Ce cumpără românii online după miezul nopţii?

07.03.2017

Cumpărăturile nu mai sunt de mult o activitate „de zi”. Acest lucru se întâmplă întrucât comerțului online le permite consumatorilor să își cumpere produsele dorite oricând, inclusiv după miezul nopții. Anul trecut, clienții au plasat pe eMAG peste 226.000 de comenzi după ora 00:00 și au cumpărat în special produse pentru copii, dar și accesorii pentru telefoane mobile, aspiratoare, carduri de memorie și electrocasnice mari.

Majoritatea comenzilor (53%) au fost înregistrate în intervalul 00:00 – 01:00, urmate de cele plasate o oră mai târziu, între 01:00 și 02:00 (22%). În medie, un client „nocturn” petrece pe site aproximativ 6,5 minute, față de 6,8 minute, cât petrece unul din timpul zilei.

„În ultimii ani am remarcat o distribuție a achizițiilor de pe site-ul eMAG pe toate intervalele orare ale zilei și o schimbare a comportamentului de consum. Datorită comerțului online, clienții sunt mai aproape de toate produsele pe care și le doresc. Interesant este că foarte multe dintre produsele comandate la ore târzii sunt cele pentru copii, pentru că părinții au înțeles că așa economisesc timp prețios, pentru că noi le livrăm direct acasă”, spune Stejara Pircan, Director Comercial eMAG.

Conform studiului, scutecele se regăsesc în cele mai multe dintre comenzile plasate după miezul nopții de clienții eMAG, urmate de husele și foliile de protecție pentru telefoanele mobile, șervețelele umede pentru copii, acumulatorii externi, accesoriile pentru PC, aspiratoare, cardurile de memorie, detergenții, aparatele frigorifice și laptele praf.

Cele mai scumpe produse

În clasamentul celor mai scumpe produse cumpărate după miezul nopții regăsim aur, laptopuri de gaming, electrocasnice mari și televizoare. Astfel, ierarhia acestor produse este condusă de un lingou de aur, de 24 K, de 100 de grame, la prețul de 18.300 de lei, un laptop de gaming în valoare de 15.833 lei, un frigider de 15.083 lei și un televizor smart cu diagonală de 163 cm la prețul de 13.249 lei.

Cea mai mare comandă efectuată după miezul nopții a fost de 26.103 lei, fără TVA și a fost plasată de un client din orașul Bradu, județul Argeș. Coșul a avut 18 produse din categorii diferite, printre care trei televizoare, un cântar corporal, o căsuță pentru copii, un compresor și un derulator, o masă de călcat, un uscător de rufe, un prăjitor de pâine, un sandwich-maker, o stație de călcat, un storcător de fructe, o șurubelniță, o trusă de chei tubulare și o trusă de scule. Următoarea comandă, după valoare, a fost de 19.150 lei.

De unde vin comenzile după ora 00:00?

Cele mai multe comenzi plasate după miezul nopții (24%) au fost făcute de persoane cu vârste cuprinse între 30 și 34 de ani. În plus, 75% din totalul acestor achiziții au fost realizate de clienți între 18 și 39 de ani.

De asemenea, cei mai mulți clienți care au accesat site-ul eMAG în intervalul 00:00 – 05:59 sunt din București – Sectorul 6 (12% din totalul comenzilor), Timiș (6%), Cluj, București – Sector 1, Iași și Constanța, fiecare cu 5% din totalul comenzilor. Desktop-ul și dispozitivele mobile sunt utilizate aproximativ în mod egal de clienții de la miezul nopții. 50,9% dintre aceștia își plasează comenzile de pe desktop, în timp ce 48% utilizează dispozitivele mobile.

 

 

Citiți și despre:

  • Evenimentul România Durabilă – AgriBusiness are loc pe 7 noiembrieEvenimentul România Durabilă – AgriBusiness are loc pe 7 noiembrie Marţi 7 noiembrie, începând cu ora 8.30, are loc evenimentul România Durabilă - AgriBusiness "Contribuţia agriculturii la viitorul model economic românesc", în cadrul Academiei de Studii Economice - Aula […]
  • Kaufland: 1 milion de fani pe pagina de FacebookKaufland: 1 milion de fani pe pagina de Facebook Pentru a sărbători strângerea unei comunități de 1 milion de prieteni pe Facebook, Kaufland România a publicat primul videoclip făcut împreună cu aceștia și în care fanii paginii au decis, fără să știe, […]
  • Flanco deschide un magazin în OradeaFlanco deschide un magazin în Oradea Flanco Retail va deschide mâine, 6 aprilie, cel de-al doilea magazin din Oradea, în cadrul centrului comercial Prima Shops, ajungând, astfel, la o rețea de 119 unități în toată țara. Noul magazin Flanco ocupă […]
  • Barrier a deschis două noi magazineBarrier a deschis două noi magazine Barrier a deschis două noi magazine în sistem de franciză, în mai puțin de o lună. Unul dintre acestea este situat în Galați, fiind prima unitate Barrier din oraș și cel de-al 21-lea magazin al rețelei. […]
  • Patru magazine Praktiker, redeschise sub noul concept al retaileruluiPatru magazine Praktiker, redeschise sub noul concept al retailerului Retailerul Praktiker continuă procesul de remodelare a reţelei de magazine, iniţiat la începutul acestui an, şi redeschide pe 28 octombrie încă patru magazine „reamenajate” în Bucureşti şi în ţară. Primul […]