Câţi clienţi avea Telekom la finele lunii septembrie?

05.11.2015

În primele nouă luni ale anului, Telekom România a raportat o stabilitate pe anumite segmente precum cel mobil, o rată de creștere constantă pe segmentele cheie ale Telekom Romania, precum serviciile integrate și TV, dar și scăderi pe segmentul tradițional de voce fixă.

„Numărul pachetelor MagentaONE a crescut cu aproape 10.000 în numai o lună, de la aproximativ 150.000 raportate la începutul lui septembrie. Pe segmentul mobil continuăm să înregistrăm o evoluție constantă a bazei de clienți cu abonamente, unde avem creștere de două cifre a numărului total de clienți noi, rezidențiali și business”, a afirmat Anastasios Tzoulas, Director Executiv Financiar,  grupul de companii Telekom Romania.

Astfel, rezultatele financiare raportate de către Telekom Romania Communications pentru al treilea trimestru reflectă aceleași tendințe de creștere pe zonele-cheie, precum ofertele integrate și TV, dar și scăderi pe alte segmente, cu impact direct asupra veniturilor și EBITDA.

Astfel, veniturile s-au ridicat, în trimestrul al treilea al anului, la 143,5 milioane de euro, înregistrând o scădere de 5,2%, în timp ce în primele nouă luni, veniturile au fost de 442,7 milioane de euro, înregistrându-se o scădere de 3,3% față de aceeași perioadă a anului trecut.

Numărul de clienți care au optat pentru serviciile integrate MagentaONE a depășit 160.000, rezultând o creștere a veniturilor din serviciile mobile de 201% în T3 2015 vs. T3 2014.

Noile funcționalități și conținutul exclusiv, precum competiții de fotbal oferite pentru o experiență multi- ecran completă, au dus la menținerea rezultatelor pozitive pentru serviciile de televiziune. Astfel, baza de clienți a crescut cu 2,5% la sfârșitul lunii septembrie 2015, ajungând la 1,43 milioane.

Numărul de abonați la serviciile de broadband a ajuns la 1,2 milioane, în scădere cu 2,9% comparativ cu T3 2014, din cauza zonelor în care infrastructura optică nu este disponibilă. Pentru a compensa acest aspect, extinderea rețelei FTTH, care oferă viteză de Internet de până la 1 Gbps, va continua și în perioada următoare. Pe termen mediu și lung, este de așteptat să genereze rezultate pozitive în ceea ce privește veniturile și abonații.

Scăderea numărului de abonați de voce fixă cu 0,2% și, implicit, a veniturilor, este în linie cu tendința generală de descreștere pe acest segment.

Cu toate că veniturile din segmente precum soluții IT&C și servicii de date au continuat să genereze rezultate relevante, nu au putut compensa per ansamblu scăderea veniturilor din wholesale și activități  care nu sunt specifice domeniului principal de activitate al companiei.

În acelaşi timp, Telekom Romania Mobile Communications a înregistrat rezultate stabile în trimestru al treilea, cu venituri în valoare de 109,2 milioane de euro, marcând o creștere de 2,1% față de aceeaşi perioadă a anului trecut.

Segmentul business a crescut cu 7,7% anual, în timp ce veniturile din servicii pe segmentul B2B au crescut cu 18,3%. Totodată, în ultimele trei luni, Telekom Romania Mobile Communications a adăugat în portofoliul său de afaceri mai multe conturi strategice, precum Bank Leumi sau Șantierul Naval Damen Galați.

Baza totală de clienți (inclusiv Zapp), la sfârșitul trimestrului trei, a fost de circa 5,7 milioane, în scădere cu 2,9%.

 

Citiți și despre: