Ce părere au românii despre supermarketuri?

08.10.2015

Pentru o mare parte dintre români (83,6%), supermarketul este locul preferat de cumpărături. În acelaşi timp, prețul continuă să fie pentru 75,2% dintre români criteriul principal în alegerea locului pentru cumpărături, conform unui studiu INSCOP , realizat la cererea Asociației Marilor Rețele Comerciale din România (AMRCR).

În acelaşi timp, 66% dintre participanţii la studiu preferă produsele românești, iar 65,2% dintre aceştia declară că se aprovizionează și de la magazinele de cartier, iar 45,2% din piețele agro-alimentare.

De asemenea, pentru 65,1% dintre români criteriul principal este calitatea produselor, iar pentru 58% contează distanța față de casa lor.

În acelaşi timp, 82,6% dintre respondenți consideră că supermaketurile creează locuri de muncă pe plan local, în timp ce 10,7% cred că, dimpotrivă, le distrug.

Majoritatea românilor (71,5%) consideră că supermarketurile vând produse mai ieftine decât magazinele mici sau decât piețele, în timp ce 84,1% spun că în aceste magazine mari se găsesc mai multe produse la prețuri reduse decât în alte magazine.

Prin urmare, conform studiului AMRCR, cei mai mulți respondenți (64,9%) sunt de părere că supermarketurile îi ajută să economisească, în timp ce doar 22,8% dintre ei cred că îi sărăcesc.
În ceea ce priveşte calitatea produselor româneşti, majoritatea românilor (65,9%) cred că sunt mai bune calitativ decât cele străine, în timp ce 39,7% dintre români afirmă că produsele alimentare românești sunt la fel de scumpe precum cele străine, iar 28,8% consideră că produsele autohtone sunt chiar mai scumpe.

„‘Studiul INSCOP confirmă preocuparea membrilor AMRCR de a răspunde într-o măsură cât mai mare așteptărilor consumatorilor de pe piața românească, de altfel una foarte competitivă și exigentă. Misiunea noastră este să oferim clienților produse și servicii de calitate, la cele mai bune prețuri din piață. În egală măsură, este limpede că activitatea noastră, a retailerilor, este perfectibilă iar sondajul ne-a semnalat unde este necesar să reevaluăm strategiile. Ne dorim să ne consolidăm poziția de lider în opțiunile de cumpărături ale consumatorilor”, a spus Delia Nica, director executiv al AMRCR.

 

 

Citiți și despre:

  • Primul retailer care reduce TVA-ul la alimentePrimul retailer care reduce TVA-ul la alimente Lanţul de magazine Profi a decis, cu mai bine de o lună înainte de anunțata reducere oficială a TVA la alimente, să scadă TVA-ul la o largă gamă de produse. Compania a devenit astfel primul lanț de magazine […]
  • AMRCR susține scăderea TVA-ului la alimenteAMRCR susține scăderea TVA-ului la alimente TVA-ul mai mic va reduce evaziunea fiscală, creșterea economică și va încuraja producătorii locali, spun oficialii AMRCR. Asociația Marilor Rețele Comerciale din România a fost înființată la inițiativa unui […]
  • Carrefour deschide un nou supermarket în BrașovCarrefour deschide un nou supermarket în Brașov Carrefour deschide astăzi, 21 mai, un nou supermarket în Brașov, ajungând astfel să deţină 95 de magazine în acest format. Noul supermarket, Market Făget, își așteaptă clienții cu o echipă de profesioniști […]
  • Penny Market deschide mâine un nou magazinPenny Market deschide mâine un nou magazin Penny Market a anunţat că va deschide mâine un nou magazin, în Braşov. Retailerul continuă astfel expansiunea la nivel național, acesta fiind al treilea magazin Penny Market din Brașov și al 154-lea din […]
  • Afacerile retailerilor vor fi afectate de noile măsuri fiscale asumate de GuvernAfacerile retailerilor vor fi afectate de noile măsuri fiscale asumate de Guvern Povara scumpirilor determinate de noile măsuri fiscale anunţate de Guvern vor fi suportate de populaţie, iar investiţiile şi afacerile retailerilor vor avea de suferit, atrage atenţia Asociaţia Marilor Reţele […]