Importanta discurs in afaceri

Ce beneficii extrasalariale au oferit companiile în 2017?

23.02.2018

Nu mai puţin de 75% dintre companiile mari oferă beneficii extrasalarile propriilor angajați, fie că este vorba de abonamente de sport, spa și relaxare, tichete de masă și de cadouri sau abonamente medicale, potrivit Smartree, unul dintre liderii din România pe piața de externalizare a proceselor de HR. Astfel, beneficiile acordate de către angajatorii români au devenit tot mai variate și creative ca metodă de retenție și fidelizare a angajaților.

Dacă până acum câțiva ani doar tichetele de masă sau decontarea transportului erau incluse în pachetul de bonificații, la ora actuală, angajatorii oferă un sistem mult mai complex din acest punct de vedere: tichete cadouri, abonamente medicale, abonamente la saloane de SPA – înfrumusețare, de sport, excursii plătite, camere de relaxare, fructe la birou. Acestora li se adaugă inclusiv posibilitatea de a lucra de acasă sau opțiunea de a achiziționa produse și servicii la prețuri reduse.

„Beneficiile reprezintă un instrument solid de motivare a angajaților, de stimulare a performanței și de păstrare, pe termen lung, a loialității lor în cadrul companiilor, dar și de atragere a noi candidați implicați în procesele de recrutare. Implementat într-un mod coerent, corect și transparent, și ținându-se cont de tendințele din piață, dar și de resursele disponibile ale companiilor, acest sistem de bonusare poate conduce la o retenție sporită a angajaților”, a declarat Raluca Peneș, HR Coordinator Smartree.

Valoarea medie a beneficiilor extrasalariale

Valoarea medie a beneficiilor oferite de companii la nivelul anului 2017 a a fost mai mare cu 11% față de media anului precedent, cu o creștere de 25% în decembrie 2017 comparativ cu decembrie 2016. Trendul pozitiv înregistrat de-a lungul anului a fost determinat de implementarea programelor de bonusare de către companiile care s-au adaptat rapid la cerințele din piață cu scopul fidelizării propriilor angajați, dar și cu obiectivul de a atrage alți candidați.

Anul trecut, 79% dintre companiile clienți Smartree au oferit diverse beneficii angajatilor, în creștere cu 4% față de anul precedent, în timp ce 8% dintre aceștia au oferit beneficii în mod diferențiat, în funcție de politica fiecărei entități din grup. Un procentaj de 13% dintre clienții Smartree nu au oferit beneficii anul trecut propriilor angajați.

“Având în vedere că piața ofertelor de muncă a fost una foarte competitivă în 2017, din ce în ce mai multe companii au implementat noi sisteme de beneficii, prin extinderea acestor politici la nivelul tuturor departamentelor. În același timp, sunt și companii multinaționale care deja și-au făcut cunoscută decizia de a intra în 2018 pe piața din România, aspect care va determina actualii angajatori să pastreze și să adapteze continuu aceste sisteme de beneficii, pentru motivarea angajaților existenți, dar și pentru atragerea de noi potențiali candidați”, a adăugat Raluca Peneș.

 

 

 

Citiți și despre: