1% şi se face numai cu scopul obţinerii unei texturi corespunzătoare, carnea utilizată este de cea mai bună calitate şi este obţinută de la porcii crescuţi în propriul Complex zootehnic, şi care fac parte dintr-o rasă de carne, cu strat foarte mic de grăsime, nu se introduce în preparate carne de porc din import”, ne-a explicat Nicolae Ciuleac, directorul general Carniprod Tulcea.

 

Citiți și despre:

O părere la “Carniprod, liderul procesatorilor de carne din România

  1. Pingback: Carniprod, liderul procesatorilor de carne din România | Carniprod

Comentariile nu sunt permise.