Ce se întâmplă cu clienţii agenţiei Omnia Turism?

18.10.2017

Ministerul Turismului caută soluții pentru mai multe probleme care au fost create de blocarea conturilor bancare ale agenţiei Omnia Turism, imediat după ce s-a difuzat în mass-media vestea morții patronului agenţiei. Într-o primă acțiune, ministrul Turismului, Mircea Dobre, a reușit să găsească unele soluții, împreună cu reprezentanții ANAT, MAI și MAE, pentru aducerea în țară a unui grup de 80 de români, care au achiziționat pachete turistice de la această agenție, și i-a sfătuit pe toți cei care au pachete cumpărate prin Omnia Turism să nu mai plece în acele călătorii, deoarece conturile agenției au fost blocate de bănci, fapt pentru care nu pot fi efectuate plăți.

Ministrul Mircea Dobre a discutat personal și cu reprezentanții instituțiilor bancare și a reușit identificarea unor soluții legale pentru achitarea unei părți din costurile necesare aducerii în țară a celor 80 de turiști blocați în străinătate.

De asemenea, ministrul Mircea Dobre a discutat personal cu o parte dintre clienții agenției Omnia Turism și cu reprezentanții agențiilor partenere, pentru a găsi posibile soluții de ieșire din această situație.

În acest moment s-a calculat o pierdere totală de 7,4 milioane de euro, bani încasați deja de agenția Omnia Turism din vânzarea unui număr de 8.300 de pachete vândute pentru anul 2018, în valoare totală de circa 11,4 milioane de euro.

Ministerul Turismului a început un control la această agenție la data de 6 septembrie 2017, iar proprietarul agenției a fost invitat, la data de 8 septembrie, să se prezinte personal la Ministerul Turismului, cu o serie de documente. Nu s-a prezentat nimeni din partea agenției Omnia Turism, drept pentru care un alt control s-a efectuat la sediul agenției, la data de 5 octombrie, când s-a aplicat și o sancțiune de 2.000 de lei.

În urma falimentelor mai multor agenții de turism, înregistrate în ultimii doi ani, Ministerul Turismului a promovat, în luna august a.c., un proiect de Ordonanță de Guvern, adoptată în data de 30.08.2017, prin care s-a creat cadrul legal necesar stabilirii mecanismelor financiare de garantare a pachetelor turistice, în sensul obligării agențiilor care comercializează pachete turistice de a asigura întreg volumul de vânzări.

În prezent, Ministerul Turismului, împreună cu Autoritatea pentru Supraveghere Financiară (ASF) lucrează la ordinul comun care va stabili modalitatea efectivă și concretă de combinare a instrumentelor de garantare, astfel încât fiecare pachet turistic vândut să poată fi garantat până la furnizarea efectivă a serviciilor turistice achiziționate de consumatori.

În zilele următoare, Ministerul Turismului va continua căutarea unor modalități de rezolvare pentru cât mai multe dintre problemele create de agenția Omnia Turism.

 

 

 

Citiți și despre: