Cât de bine au fost promovate campaniile de Black Friday pe reţelele de socializare?

30.11.2015

Spre deosebire de anul trecut, numărul menţionărilor expresiei “Black Friday” a scăzut, în social media, cu 8%, conform unei analize realizate de Zelist Monitor. Astfel, în perioada 16 – 24 noiembrie, expresia “Black Friday” a înregistrat 40.666 de menţionări, în timp ce în 2014 expresia a totalizat 44.360 de menţionări.

În perioda premergătoare “Vinerii Negre”, adică între 16 şi 19 noiembrie 2015, expresia “Black Friday” a avut 16.936 de menţionări, în ziua de vineri, pe 20 noiembrie au fost observate 14.284 de apariţii, iar în perioada post-eveniment, adică între 21 şi 24 noiembrie au existat 9.446 de menţionări.

Privind comparativ, se observă că faţă de anul trecut, în 2015 interesul faţă de Black Friday a crescut în următoarele canale social media: Youtube, unde s-a înregistrat o dublare a numărului de menţionări comparativ cu anul 2014, în cadrul agregatoarelor (creştere de 62%) şi pe Instagram (creştere de 53%).

Pe Twitter şi în cadrul blogurilor, se observă o uşoară scădere de 9% a menţionărilor expresiei. Apariţiile “Black Friday” au scăzut în 2015 şi în forumuri (-11%), în presa online (-12%), în paginile oficiale Facebook (-18%) şi LinkedIn (-96%).

Din punctul de vedere al conturilor social media cu date socio – demografice (bloguri, conturi de Twitter), atât în 2014, cât şi în 2015, despre Black Friday au discutat mai mult bărbaţii decât femeile (79% din menţionările 2014 şi 82% din menţionările 2015). Expresia “Black Friday” a fost cel mai des specificată de tinerii cu vârstă cuprinsă 25 – 34 ani (62% din menţionări în 2014 şi 69% în 2015).

În topul principalilor retaileri IT&C, măsuraţi în asociere cu expresia “Black Friday”, în perioada 16 – 24 noiembrie 2015 se află Emag cu 7.342 de apariţii, Flanco cu 1.700 de menţionări, Altex cu 1.351 de menţionări, Evomag cu 1.263 de apariţii, F64 cu 684 de apariţii.

Din punctul de vedere al audienţei, în fruntea clasamentului retailerilor IT&C se află Emag, care a înregistrat în perioada 16 – 24 noiembrie 2015 un număr de 34.161.252 de impresii. Pe locul al doilea se află Altex cu 12.518.116 afişări, iar pe poziţia a treia se situează Evomag cu 5.527.246 de impresii.

 

 

Citiți și despre: