Cât de căutați au devenit retailerii internaţionali pentru europeni?

06.02.2018

Nu mai puţin de 7 din 10 cumpărători online din Europa au făcut achiziții de la retailerii internaționali, principalele motive fiind prețurile mai bune și dorința de a cumpăra un anumit brand sau produs, potrivit studiului anual UPS Europe Pulse of the Online Shopper™ din 2017. Prin urmare, aceste rezultate confirmă nu doar oportunitățile de care pot beneficia comercianții care intră în contact cu clienți din diferite țări, ci și necesitatea oferirii unei game largi de servicii personalizate pentru a satisface așteptările cumpărătorilor online.

Cercetarea mai arată că argumentele principale ale cumpărătorilor, atunci când fac achiziții de la comercianți dintr-o altă țară includ: siguranța plăților (75%); precizarea clară a costului total al comenzii, inclusiv taxele și comisioanele (72%); o politică de retur transparentă (63%); conversia prețurilor în moneda locală (63%) și rapiditatea livrării (62%).

„Datorită internetului, activitatea de shopping a devenit globală, permițând comercianților să-și plaseze și să-și vândă produsele clienților din întreaga lume. Cercetările noastre arată că aproape trei sferturi dintre cumpărătorii europeni online fac achiziții din alte țări. Acest lucru oferă nenumărate oportunități atât pentru micii comercianți, cât și pentru retailerii mari care doresc să-și extindă afacerile”, a declarat Abhijit Saha, vicepreședinte Marketing, UPS Europe. „Misiunea UPS este de a-i ajuta pe aceștia să facă afaceri oriunde în lume la fel de ușor ca în țara de origine”.

Majoritatea cumpărătorilor europeni online (96%) au făcut achiziții din marketplace, adică platforme online pentru terți comercianți. 67% dintre aceștia au menționat ca motive pentru cumpărarea din marketplace și nu de la un retailer, prețurile mai bune, iar 43% au indicat gama mai largă de produse din fiecare categorie.

Peste jumătate (52%) dintre cumpărătorii online din Europa iau în considerare opțiunile de livrare oferite atunci când caută și selectează produse online, în timp ce 75% sunt de părere că returul gratuit este important. De asemenea, 63% dintre cumpărători sunt interesați de serviciile de expediere a coletelor în locații alternative cu program prelungit, dacă taxele sunt mai mici decât în cazul livrării la domiciliu.

Companiile din retail trebuie să adopte o abordare „mobile first”, deoarece gradul de utilizare a smartphone-urilor pentru efectuarea de cumpărături este în creștere. Potrivit studiului, 43% dintre utilizatorii de smartphone au făcut achiziții de pe telefon. Cumpărătorii online folosesc dispozitivele mobile pentru mai multe activități legate de shopping, inclusiv pentru a localiza magazine sau pentru a obține informații legate de anumite magazine (78%), pentru a urmări o comandă (78%) și pentru a compara prețurile (75%).

 

 

 

Citiți și despre:

  • Evenimentul România Durabilă – AgriBusiness are loc pe 7 noiembrieEvenimentul România Durabilă – AgriBusiness are loc pe 7 noiembrie Marţi 7 noiembrie, începând cu ora 8.30, are loc evenimentul România Durabilă - AgriBusiness "Contribuţia agriculturii la viitorul model economic românesc", în cadrul Academiei de Studii Economice - Aula […]
  • Romstal, de aproape 20 de ani universul instalaţiilorRomstal, de aproape 20 de ani universul instalaţiilor Cifra de afaceri Romstal a depășit în ultimii 2 ani pragul de 500 de milioane de euro. Aproape 20 de ani. Aceasta este istoria Romstal pe piaţa de instalaţii termice, hidro, sanitare şi electrice din România, […]
  • Comerţul electronic, o mare oportunitate pentru retaileriComerţul electronic, o mare oportunitate pentru retaileri Comerțul electronic internațional reprezintă una din cele mai rapide oportunități de creştere în comerţul cu amănuntul, potrivit unui raport realizat de DHL, în contextul în care magazinele online care vând […]
  • Carrefour lansează campania Star WarsCarrefour lansează campania Star Wars Carrefour a anunţat lansarea campaniei Star Wars. Astfel, în perioada 19 noiembrie 2015– 3 ianuarie 2016, clienții companiei se vor bucura de personajele lor Star Wars preferate și au ocazia să colecționeze […]
  • S-a lansat franciza primului supermarket BIO din RomâniaS-a lansat franciza primului supermarket BIO din România Gabriela Mătăchescu, managing partner Biocorner, a anunțat lansarea primei francize din România dedicată exclusiv comercializării de produse BIO. Astfel, prin extinderea în sistem de franciză, Biocorner va […]