Ce ceasuri au cumpărat românii în 2017 și ce bugete au alocat?

13.02.2018

Românii preferă să cumpere ceasuri în tendințe, cu mecanisme de calitate, de la branduri mid-level și mass-market și pentru a căror achiziție sunt dispuși să aloce un buget mediu de 375 de lei per produs, potrivit unei analize WatchShop.ro.

În 2017 70% dintre ceasurile vândute pe WatchShop.ro au fost ceasuri bărbătești, 25% pentru damă, iar 5% fac parte din categorii speciale, precum ceasurile tematice și cele pentru copii.

Bugetul alocat

Cei mai mulți clienți au preferat să cumpere ceasuri din categoriile mid-level, cu prețuri cuprinse între 301 lei și 800 de lei (reprezentând 45% din totalul achizițiilor) și mass-market, cu prețuri sub 300 de lei (40%). Restul de 15% dintre ceasurile cumpărate de clienții WatchShop fac parte din categoria premium, cu prețuri ce depășesc 800 lei.

„Valoarea medie a unui ceas a crescut, începând cu a doua jumătate a anului trecut, odată cu interesul pasionaților de orologerie de a cumpăra mai multe modele pentru uz personal, pentru a le asorta mai ușor ținutelor zilnice, dar și pe fondul creșterii bugetului destinat achizițiilor de ceasuri cadou”, spune Dragoș Diaconu, CEO WatchShop.ro.

Din totalul ceasurilor cumpărate, anul trecut, de la WatchShop, 7,5% au fost făcute cadou. Valoarea medie a ceasurilor pentru cadouri a fost de 460 de lei. Totodată, modelul achiziționat cel mai frecvent pentru cadou a fost Sekonda Navy, pentru damă, de culoare bej, la prețul de 190 de lei.

Cele mai căutate branduri

Cele mai căutate branduri de ceasuri pe WatchShop.ro au fost (în ordine alfabetică): Accurist, Casio, Citizen, Festina, Fossil, Ingersoll, Orient, Seiko, Sekonda, Suunto, Tissot și Zeppelin.

Cel mai scump ceas vândut de WatchShop, unui client din București, a fost un model Seiko Astron, în valoare de 14.400 de lei. Cele mai ieftine ceasuri, la 1 leu per produs, au fost oferite de WatchShop în campania de Black Friday 2017.

Cele mai multe achiziții sunt realizate de clienții din București (30%).

„Observăm că valoarea coșului de cumpărături crește pe măsură ce localitatea din care a fost plasată comanda este mai îndepărtată de București. Din feedback-ul clienților noști, întelegem că unul din motive este determinat de frecvența mai redusă a achizițiilor făcute de clienții din provincie, fapt corelat și cu lipsa magazinelor specializate de ceasuri offline din zonele în care locuiesc. Însă, indiferent de reședință, pasionații de ceasuri preferă tot mai mult cumpărăturile online, pentru economiile de timp pe care le obțin, varietatea de produse disponibile într-un singur loc, comoditate și cele mai bune prețuri”, spune Dragoș Diaconu.

 

 

 

Citiți și despre:

  • Vânzările de ceasuri premium, în creştereVânzările de ceasuri premium, în creştere Categoria ceasurilor premium, având prețuri ce depășesc 800 de lei, generează, la ora actuală, 15% din totalul comenzilor plasate de clienți pe WatchShop.ro. Însă, tendința pasionaților de ceasuri pentru […]
  • Ce reduceri a pregătit WatchShop.ro de Black Friday?Ce reduceri a pregătit WatchShop.ro de Black Friday? Magazinul de ceasuri WatchShop.ro va participa pentru al șaselea an consecutiv la evenimentul Black Friday. Oferta magazinului din acest an va da posibilitatea clienților să cumpere ceasuri originale cu doar […]
  • Evenimentul România Durabilă – AgriBusiness are loc pe 7 noiembrieEvenimentul România Durabilă – AgriBusiness are loc pe 7 noiembrie Marţi 7 noiembrie, începând cu ora 8.30, are loc evenimentul România Durabilă - AgriBusiness "Contribuţia agriculturii la viitorul model economic românesc", în cadrul Academiei de Studii Economice - Aula […]
  • Cum a evoluat piaţa FMCG în 2016?Cum a evoluat piaţa FMCG în 2016? Anul 2016 a fost încă un an bun pentru industria bunurilor de larg consum, atât din perspectiva retailerilor, cât și a producătorilor, conform unei analize realizate de GfK. În plus, 2016, a fost al doilea an […]
  • Dedeman implementează soluțiile SAP SuccessFactorsDedeman implementează soluțiile SAP SuccessFactors Dedeman s-a alăturat celor peste 6.000 de organizații la nivel global care folosesc soluțiile SAP SuccessFactors, punând astfel pe primul loc pregătirea și eficiența angajaților, dar și procesul de comunicare […]