Câţi români vor cumpăra produse de Black Friday?

18.11.2015

De Black Friday, românii vor cumpăra, în medie, două-trei produse, cele mai multe din categoria televizoarelor, electrocasnicelor mici și telefoanelor mobile, arată un studiu de piață al Millward Brown România. În această perioadă, 44% dintre românii cu vârsta între 18 și 65 de ani au declarat că își doresc să cumpere ceva de Black Friday, procentaj de aproape trei ori mai mare decât în 2012.

În plus, şi numărul românilor care au auzit de reducerile din cadrul Black Friday, evenimentul anului în comerțul românesc, a ajuns, anul acesta, la 71% în rândul persoanelor din eșantionul evaluat.

Segmentele de populație în rândul cărora se observă un nivel al intenției de cumpărare semnificativ mai ridicat, comparativ cu nivelul populației generale, sunt bărbații și tinerii (între 24 – 34 de ani). Comparativ cu media generală de 59% a celor care au auzit de Black Friday și spun că „sigur sau probabil vor cumpăra”, în cazul bărbaților media urcă la 63%, iar în cazul tinerilor la 64%, toate aceste diferențe fiind semnificative statistic, la un nivel de încredere de 95%.

Pe listele de cumpărăturie se regăsesc cel mai frecvent televizoarele (40%), electrocasnicele mici (39%) și telefoanele mobile (22%). De asemenea, mașinile de spălat și frigiderele sunt următoarele două categorii de produse prezente în preferințele românilor pentru ‘Black Friday’, fiind amintite de 18% dintre respondenți, respectiv 17% dintre cei intervievați cu privire la intenția de achiziție.

Întrebați care sunt magazinele pe care le iau în calcul pentru a-și face cumpărăturile, topul românilor are în frunte retailerul eMag (30% dintre opțiuni), urmat de Altex (21%), Flanco (9%), Carrefour (8%), Kaufland (4%), Media Galaxy, Auchan și Domo (cu câte 3% dintre sufragii), Lidl (2%) și Cora (1%).

 

 

Citiți și despre: