Cât de atenţi sunt românii când semnează un contract?

21.11.2017

Românii cred că e important să citească atent orice document înainte de a-l semna, dar numai 67% spun că fac acest lucru. Astfel, 96% dintre români consideră că trebuie să citească foarte atent orice document înainte să-l semneze, fie că este vorba despre un contract pentru achiziția locuinței sau pentru vânzarea unor bunuri, despre un contract de credit sau despre contractul de muncă. Cu toate acestea, doar 67% spun că citesc cu atenție contractele de fiecare dată, iar 54% recunosc chiar că au trecut prin cel puțin o situație în care au semnat un document fără să-l citească, relevă un sondaj desfășurat de Provident la nivel național, pe un eșantion de 1.218 respondenți.

Două treimi dintre participanții la sondaj spun și că fiecare semnătură este importantă, inclusiv cele pe documente uzuale cum ar fi procese verbale, facturi sau copii după documente originale și că acordă mare atenție atunci când semnează un document. În același timp, 4 din 5 spun că nu au lăsat pe altcineva să semneze în locul lor, indiferent de document, și nici nu ar fi de acord să facă acest lucru în viitor.

Cea mai importantă semnătură din viața unei persoane este cea de pe contractul de credit, susțin 26% dintre respondenții la sondajul Provident, în timp ce alți 25% cred că semnătura pe certificatul de căsătorie este cea care contează cel mai mult. În același timp, 19% consideră importantă semnătura de pe contractul de vânzare a unui bun personal, 13% pe cea de pe certificatul de naștere al copilului, 11% susțin că este semnătura de pe contractul de cumpărare a unui bun personal, iar 8% cea de pe contractul de muncă.

În acest context, pentru 64% dintre români este important să știe că instituția financiară de la care au luat sau se gândesc să ia un împrumut acționează responsabil atunci când oferă produse financiare clienților săi.

Cercetarea Provident face parte din campania de Creditare Responsabilă lansată recent, prin care compania își propune să crească gradul de conștientizare a consumatorilor de produse financiare și să-i sprijine să se informeze despre ce presupune o decizie responsabilă de împrumut, dar și să afle detalii despre colaborarea Provident cu cei peste un milion de clienți de până în prezent.

 

 

Citiți și despre: