Câți bani cheltuiesc românii în hypermarketuri?

12.03.2015

Doi din trei români preferă să realizeze cumpărăturile necesare gospodăriei împreună cu cineva, în timp ce unul din trei români alege să meargă singur, conform studiului CAWI-Bus realizat de Exact Cercetare și Consultanță în luna februarie 2015.

O mare parte dintre români (47%) au făcut ultima dată cumpărături în urmă cu 2-3 zile, atunci când ne referim la produse alimentare, băuturi, produse de îngrijire personală, produse de uz casnic, țigări sau cafea. Un procent de 28 % susțin însă că au cumpărat astfel de produse și mai recent (1 zi).

La ultima vizită efectuată în magazin, românii au optat pentru fructe și/sau legume (75%), produse lactate (64%), produse de panificație (61%), dulciuri și/sau deserturi (47%) și băuturi non-alcoolice (47%).

„Analizând comportamentul de cumpărare în ceea ce privește categoria lactatelor, au fost constatate diferențe semnificative atât pe categorii de vârstă, cât și venit personal. Astfel, tinerii cu vârste cuprinse între 18-29 ani au optat cu ocazia ultimelor cumpărături făcute în procent mai mic pentru lactate (54% / vs / 64% media națională), în timp ce persoanele între 40-60 de ani au fost mult mai orientate spre această categorie de produse (73% / vs / 64% media națională). Cei cu un venit personal de peste 2000 lei au achiziționat de asemenea lactate în procent de 73% la ultima vizită în magazin, cu 11% peste media națională”, a afirmat Ioana Bogus, Client Service Manager Exact Cercetare și Consultanță. 

Bugetul alocat de români

26% dintre românii din mediul urban au alocat un buget cuprins între 50-100 de lei ultimelor cumpărături realizate, în timp ce 25% un buget cuprins între 100-200 de lei. 18% dintre cumpărători au avut la dispoziție sume mai mici, situate între 25-50 de lei, iar 11% sume mai ridicate, cuprinse între 200-300 de lei. Doar 8% dintre orășeni au cheltuit la ultima vizită în magazin peste 300 de lei.

Suma cheltuită însă în medie cu ocazia ultimelor produse alimentare cumpărate, băuturi, produse de îngrijire persoanală, produse de uz casnic, țigări sau cafea este de 137,2 lei.

Atunci când s-au orientat către magazinul din care au făcut ultima dată cumpărături, românii au ținut în primul rând cont de prețurile convenabile: 87%. Calitatea produselor este de asemenea foarte importantă (86%), ca de altfel și varietatea produselor proaspete (84%). Acest ultim factor nu este la fel de important însă pentru tinerii cu vârste cuprinse între 18-29 de ani (75%, cu 9% mai puțin comparativ cu media națională), în timp ce pentru persoanele cu vârste cuprinse între 40-60 de ani acesta contează în procent de 90% (cu 6% peste media națională și 15% peste procentul înregistrat în rândul tinerilor).

Topul magazinelor

Kaufland conduce clasamentul celor mai des vizitate magazine în ultimele 12 luni (81%). Următoarele două locuri sunt ocupate de Lidl și Auchan, cu 77% și, respectiv, 65%.

Privind spre magazinele vizitate cel puțin o dată în ultima lună, tot Kaufland ocupă prima poziție (62%). Lidl se situează pe cea de-a doua, cu 54%, urmat de Auchan, cu 40%.

Aceleași 3 branduri se regăsesc și în clasamentul magazinelor vizitate cel mai des în ultima lună: Kaufland – 24%, Lidl – 14%, Auchan – 10%.

Întrebați care este magazinul din care au făcut ultima dată cumpărături de produse alimentare, băuturi, produse de îngrijire personală, produse de uz casnic, țigări sau cafea, se remarcă orientarea românilor din mediul urban către aceleași 3 hypermarketuri: Kaufland (24%), Lidl (15%), Auchan (11%).

 

 

Citiți și despre: