Ce tipuri de peşte preferă românii să consume?

20.04.2017

Pentru români, somonul și macroul rămân, în continuare, campionii absoluți în preferințe, în materie de pește, conform datelor Romfood Trading, unul dintre principalii importatori şi distribuitori de produse din peşte şi fructe de mare din ţara noastră şi dezvoltator al brandului Alfredo Seafood. Aşadar, vânzările de somon și macrou au crescut cu 5% în 2016 față de anul precedent, iar clasamentul soiurilor de pește preferate de români, din punct de vedere al valorii vânzărilor, este completat de merluciu și cod alb.

În plus, fructele de mare sunt și ele din ce în ce mai apreciate pe plan local.

Conform companiei, anul trecut, somonul și macroul au fost lideri pe piața de pește din punct de vedere valoric: somonul, cu vânzări ce au totalizat aproximativ 210 milioane de lei și macroul, pe care românii au cheltuit circa 157 de milioane de lei. Din punctul de vedere al volumelor, campion este macroul cu 31.500 de tone cumpărate.

“Mă bucură foarte mult să văd cum piața de pește crește, încet, dar sigur, de la un an la celălalt. În afară de soiurile cumpărate în mod tradițional în țara noastră, cum este macroul, au început să își facă loc produse care înainte erau considerate de nișă, soiuri destinate doar consumului ocazional. Din această categorie face parte și somonul care, la fel ca fructele de mare, a ajuns să facă parte în mod regulat din meniurile din ce în ce mai multor români. Odată cu scăderea TVA-ului, asistăm la o creștere a calității produselor cumpărate, care primează mai des decât înainte, în fața cantității. Românii sunt mult mai atenți la ceea ce cumpără, la proveniență, citesc cu atenție etichetele, aleg preparate care sunt gata curățate și ambalate după tehnologii moderne, care le păstrează prospețimea și nutrienții”, a declarat Mihai Cristian Dărmănescu, Director General al Romfood Trading.

Vânzările au fost cu circa 30% mai mari în perioada postului. Postul Paștelui și postul Crăciunului sunt perioadele cu cele mai mari vânzări de pește de-a lungul întregului an, conform estimărilor Romfood Trading. Aşadar, consumul de pește a înregistrat o creștere de 30 %, atât în perioada martie – aprilie, cât și în noiembrie – decembrie 2016, adică în timpul postului.

“România este o țară cu o puternică tradiție ortodoxă, unde mulți oameni respectă perioada postului, care presupune abținerea de la produse de proveniență animală, mai puțin pește, pentru care există așa-numitele dezlegări. Așadar este normal să crească consumul. Ideal ar fi ca el să se păstreze la același nivel și după încheierea acestei perioade, ținând cont de cât este de sănătoasă această carne. Ce am observat este că și oamenii care nu țin post au tendința să consume, alături de ceilalți, pește în locul altor tipuri de carne, atunci când se dau dezlegările. De asemenea, în post sunt gătite și anumite mâncăruri tradiționale românești, pe bază de pește, mai mult decât în restul anului. De aceea crește consumul și în ceea ce privește producția autohtonă, deoarece pești cum sunt crapul sau păstrăvul se pretează mai bine unor feluri de mâncare ca saramura sau plachia. Ne așteptăm că și în zilele de Paști și după aceea tendința de creștere a consumului să se păstreze, prin introducerea unei mese de pește pe zi, în special în zilele de sărbătoare”, adaugă Mihai Cristian Dărmănescu.

 

 

Citiți și despre: