Ce reprezintă conceptul de wealth management?

01.02.2017

Deși Wealth Management-ul este un domeniu nou în România, acesta se află în creștere. Investitorii din întreaga lume, pentru care serviciile financiare standard de pe piață nu mai reprezintă o soluție deoarece nu le oferă randamentele dorite, apelează la serviciul de Wealth Management.

Wealth Management este un proces consultativ prin care sunt respectate nevoile și dorințele clientului prin oferirea celor mai potrivite produse și servicii financiare. Pe scurt, este știința de administrare eficientă a situației financiare și reprezintă o alternativă pentru milionari să își investească banii într-un mod productiv.

De aceea, investitorii cu potențial financiar apelează la un Wealth Manager, un specialist care le gestionează averile și care îi ajută să își înmulțească banii prin metode financiare corecte și eficiente.

Un astfel de specialist este românul Călin Nechifor, Wealth Manager pentru Clear Capital Markets în Londra, și care ne descrie rolul pe care îl joacă un astfel de consultant în tranzacțiile financiare: „Specialistul de acest gen, pe lângă faptul că oferă servicii financiare exclusiviste și consultanță personalizată, este un îndrumător personal al clientului, este mereu alături de acesta. Astfel, se creează o relație emoțională, de încredere, pe termen lung. În Londra, sectorul se adresează celor care vor să fie tot mai activi atât pe bursă, cât și pe piața de capital, prin tranzacționarea cotidiană a acțiunilor, a titlurilor de stat sau a indicilor bursieri”.

Caracteristicile unui Wealth Manager

Un Wealth Manager este un consilier financiar care are abilitatea necesară pentru a livra întreaga gamă de produse și servicii financiare unui client.

Sinceritatea, transparența și comunicarea sunt atuurile necesare unui Wealth Manager, conform specialistului Călin Nechifor, care mai întâi investește în construirea unei relații umane cu clientul și apoi într-una profesională. Dezvoltarea acestor relații este necesară, deoarece principalul obiectiv al unui Wealth Manager este să înțeleagă persoana cu care colaborează, să descopere ce vede ca important și de ce, astfel încât să poată oferi cele mai potrivite soluții financiare.

De peste 10 ani, Călin Nechifor își tranzacționează încrederea în raport cu clienții, investind mai întâi în construirea unei relații umane cu clientul și, apoi, una profesională.   

În plus, profesionalismul – care constă în respectarea regulilor companiei și a legislației în vigoare – este o altă caracteristică importantă pentru un Wealth Manager. Acest atribut însă se demonstrează în timp și se măsoară într-un portofoliu bogat de clienți.

„Aici, o mișcare greșită mă poate costa cariera și licența de trader, atât pe mine, cât și compania pentru care lucrez. Clientul mă testează, în prima fază, și orice decizie de investiție este dublată de multă analiză tehnică, în spate. Lipsa timpului, accesul limitat la informații și performanța obținută de-a lungul timpului îi determină pe clienți să îmi acorde încredere. Comunicarea dintre mine și client stă la baza oricărei investiții și strategii de trading”, susține Călin Nechifor, Wealth Manager.

Experiența și încrederea sunt, astfel, cele care leagă un Wealth Manager de clientul său. Pentru el, analiza portofoliului și conturarea unei strategii potrivite, conform profilului de risc, sunt extrem de importante. Fiecare poziție de trading este supervizată și aprobată atât de managerul departamentului de Trading, cât și de cel de la Risc și Compliance.

Educația financiară a clienților

Piața de capital este una dinamică, ce nu se oprește niciodată. De aceea, clienții companiilor de Wealth Management trebuie să fie educați din punct de vedere financiar și să știe când trebuie să consulte un specialist, a cărui prezență este necesară în toate tranzacțiile economice și financiare.

„Clienții sunt tot mai educați din punct de vedere financiar, iar asta e bine, pentru că ei caută un profesionist, cu care să se consulte atunci când iau decizia de a-și investi economiile. Ei apreciază faptul că cineva le acordă timp și know-how, iar pentru mine fiecare zi e o provocare, fiindcă strategia de trading e diferită de la client la client. Cu unii tranzacționez în fiecare zi, iar cu alții o dată pe lună”, declară specialistul în Welath Management.

Procesul de Wealth Management este unul destul de simplu, bazat pe două etape – analiza nevoilor clientului și potențialul financiar al acestuia – însă strategia de trading diferă de la client la client.

În ceea ce privește procesul de Wealth Management, acesta este destul de simplu, având la bază doar două etape de la identificare până la implementare: analiza nevoilor clientului și potențialul financiar al acestuia.

„Din punct de vedere operațional, se face o profilare pentru a evalua nivelul de risc (scăzut, mediu sau ridicat), astfel încât să i se poată oferi clientului produsele financiare potrivite. Întâlnirea față-n față este extrem de importantă, deoarece acolo se face transferul de credibilitate și i se prezintă  strategia de trading”, menționează Călin Nechifor, Wealth Manager pentru Clear Capital Markets Londra.

Wealth Managementul în România

România se află printre ultimele locuri din Europa în ceea ce privește educația financiară. De aceea, specialiștii din domeniu au în plan numeroase proiecte de acest gen, unele dintre ele fiind dedicate chiar școlarilor din clasele primare.

În România, Wealth Managementul este un domeniu nou, dar în creștere pe piața locală

În plus, cum trendul de a avea un Wealth Manager nu este un moft, ci a devenit o necesitate a celor care vor randamente mai bune, datorită accesului la produse financiare cu o complexitate mai mare, nevoia unor astfel de specialiști în țara noastră este una din ce în ce mai mare.

 

 

Citiți și despre: