CAROMET – construcţii mecano-sudate, osii și boghiuri şi echipamente hidro

01.01.2015

Planurile companiei includ dezvoltarea și diversificarea propriei fabricații, dar și extinderea în alte domenii. Partea de sud–vest a țării este o zonă industrială cu tradiție, iar CAROMET și-a început activitatea aici în anul 1971. Compania face parte, începând cu anul 2004, din Grupul SCR – Servicii Comerciale Române, cel mai puternic grup industrial din România, oferind clienților și partenerilor de afaceri o gamă largă de produse: de la material rulant de cale ferată, până la echipamente hidromecanice, ansambluri sudate complexe sau servicii de acoperire metalică prin pulverizare.

Inițial, compania a purtat numele de Fabrica de Construcții Metalice, iar domeniul de activitate era axat pe construcții, destinate în principal fabricării cazanelor de abur pe combustibil solid sau din termocentrale, ansambluri sudate generale. “Fabricaţia de boghiuri pentru locomotive a reprezentat o extindere a activității noastre, începând din anul 1973. Drept rezultat, a fost instruit personal de înaltă calificare datorită complexităţii ridicate solicitate de rigurozitățile tehnice ale noilor produse. Coroborat cu asigurarea creșterii securității transporturilor pe calea ferată și rutieră, în această perioadă, a apărut necesitatea de a dezvolta departamente auxiliare precum: sculăria, tratamentele termice, stația de compresoare, fabrica de oxigen, staţia de apă etc. În anul 1978, a fost aprobată construirea unei noi hale unde, începând din 1983, avea să înceapă fabricația  de echipamente hidro-mecanice, piese de turbine hidro, precum și turbine complete pentru puteri de maximum 10 MW, destinate centralelor hidroelectrice româneşti”, ne-a declarat dl. Adrian Rădulescu, directorul general al S.C. CAROMET S.A..

Servicii complexe

Produsele companiei se adresează pieţelor de desfacere diversificate, întrucât sunt realizate în conformitate cu toate normelor internaţionale (UIC – pentru material rulant, EN – pentru confecții mecano-sudate, ansambluri sudate şi echipamente hidro). “Societatea CAROMET are capacitatea de a executa structuri sudate, conform Standardului DIN 18800 partea 7, fiind certificată de către compania SLV Munchen (Germania). Aceste structuri sunt fabricate în conformitate cu cerinţele impuse de Asigurarea Calităţii, în conformitate cu standardul ISO 9002, certificare realizată de către Compania GERMANISCHER LLOYD Hamburg. În ceea ce priveşte ansamblurile sudate, societatea noastră are sudori autorizați, conform standardului EN 287 pentru procedurile de sudare clasice cu electrozi de sudare, sudare automată în mediu de gaz protector și sudare automată sub strat de flux. Calitatea îmbinărilor sudate se verifică prin metode moderne de control nedistructiv, cum ar fi Raze -X, US şi lichide penetrante”, a adăugat directorul general CAROMET.

Complementar produselor oferite, CAROMET oferă și servicii complexe. De exemplu, compania pune la dispoziția clienților servicii de găurire profile și table sau metalizare, prin pulverizare la cald pentru protejarea anticorozivă a suprafețelor metalice sau a îmbinărilor dintre ele. “S.C. CAROMET S.A. a realizat un plan de investiții pentru modernizarea parcului de utilaje, în vederea sporirii preciziei de prelucrare a acestora, cât și achiziționarea unor echipamente performante, de ultimă generație. Acest program de modernizare va continua eșalonat până în anul 2018, astfel încât societatea să se ralieze standardelor actuale impuse de piață”, este de părere dl. Adrian Rădulescu.

Evoluția pieței

Directorul general al companiei ne-a povestit că majorarea prețului la gaze și energie, dar și încasarea la intervale foarte mari de timp a sumelor datorate de către clienți, în perioada crizei economice, au condus la reorganizarea companiei. “În domeniul materialului rulant de cale ferată și infrastructură căi ferate, evoluțiile din anii anteriori și prognozele pentru anii următori în domeniul reparației de locomotive sunt crescătoare. Totul depinde de resursele anuale puse la dispoziție de Ministerul Transporturilor și care au la bază Strategia de Modernizare și Retehnologizare a SNCFR, călători și marfă. Este estimat, pentru anii următori, un volum considerabil de reparații locomotive, necesare pentru modernizarea parcului existent de locomotive al CFR, cât și al operatorilor privați de transport călători și marfă. De asemenea, se va continua în următorii ani reparația roților automotoarelor Simens-Desiro pentru care S.C. CAROMET S.A. a obținut toate autorizațiile necesare pentru procesul de fabricație”, declară dl. Adrian Rădulescu, directorul general CAROMET.

O altă nișă de activitate a companie este cea referitoare la construcția de poduri de cale ferată și rutiere. Acest segment depinde de planul național de modernizare a drumurilor publice. “Intrarea în acest domeniu este foarte profitabilă, CAROMET realizând deja două poduri de cale ferată (Putna Seacă și Târgu Jiu), în prezent fiind în negocieri pentru semnarea altor contracte, având ca obiect construcția de poduri”, explică directorul companiei. “În ceea ce privește construcțiile hidrotehnice, de referință este strategia Hidroelectrica de dezvoltare a potențialului hidroenergetic al țării, prin noi proiecte de investiții și retehnologizare a amenajărilor existente, până în anul 2030. Totuși, intrarea în insolvență a Hidroelectrica a făcut ca această activitate să fie momentan suspendată, cu toate că S.C. CAROMET S.A. are contracte semnate cu sucursale ale Hidroelectrica și cu alți antreprenori care au câștigat licitațiile pentru reabilitarea unor amenajări hidro în România”, a completat directorul general al CAROMET.

Planuri de viitor

Cu o cifră de afaceri de peste 18 milioane de lei, înregistrată în anul 2013, pentru anul 2014 conducerea CAROMET estimează un nivel asemănător. “În ceea ce priveşte dezvoltarea strategică, se desprind următoarele direcţii de continuare şi dezvoltare a fabricaţiei de: boghiuri, componente şi piese de schimb pentru material rulant, echipamente hidromecanice, confecţii metalice pentru construcţii industriale şi civile, exploatarea unor nișe de piață în domeniul agricol și revigorarea exporturilor. Suntem interesați, de asemenea, să dezvoltăm atât fabricaţia proprie, cât și în alte domenii pentru care căutăm parteneriate de afaceri cu firme interesate de a investi în fabricația de microturbine, în industria alimentară sau alte domenii”, ne-a declarat dl. Adrian Rădulescu.

Planurile companiei presupun, de asemenea, continuarea activității de reparație a osiilor automotoarelor Simens-Desiro, precum și dezvoltarea serviciilor de reparații pentru care societatea are deja toate autorizațiile necesare destinate producției. Pe acest segment, pentru a dezvolta afacerea, CAROMET va colabora cu firma RENK Reșita. “Un accent deosebit în următorii ani vom pune pe păstrarea și dezvoltarea relațiilor cu operatorii de transport marfă privați. Aici amintim GFR București, Euroest Constanța, Constantin Grup, Unifertrans și alții care vor mai apărea pe piață. De asemenea, se va urmări cu atenție evoluția CFR Marfă, pe prag de privatizare, care de asemenea dispune de un serios parc de vehicule de tracțiune”, ne-a declarat Adrian Rădulescu, directorul general CAROMET.

 

Citiți și despre: