Carrefour şi ANES lansează o campanie împotriva violenței domestice

22.07.2016

Carrefour România, împreună cu Agenția Națională pentru Egalitatea de Șanse între Femei și Bărbați (ANES), organizează între 21 iulie și 20 august 2016 o campanie amplă de conștientizare a luptei împotriva violenței domestice, prin comunicarea în hypermarketurile Carrefour a numărului unic naţional de urgenţă, dedicat combaterii violenţei domestice.

Victimele violenței domestice au la dispoziție un număr unic național și accesibil printr-un call-center, disponibil 24 din 24 de ore. Linia telefonică gratuită cu numărul 0800-500-333 a fost lansată în luna noiembrie a anului trecut, de către Agenția Națională pentru Egalitatea de Șanse între Femei și Bărbați, din subordinea Ministerului Muncii, Familiei, Protecției Sociale și Persoanelor Vârstnice, fiind înființată în cadrul proiectul „Start – O viață de calitate în siguranță”.

“În ultimii ani, fenomenul violenţei domestice a luat amploare în întreaga ţară. Acesta afectează tot mai multe persoane, în special femei şi copii. Carrefour susține această luptă începută prin linia telefonică, înfiinţată în cadrul proiectului „Start – O viaţă de calitate în siguranţă!”, un proiect implementat de ANES, prin comunicarea disponibilității acestei linii telefonice în cadrul tuturor magazinelor noastre. De asemenea, facem un apel către întreaga comunitate să sune şi să semnaleze cazurile de violenţă domestică pe care le întâmpină”, declară Andreea Mihai, Director de Marketing&Comunicare, PR&Solidaritate, Dinamică Comerciala&Pricing în cadrul Carrefour România.

Call-center-ul asigură asistență tuturor persoanelor agresate: copii, femei, bărbați și vârstnici, dar și consiliere pentru cei care nu își cunosc drepturile și serviciile de suport la care pot apela. Violenţa domestică este un fenomen cu caracter continuu, ciclic, care crește în timp ca frecvenţă și severitate și care are efecte devastatoare pe termen lung asupra copiilor – victime sau martori. În spatele liniei telefonice se află o echipă formată din operatori –psihologi și sociologi – experți în prevenirea și combaterea violenței domestice.

„Mă bucur că am găsit sprijin în mediul privat pentru promovarea liniei telefonice gratuite dedicate victimelor violenței domestice și le mulțumesc celor de la Carrefour România pentru implicarea în acest proiect. Este important să afle cât mai multe persoane despre acest număr de telefon, despre instrumentele pe care le au la dispoziție și ajutorul pe care îl pot primi din partea autorităților, în cazul în care sunt victimele violenței domestice. La fel de important este ca oamenii să conștientizeze că, dacă au cunoștință despre un caz de violență domestică, ar trebui să anunțe autoritățile și nu să asiste pasiv”, a declarat Ioana Cazacu, Secretar de Stat ANES.

Totodată, sprijinul Carrefour se concretizează şi în măsuri de susţinere a cele patru unități locative de urgență înființate prin proiectul ”START – O viață de calitate în siguranță!”, dedicate victimelor violenței în familie, prin asigurarea unui pachet de servicii, pachet ce vizează aprovizionarea acestor spații cu alimente şi produse igienico-sanitare.

 

 

Citiți și despre: