Carrefour și WWF România protejează 21.000 ha de păduri

28.06.2017

Carrefour și WWF România au anunţat începutul unui parteneriat strategic pe trei ani, ce are ca scop protejarea a 21.000 ha de păduri. De asemenea, se are în vedere și promovarea consumului responsabil și a unui stil de viață sustenabil în rândul clienților, a angajaților și a furnizorilor Carrefour.

Aşadar, împreună cu WWF România, Carrefour își reafirmă grija pentru mediul înconjurător și angajamentul pentru o dezvoltare durabilă, derulând acțiuni comune menite să contribuie la protejarea pădurilor din ţara noastră și la creșterea gradului de conștientizare a consumatorilor în privința impactului pe care alegerile lor îl au asupra naturii, pe termen lung.

„Ne face o deosebită plăcere să ne implicăm alături de WWF România într-un proiect de identificare și protejare a pădurilor din România. Grija pentru mediu a fost întotdeauna o prioritate pentru Carrefour, declinată în diverse proiecte și direcții de acțiune – de la frigidere în magazine, care scad emisia de dioxid de carbon, până la încurajarea reciclării prin stațiile de reciclare din parcările magazinelor. Admirăm WWF România pentru tenacitatea de care dă dovadă în implicarea pentru protejarea mediului și suntem încrezători că și clienții ni se vor alătura în acest demers ”, a declarat Andreea Mihai, Director de Marketing & Comunicare, PR & Solidaritate, Dinamică Comercială & Pricing Carrefour România.

Colaborarea, care se va derula până la finalul lui 2019, deţine și o componentă de educație, cu acțiuni de conștientizare în rândul consumatorilor, dar și a angajaților și furnizorilor Carrefour. WWF Romania va pune la dispoziție expertiza sa, astfel încât experiența să fie una cât mai plăcută.

„Prin acest parteneriat WWF România urmărește multiple obiective de conservare. Pe lângă o implicare foarte directă a Carrefour România în protejarea ultimelor păduri virgine din România, vom genera împreună schimbări pozitive și în practicile de business ale companiei, pentru a asigura sustenabilitatea în domenii-cheie. Îmbunătățirea performanței de mediu a sectorului de retail e un obiectiv vechi al WWF, prin elaborarea anuală a unui studiu pe această temă și prin propunerea unor soluții concrete.  Nu în ultimul rând, ne dorim să putem dezvolta un dialog cu clienții Carrefour și vom derula împreună diverse campanii de informare a acestora ca să încurajăm un consum mai responsabil și o grijă accentuată față de natură”, a declarat Magor Csibi, Director WWF România.

Pe durata celor trei ani vor fi evaluate per total 21 000 hectare de pădure, cu scopul identificării pădurilor virgine și apoi obținerea statutului de protecție. Pădurile virgine sunt ultimele ecosisteme forestiere în care natura supravieţuiește în forma sa pură, fără a fi afectată semnificativ de intervenția omului. În pădurea virgină trăiesc arbori de toate vârstele, sub coroanele giganților de peste 500 de ani mișună peste 10.000 de specii de animale, de la organisme unicelulare, ciuperci, plante, insecte și până la vietăți familiare precum mistrețul, cerbul, capra neagră, lupul, râsul, buha, ursul brun, toate într-o strânsă legătură firească. Dacă pădurea virgină dispare, se pierde o evoluție naturală de mii de ani – nu numai o lecție vie păstrată în adevărate laboratoare ale naturii dar și o parte a identității culturale a comunităților locale din ţara noastră.

 

 

Citiți și despre: