Cât de des fac românii cumpăraturi online şi ce produse comandă aceştia

04.09.2014

Cei mai mulți dintre români efectuează cumpărături online o dată la 3 luni, electronicele și electrocasnicele fiind în topul produselor achiziționate online, potrivit unui studiul realizat de Exact Cercetare și Consultanță. Raportul mai arată că 21% dintre români cumpără online o dată la 6 luni, cea mai mare Exact Cercetare și Consultanță fiind atât femei, cât și bărbați, tinerii cu vârste cuprinse între 18-29 de ani, cu statut social scăzut.

Cumpărăturile online realizate lunar sunt efectuate de 16% dintre români. Pentru această categorie, se constată o diferență în funcție de gen, bărbații fiind cu 4% mai mulți decât femeile (18% /vs./ 14%). Majoritatea celor care achiziționează lunar produse online au vârste cuprinse între 30-39 de ani și un nivel ridicat de educație și statut social.

Dintre cei care au făcut cumpărături online cel puțin o dată la 3 luni, peste jumătate au achiziționat produse electronice sau electrocasnice (55%). Acestea sunt urmate de produsele de îmbrăcăminte și încălțăminte (45%), parfumuri și produse cosmetice (39%), cărți sau CD-uri (27%), jucării sau jocuri (17%), produse pentru îngrijirea locuinței (8%) și produse alimentare (7%).

Electronicele și electrocasnicele sunt preferate îndeosebi de bărbații cu vârste cuprinse între 40-60 de ani și un nivel de educație mediu și scăzut. Îmbrăcămintea și încălțămintea sunt cumpărate online cu preponderență de către femei cu vârste cuprinse între 18-29 de ani și cu un nivel înalt de educație, iar parfumurile și produsele cosmetic sunt preferate tot de aceeași categorie de public, acesteia adăugându-i-se însă și categoria de vâstă 40-60 de ani.

Se constată de asemenea că CD-urile și cărțile sunt cumpărate cu precădere de persoanele cu nivel înalt de educație și statut social, atât bărbați cât și femei, cu vârste cuprinse între 40-60 de ani.

„Pentru jucării sau jocuri pentru copii, se remarcă în mod semnificatriv categoria de vârstă 30-39 de ani, neînregistrându-se însă diferențe de gen ori la nivel de educație și statut social. Privind de această dată spre produsele alimentare și cele pentru îngrijirea locuinței, acestea sunt achiziționate online cu predilecție de persoanele cu un statut social scăzut”, declară Ioana Bogus, Client Service Manager Exact Cercetare și Consultanță.

Citiți și despre: