Câţi români au un televizor inteligent?

20.08.2015

Aproximativ 20% dintre românii din mediul urban au auzit de televizoarele inteligente şi le utilizează deja. De asemenea, o mare parte (70%) dintre adolescenţii cu vârste între 15 şi 17 ani şi-ar dori un smart TV, conform unui studiu GfK România.

Dintre noile tehnologii, televizoarele inteligente sunt cele mai cunoscute şi au cel mai mare grad de adopţie. Pe locul doi în clasament se află serviciile de stocare în cloud, care sunt utilizate de aproape 10% dintre românii din mediul urban, însă procentul creşte la 25% pentru cei între 18 şi 24 de ani.

Pe locul al treilea se află plăţile realizate de pe mobil, însă doar circa 1 din 20 de români din mediul urban realizează astfel de plăţi. Utilizatorii se dublează în rândul tinerilor între 18 şi 24 de ani.

După smart TV, produsul care se bucură de cea mai mare popularitate în perioada aceasta este smartwatch. În rândul utilizatorilor de internet din mediul urban, gradul de utilizare pentru ceasurile inteligente este sub 2%, însă în ciuda acestui procent mic, 34% dintre cei chestionaţi şi-ar dori un astfel de dispozitiv.

„Ceasurile inteligente şi accesoriile pentru fitness şi sport au crescut în importanţă în România în utlimele luni, drept urmare începând din aprilie 2015 am început monitorizarea vânzărilor lor lunar în panelul nostru de retail. Desigur, piaţa este încă la început şi există potenţial de dezvoltare pe toate canalele de vânzare”, a declarat Ileana Tîlvan, Head of Digital, Retail and Technology Client Service.

 

 

Citiți și despre: