Ce performanţe aduc noile autocamioane Volvo alimentate cu LNG?

04.10.2017

Volvo Trucks a anunţat că lansează autocamioane Euro 6 alimentate cu gaz natural lichefiat sau biogaz, pentru transporturi grele. Noile autovehicule oferă același nivel de performanță, manevrabilitate și consum de combustibil ca autocamioanele Volvo cu motor diesel.

Totodată, emisiile de CO2 ale noilor autocamioane sunt cu 20 – 100% mai mici în comparație cu ale modelelor echipate cu motoare diesel, în funcție de opțiunea de combustibil aleasă. Noile modele Volvo FH LNG și Volvo FM LNG sunt disponibile cu puteri de 420 sau 460 CP, pentru operațiuni de transport regional și de cursă lungă.

„Cu noile noastre autocamioane care funcționează cu gaz natural lichefiat sau biogaz, putem oferi o alternativă cu impact redus asupra mediului, care, de asemenea, îndeplinește și cerințele ridicate cu privire la performanță, eficiența consumului de combustibil și aria de operare. Aceasta este o combinație pe care o solicită clienții noștri din domeniul transporturilor regionale și de cursă lungă”, afirmă Lars Mårtensson, Director pentru mediu și inovație la Volvo Trucks.

Aşadar, în locul unui motor de tip Otto, aceasta fiind soluția convențională pentru autovehiculele alimentate cu gaz, Volvo FH LNG și Volvo FM LNG funcționează cu motoare alimentate cu gaz, care utilizează tehnologia bazată pe ciclul diesel. Acest lucru înseamnă că un operator de transport care alege varianta pe gaz poate face acest lucru fără a compromite manevrabilitatea, eficiența consumului de combustibil sau fiabilitatea. Motorul cu gaz de 460 CP oferit de Volvo dezvoltă un cuplu maxim de 2.300 Nm, iar cel de 420 CP produce 2.100 Nm. Aceleași performanțe oferite de modelele Volvo cu motor diesel. Totodată, consumul de combustibil este echivalent cu cel al motoarelor diesel oferite de către Volvo, dar cu 15 – 25% mai mic decât consumul motoarelor cu gaz convenționale.

Combustibilul utilizat este gaz natural sub formă de LNG (gaz natural lichefiat) sau biogaz, cunoscut ca bio-LNG. Ambele tipuri de combustibil conțin metan. Dacă este utilizat biogazul, amprenta asupra mediului se poate micșora chiar și cu 100%, iar dacă se utilizează gaz natural, aceasta se micșorează cu 20%. Acest lucru este asociat cu emisiile vehiculului din timpul utilizării („de la rezervor la roată”).

Pentru a maximiza autonomia, rezervoarele sunt alimentate cu LNG, care este stocat la presiunea de 4 – 10 bari, și la o temperatură situată în intervalul -140 și -125° C. Cel mai mare rezervor de combustibil poate conține suficient LNG pentru o distanță de 1.000 km. Timpul de alimentare cu gaz este similar cu cel necesar pentru alimentarea rezervorului cu motorină.

Compania colaborează, în prezent, atât cu furnizorii de gaz, cât și cu clienții, pentru a dezvolta extinderea infrastructurii LNG în Europa. Această dezvoltare este susținută politic în multe țări, dar și de către U.E. O strategie pentru extinderea infrastructurii LNG este, de asemenea, inclusă în pachetele de acțiuni ale Comisiei Europene și ale Statelor membre, privind securizarea pe termen lung a rezervei de energie din Europa.

„Gazul natural oferă avantaje clare pentru mediu, prețul acestuia în multe țări este foarte competitiv și există suficiente rezerve pentru a justifica utilizarea pe scară largă. Concentrarea noastră pe camioane LNG creează noi premise pentru clienții noștri, de a efectua operațiuni eficiente din punct de vedere al combustibilului și al costurilor. În același timp, facem posibilă reducerea considerabilă a impactului asupra mediului, pentru operațiunile cu autocamioane grele”, afirmă Lars Mårtensson.

 

 

Citiți și despre: