Câte companii realizează tranzacţii pe dispozitivele mobile?

11.08.2016

Peste 30% din companii folosesc dispozitive mobile pentru a accesa conturile bancare ale organizației și pentru a realiza tranzacții financiare. Mai mult, unul din doi manageri de top a depus sume de bani în conturile companiei prin intermediul unei aplicații mobile bancare, conform unui studiu desfășurat de Kaspersky Lab în colaborare cu B2B International.

Rezultatele studiului au arătat că tot mai mulți angajați din companii fac tranzacții financiare cu ajutorul dispozitivelor mobile. Mai exact, 28% din firmele mici și mijlocii și 34% din companiile mari au efectuat tranzacții financiare de pe dispozitivele mobile. Aceste operațiuni au fost făcute nu doar de angajații din departamentele financiare (63%), ci și de către managerii de top (54%) sau de către angajații obișnuiți (8%).

Utilizarea tot mai frecventă a dispozitivelor mobile pentru tranzacțiile bancare ale companiilor ar putea pune în pericol fondurile acestora, având în vedere faptul că amenințările cibernetice mobile au devenit mult mai răspândite în ultimii ani, fiind la fel de periculoase pentru utilizatori ca amenințările ce vizează computerele. Hackerii se concentrează din ce în ce mai mult pe platformele mobile. Trojan-Banker a fost unul dintre tipurile de malware care a cunoscut cea mai rapidă creștere, fiind creat pentru a fura datele de conectare la sisteme de Internet banking și de plăți online, precum și datele cardurilor de credit sau de debit.

”Tendințele arată o creștere neîntreruptă a folosirii aplicațiilor mobile bancare de către clienții serviciilor de business banking. Această creștere va continua, cu siguranță, pe măsură ce utilizatorii individuali și companiile care folosesc servicii bancare vor migra către mobile banking, atrași de comoditatea acestor aplicații. Această situație creează un imperativ operațional pentru bănci de a-și reevalua strategiile de securitate și de prevenire a fraudelor, pentru a putea oferi aplicații de mobile banking sigure, pentru a păstra în siguranță datele confidențiale ale clienților și pentru a proteja tranzacțiile companiilor. Toți utilizatorii serviciilor de mobile banking, fie ei utilizatori individuali sau companii, trebuie să fie foarte vigilenți cu privire la comportamentul și siguranța lor, dar trebuie să fie la curent și cu măsurile de protecție luate de bănci”, a explicat Ross Hogan, Global Head of Fraud Prevention la Kaspersky Lab.

 

 

Citiți și despre: