Ce buget alocă românii pentru cadourile de Moş Nicolae?

05.12.2017

Intenția românilor de a face cadouri de Moș Nicolae este foarte mare, fiind tot mai ridicată de la an la an, conform datelor celui mai recent studiu de piață realizat de către MEDNET Marketing Research Center. Astfel, ca tendinţă, lista de cadouri a Moşului seamănă cu cea de anul trecut, cele mai căutate fiind dulciurile (72,5%), jucăriile (45,3%) şi articolele de îmbrăcăminte/încălţăminte (40,3%). La aceasta, se mai adaugă şi fructele, cosmeticele/parfumurile sau cărţile.

Potrivit studiului, de asemenea au fost menţionate şi cadouri precum bijuterii, electrice /electronice/ electrocasnice, smartphone/ tabletă sau excursii/ călătorii. Trebuie precizat faptul că, acolo unde moșul nu are inspirație, aduce și bani (4,4%).

Suma medie alocată pentru cadourile generate de această sărbătoare este de 340 lei, în uşoară creştere comparativ cu cea de anul trecut (318 lei). Totodată, s-ar putea spune că, deşi în oraşele mici intenţia de cumpărare este mai mare, suma medie “rezervată” cadourilor este mai mică decât în oraşele cu peste 100.000 de locuitori.

De asemenea, cei mai mulți români intenționează să cheltuie cu această ocazie între 100 și 250 lei (44,0%).

 

 

 

Citiți și despre: