Carrefour și UNICEF sprijină copiii să meargă la școală

16.09.2016

Carrefour și UNICEF în România desfăşoară în perioada 15 septembrie – 15 octombrie o campanie de susţinere a educaţiei, pentru al treilea consecutiv. Este vorba de o campanie de strângere de fonduri, prin care clienții din cele 30 de hipermarketuri Carrefour din întreaga ţară pot alege să doneze 1 leu la casa de marcat și să ajute astfel copiii din mediile defavorizate să meargă la școală și să beneficieze de educație incluzivă de calitate.

În ţara noastră, aproximativ 300.000 de copii sunt în afara sistemului de educație, iar unul din cinci copii nu termină opt clase. În plus, circa 40% din tinerii de 15 ani sunt semianalfabeți funcționali, conform testelor PISA din anul 2012.

Copiii cei mai expuși la riscul de a abandona școala sunt cei din familii sărace, din comunități de romi, din mediul rural și copiii cu dizabilități.

“Continuăm și în acest an școlar să-i susținem pe cei mici și pe familiile lor să ajungă încrezători la școală. Educaţia este cel mai bun mijloc de a reuşi în viaţă, însă pentru mulţi copii, sărăcia este cel mai mare obstacol. Ne alăturăm din nou, cu drag, demersului UNICEF de a oferi acestor copii şansa la o viaţă mai bună, cu o educație accesibilă și de calitate. Demersul UNICEF, ne permite astfel, încă o dată, să demonstrăm că suntem un partener de durată în sprijinirea comunităților locale în cadrul cărora activăm. Campania de strângere de fonduri se bazează pe generozitatea clienților noștri de a dona un leu la casa de marcat pentru a-i ajuta pe cei mici și pe familiile acestora”, a declarat Andreea Mihai, Director de Marketing&Comunicare, PR&Solidaritate, Dinamică Comercială&Pricing Carrefour România.

Fondurile strânse vor sprijini îmbunătățirea capacității conducerii școlii și cadrelor didactice de a veni în sprijinul fiecărui copil în parte, potrivit nevoilor acestuia; îmbunătățirea metodelor și instrumentelor didactice; crearea de parteneriate cu familiile elevilor și dezvoltarea abilităților parentale; mobilizarea comunităților în sensul susținerii educației; îmbunătățirea abilităților non-cognitive și motivației copiilor; încurajarea diversității în rândul elevilor, indiferent de gen, etne, religie, (diz)abilitate și statut socio-economic. Obiectivul este ca fiecare copil să se înscrie la școală cât mai devreme, să învețe la potențialul său maxim și să fie pregătit corespunzător pentru a reuși pe piața muncii și pentru a avea o participare cetățenească activă.

“Rezultatele în educație se văd pe termen lung și este nevoie de o investiție susținută pentru a produce schimbare. Ne bucurăm că an de an Carrefour și clienții săi susțin participarea copiilor vulnerabili la educație de calitate. În școli din județul Bacău, am întâlnit copii, părinți și profesori care ne-au dovedit că îmbunătățirea educației copiilor se realizează prin parteneriatul dintre școală, familie și comunitate”, a declarat Despina Andrei, Manager Comunicare și Strângere de Fonduri UNICEF în România.

 

 

Citiți și despre: