Cartea de vizită a afacerii tale

29.08.2013

Prima impresie este dată de cartea de vizită

Istoria cărților de vizită a început în China, în secolul al XV-lea. Spre deosebire de ceea ce știm în prezent despre aceste documente, ele au fost folosite în trecut doar de către cei care erau aristocrați și nu își prezentau activitatea și nici personalitatea cu ajutorul lor, ci își anunțau, așa cum arată și numele, o simplă vizită. Mai exact, aristocrații își anunțau vizita, prin trimiterea unei cărți de vizită cu ajutorul servitorilor către persoana căreia doreau să îi facă o vizită.

Mai târziu, în secolul al XVII-lea, cărțile de vizită au început să fie utilizate și în Europa. Ele au apărut în special în Franța și în Marea Britanie, numai că, odată cu trecerea timpului, acestea și-au schimbat menirea, fiind utilizate sub denumirea de “tradecards” și folosite așadar sub forma unui material publicitar sau a unei hărți prin care un eventual client poate descoperi ușor o anumită afacere și scopul acesteia.

Între timp, dimensiunile unei cărți de vizită s-au micșorat foarte mult în comparație cu modelele din trecut și acum cărțile de vizită ajută în cadrul unei prime interacțiuni cu un posibil client sau partener de afacere, pentru a transmite rapid informații despre compania pe care o anumită persoană o reprezintă și despre rolul pe care cineva îl are în respectiva companie.

Cărțile de vizită sunt astfel utile atât în timpul unor întâlniri informale, cât și în cadrul unora formale, chiar dacă este vorba despre angajații unor companii, freelanceri sau managerii firmelor de top. Cărţile de vizită sunt, de asemenea, folosite pentru o înţelegere ori o reamintire a unei invitaţii făcută de cel ce le-a dăruit şi sunt utilizate la toate ocaziile sociale.

Tocmai de aceea, este foarte important ca atât imaginea, cât și informația prezente pe o carte de vizită să arate o imagine a companiei într-un mod cât mai clar și simplu.

Sfaturi pentru o carte de vizită de succes

Designul unei cărți de vizită de succes înseamnă, în primul rând, simetria în care se combină grafica cu textul, astfel încât să se realizeze un echilibru perfect între informație și imagine. Acest echilibru permite ca ochii “cititorului” să se miște de la un capăt la celălalt creând mișcare, dinamism.

Un design bun, combină așadar echilibrul și mișcarea acționând asupra subconștientului celui care a primit acest “document”, determinându-l să citească și să reacționeze într-o anumită direcție la vederea cărții de vizită.

Cel mai important sfat pe care îl poate oferi cineva în legătură cu un design al unei cărți de vizită este simplitatea ei. Este foarte important ca o carte de vizită să nu fie aglomerată cu imagini, cu informații ce nu sunt utile și care pot distrage atenția unui posibil client. Nu trebuie uitate însă informații esențiale precum: nume, prenume, adresa de email, adresa fizică, site-ul oficial, numărul de telefon, cel de fax și numărul de telefon mobil, scopul principal al unei cărți de vizită fiind să comunice clienților informațiile de contact.

Fiind vorba despre imaginea companiei, nimeni nu dorește ca informațiile să fie oferite pe un suport care nu este dintr-un material calitativ. Tocmai de aceea, cartonul trebuie ales cu grijă, astfel ca acesta să nu fie nici foarte gros, dar nici subțire, iar textura lui să fie una deosebită.

Un simplu logo al companiei pe care o reprezinți nu este niciodată ceva ieșit din comun. Pentru o carte de vizită memorabilă puteți încerca o grafică mai complexă, ce va stârni comentarii și curiozitate,

  • Nu aglomera informațiile, doar cele care sunt cu adevărat relevante pentru companie ar trebui trecute pa cartea de vizită. De exemplu, dacă activitatea companiei nu presupune activitate în mediul online, link-uri către paginile de Facebook, Twitter sau Youtube nu vor fi relevante, mai ales dacă nu există un conținut relevant pe acestea,
  • Mesajele inedite atrag atenția, așadar o carte de vizită pe care există un astfel de mesaj are șanse mult mai mici să fie aruncată de cineva. În loc de o simplă adresă de email de exemplu poți scrie pe cartea de vizită “Îmi poți scrie la…” sau la numărul de telefon “Mă poți suna la….”,
  • Dacă site-ul companiei este foarte relevant și domeniul activității este unul ce presupune ca angajații să fie la curent cu toate noutățile tehnologice, încercați să aveți un QR cod pe cartea de vizită. Odată ce va fi scanat, codul va duce către site-ul oficial al companiei,
  • Cărțile de vizită pot fi diferite, în funcție de evenimentele în cadrul cărora sunt împărțite. De exemplu, în cadrul unei petreceri puteți realiza niște cărți de vizită speciale care invită lumea să acceseze site-ul companiei unde vor fi postate fotografii din cadrul cocktail-ului a doua zi.

Citiți și despre:

  • Vânzări în creștere pentru HuttonVânzări în creștere pentru Hutton Hutton: de la o afacere de familie, la cifră de afaceri de peste 9 milioane de lei Povestea Hutton a început acum mai bine de 20 de ani. La acea vreme, la Botiz, o localitate mică aproape de Satu Mare, […]
  • Pufuleții Gusto, modelul afacerii de succes în RomâniaPufuleții Gusto, modelul afacerii de succes în România Din Băicoi în Statele Unite ale Americii – povestea de succes a pufuleților Gusto Pufuleții Gusto sunt un brand 100% românesc care a reușit să comunice, prin produse simple și de calitate, un mesaj optimist […]
  • METRO Cash & Carry România susține producătorii localiMETRO Cash & Carry România susține producătorii locali METRO Cash & Carry România, despre viitorul retailului: “Susținerea producției locale, prin oferte multiple ale producătorilor autohtoni; dezvoltarea și implicarea în susținerea comercianților […]
  • Apidava: afacere “îndulcită” cu pasiuneApidava: afacere “îndulcită” cu pasiune Apidava investește într-o fabrică nouă de procesare a mierii. Povestea Apidava începe în anul 1991,când profesorul de fizică Victor Mateș a renunțat la catedră, hotărând să se dedice pasiunii, moștenite de la […]
  • Mesaje de Crăciun pentru companiiMesaje de Crăciun pentru companii Cum trimiți felicitări pentru Sărbătorile de Iarnă partenerilor de afaceri și angajaților? Sărbătorile de Iarnă sunt momentele perfecte în care companiile sau directorii societăților își pot arăta respectul […]

O părere la “Cartea de vizită a afacerii tale

  1. Pingback: Cum să ai o imagine profi | Flawless

Comentariile nu sunt permise.