Ce impact au reclamele online asupra consumatorilor

21.01.2014

O mare parte din persoanele care accesează Internetul observă reclamele online, chiar dacă nu dau click pe ele, fiind influenţaţi de acestea cu toate că nu le accesează, potrivit unui studiu realizat de GfK România.

„Aproape de fiecare dată când accesăm o pagină de Internet ni se deschid în acelaşi timp pe monitor şi câteva bannere online. Plăcute sau agasante, care informează, distrează sau influenţează, reclamele online au cu siguranţă o calitate: nu ne lasă indiferenţi”, au explicat realizatorii raportului.

Publicitatea în mediile virtuale are astfel un impact mare asupra persoanelor, 8 din 10 români cu acces la Internet, observă bannerele, chiar dacă nu dau click pe ele, iar

28% dintre cei chestionaţi afirmă că, deşi nu le deschid, sunt influenţaţi de mesajul transmis.

Cu toate acestea, 73% dintre cei intervievaţi cred că sunt prea multe reclame în mediul online, în timp ce 58% le consideră sâcâietoare.

Studiul mai arată că doar un sfert declară că le plac reclamele şi 15% spun că au încredere în mesajele transmise

În ceea ce priveşte domeniile potrivit să comunice online, companiile agreate de către mai bine de 70% dintre respondenţi provin din domenii precum turism şi vacanţe, divertisment, retail şi electronice sau electrocasnice. La polul opus, însă, produsele pentru bebeluşi, băuturile alcoolice şi nealcoolice, suplimentele nutritive, mâncarea şi accesoriile pentru animale de companie sau partidele politice sunt printre cele mai puţin potrivite pentru acest gen de promovare, având procente de sub 30%.

Studiul a fost realizat online, pe un eşantion de 524 persoane utilizatoare de Internet din mediul urban, cu vârsta cuprinsă între 15 şi 54 ani.

Citiți și despre:

  • Cum arată viitorul magazinelorCum arată viitorul magazinelor Care sunt cele mai noi trenduri globale în retail. Retailul s-a reinventat continuu în ultimii ani. Dacă până nu acum foarte mult timp domeniul era acaparat de magazinele clasice, în prezent o vizită într-un […]
  • Stabilitatea preţurilor, o provocare pentru retailerii onlineStabilitatea preţurilor, o provocare pentru retailerii online Producătorii şi magazinele online trebuie să ia deciziile privind stabilirea prețurilor cu o viteză și o frecvență din ce în ce mai mare, în condiţiile în care acest mediu este foarte dinamic, conform GfK. […]
  • Ce cumpără românii pe Internet?Ce cumpără românii pe Internet? Supermarket-urile și mall-urile se mută online. Un lucru este cert: trăim în secolul vitezei și odată cu asta vine și lipsa de timp. De acest lucru și-au dat seama și antreprenorii sau companiile care au […]
  • Mediul urban, campion la vânzările online Mediul urban, campion la vânzările online Cumpărăturile din mediul online sunt atractive pentru populația urbană a României. Circa 86,2 la sută dintre utilizatorii de internet din mediul urban au efectuat cumpărături în mediul virtual, conform unui […]
  • eMenatwork.ro: Piaţa online de construcții va ajunge la 25 milioane de euroeMenatwork.ro: Piaţa online de construcții va ajunge la 25 milioane de euro eMenatwork.ro a anunţat că a investit 200.000 euro în platforma de vânzări online, pentru implemetarea secțiunii de B2B, echipamentele hardware și trainingul personalului. Investiţia are la bază un proiect […]