Ce reprezintă conceptul de marketing afiliat?

01.06.2017

Profitshare și 2Performant sunt cele mai cunoscute programe de afiliere din România. În ultima vreme se tot vehiculează termenul de marketing afiliat, însă sunt puțini aceia care știu ce înseamnă acest lucru şi ce venituri poate genera pentru un magazin online. În plus, mulţi retaileri online desconsideră această modalitate de a-şi creşte vânzările, întrucât nu înţeleg prea bine ce avantaje aduce.

Aşadar, marketingul afiliat reprezintă o formă de marketing online care se bazează pe modele de plată pe performanță și Cost Per Acțiune (CPA). Mai exact, un retailer răsplătește unul sau mai mulți afiliați sau publisheri pentru fiecare acțiune efectuată pe site-ul său. Adică dacă plasarea anunţului nu aduce niciun rezultat, retailerul nu va plăti nimic, însă dacă înregistrează o vânzare, rezultatul va fi răsplătit printr-un procent din valoarea totală încasată.

Conceptul de marketing afiliat a fost pus în practică, pentru prima dată, de către William J. Tobin, fondatorul PC Flowers & Gifts

Este important pentru retaileri să ştie că marketingul afiliat este bazat pe performanţă, adică pe realizarea vânzării unui produs, fiind total opusul publicităţii online tradiţionale, în cazul căreia există posibilitatea ca o serie de anunţuri să nu aibă niciun rezultat, într-o anumită perioadă de timp.

Cum funcţionează marketingul afiliat?

Marketingul afiliat sau marketingul bazat pe performanță presupune existența a trei jucători cheie – Advertiser, Afiliat și Client.

Advertiserul este cel care solicită promovarea produselor sau serviciilor sale, prin intermediul programului de afiliere. Afiliatul este cel care face promovarea produselor Advertiserilor prin metodele de promovare agreate iar, prin promovare, afiliatul obține un comision din vânzările generate.

Clientul este cel care ajunge pe website-ul Advertiserului prin intermediul promovării făcute de Afiliat și care îndeplinește o anumită acțiune. Pentru Advertiser, cea mai mare oportunitate o reprezintă deschiderea către un sistem extins de ambasadori ai brandurilor, produselor și serviciilor din oferta programului de marketing afiliat.

Cum funcționează marketingul afiliat?

  1. Te înscrii – primul pas este reprezentat de înscrierea în reţeaua de marketing afiliat;

  2. Afiliaţii te promovează – comunitatea de afiliaţi te promovează şi îţi aduce vânzări;

  3. Comision pentru afiliaţi – afiliaţii sunt recompensați cu un procent din vânzări.

De exemplu, dacă operați un magazin online, puteţi intra într-o reţea de afiliere care publică anunţuri în cadrul unor site-uri, iar în urma vânzării unui produs atât reţeaua de afiliere, cât şi site-ul de pe care s-a efectuat vânzare primeşte un procent, drept comision, din suma încasată. În cazul în care anunţul respectiv nu s-a finalizat cu o vânzare, nu aveţi niciun cost.

Instrumente clasice pentru marketingul afiliat:

  • Link-uri plasate în cadrul articolelor de presă;

  • Banner pe site-uri;

  • Recenzii sau advertoriale realizate de către bloggeri;

  • Link-uri de promovare pe reţelele de socializare.

Cele mai cunoscute programe de afiliere din România

În România există mai multe programe de marketing afiliat,  printre cele mai cunoscute numărându-se Profitshare sau 2Performant.

Profitshare

Profitshare este o rețea de marketing afiliat realizată inițial de eMag și ulterior vândută și dezvoltată pentru orice advertiser.

Profitshare se numără printre primele reţele de marketing afiliat din ţara noastră. Reţeaua a fost lansată în anul 2009, ca un program de afiliere al eMAG, urmând ca după patru ani, în anul 2013, să se deschidă Profitshare 2.0, varianta multi-advertiser.  Ulterior, reţelei i s-au alăturat cele mai importante magazine din România iar platforma a fost preluată de către Conversion Marketing.

La ora actuală, veniturile aduse companiilor de către Profitshare depăşesc 940 milioane de lei

În anul 2015, Profitshare este lansat pe piața din Bulgaria, iar tot în acelaşi an, reţeaua depășește valoarea de 100 de milioane de euro vânzări aduse advertiserilor. În prezent, veniturile aduse companiilor(advertiserilor) de către Profitshare depăşesc 940 milioane de lei.

Conform informațiilor publicate pe site-ul Profitshare, comisionul mediu pe care afiliaţii îl pot obţine este situat în jurul valorii de 10%.

2Performant

2Performant reprezintă o platformă de marketing afiliat pentru mai mulţi furnizori din diverse domenii. Comisionul pentru afiliaţi depinde de furnizor, el variind între 3-4% şi 10%.

Având numele iniţial de 2parele, 2Performant a fost lansată pe piaţa locală în anul 2008. Odată cu trecerea timpului, compania s-a dezvoltat, ajungând să înregistreze rezultate impresionate. Astfel, în 2016, compania a generat peste 780.000 de vânzări pentru cele peste 500 de magazine online din reţeaua de afiliere. Valoarea acestora se ridică la nu mai puţin de 39,4 milioane de euro (inclusiv TVA). În plus, numărul total de conversii generate a depăşit 840.000, cu 50% mai multe decât cele din anul 2015.

Valoarea vânzărilor realizate de către 2Performant pentru advertiseri se ridică la 39,4 milioane de euro în 2016

Prin urmare, putem spune că deşi marketingul afiliat este încă un domeniu nou, acesta se dezvoltă rapid şi are un impact din ce în ce mai ridicat atât în business-ul companiilor, dar şi în rândul specialiştilor independenţi de marketing.

 

 

 

Citiți și despre: