Cel mai important instrument de recrutare: social media

29.06.2018

Reţelele de socializare au devenit cel mai important instrument pe care profesioniștii din domeniul resurselor umane îl utilizează pentru a găsi potențiali candidați pentru diverse locuri de muncă, conform unui raport My HR Lab.

LinkedIn-ul rămână în continuare cea mai utilizată platformă de social media de către profesioniștii din HR, în timp ce târgurile de joburi au mai degrabă rolul de promovare a imaginii de angajator și nu sunt neapărat printre opțiunile de top ale profesioniștilor pentru recrutarea de candidați entry level sau juniori. Şi, în acest context, companiile au început să își sporească prezența online prin extinderea vizibilității pe mai multe canale de social media

Peste 90% dintre specialiştii de HR, angajați în companiile din ţara noastră folosesc canalele de social media pentru a desfășura acțiuni de recrutare, rezultă în urma unui studiu realizat în perioada Aprilie – Mai 2018 de către compania de consultanță în resurse umane My HR Lab.

Anunţurile de recrutare

Cei mai mulți dintre ei folosesc social media pentru a posta anunțuri de recrutare (38%) și pentru a aborda candidați (33%). Numai 4% utilizează canalele online de socializare pentru a desfășura diverse acțiuni, în timp ce 25% folosesc online-ul pentru a promova imaginea companiei pentru care lucrează.

De asemenea, 48% dintre respondenți utilizează social media pentru a recruta diferite tipuri de candidați, 19% folosesc canalele de social media pentru a recruta entry level/ juniori și specialisti, iar 15% recrutează prin intermediul rețelelor de socializare persoane entry level sau juniori. Doar 11% dintre oamenii de HR din România folosesc social media pentru a recruta specialiști, manageri și top manageri.

Câţi specialişti HR folosesc Facebook pentru angajări?

Profesioniștii de HR folosesc în general LinkedIn pentru a desfășura acțiuni de recrutare. Platformele care promovează joburi se regasesc de asemenea printre opțiunile lor, în timp ce 31% dintre respondenți au indicat Facebook ca fiind unul dintre cele trei canale pe care le utilizează pentru a recruta candidați.

Pentru a recruta entry level și juniori, profesionişti de resurse umane consideră că cele mai bune metode pe care le pot utiliza sunt: site-urile care promovează joburi (35%), mediul academic, în special asociațiile studențești (24%) și Facebook (20%). Doar 14% dintre ei consideră că târgurile de joburi sunt utile pentru a recruta entry level și juniori.

,,Având în vedere că rata generală a șomajului în România a atins la sfârșitul anului 2017 nivelul de 4,6%, a găsi și a recruta entry level și juniori este din ce în ce mai dificil pentru diferite tipuri de companii. Oamenii de HR au fost nevoiți să se adapteze și să utilizeze alte metode, cum ar fi contactarea frecventă a universităților și asociațiilor studențești sau pur și simplu folosirea Facebook-ului. În comparație cu 2016, numărul oamenilor de HR care utilizează site-urile de joburi pentru a recruta candidați entry level sau juniori a scăzut cu 18%. Chiar și așa, 35% dintre respondenții noștri folosesc aceste canale pentru a găsi candidați care au o experiență de muncă limitată”, a afirmat Beatrice Galațanu – Owner & Trainer My HR Lab.

LinkedIn, ce mai potrivit canal pentru a recruta manageri

Pentru a recruta specialiști și manageri, nu mai puţin de 79% dintre respondenți consideră că LinkedIn este cel mai potrivit canal. Celelalte persoane și-au împărțit opțiunile între site-urile specializate în promovarea anunțurilor de recrutare, evenimente și conferințe, agenții de recrutare sau networking.

Atunci când este necesar să promoveze un anunț de recrutare, cea mai mare parte a oamenilor de HR ia în considerare site-urile de joburi (82%), secțiunea de cariere din site-ul companiei (75%) și LinkedIn (72%). În plus, 37% postează anunțul pe platformele interne ale angajatorului (ex. intranet), în timp ce 18% aleg Facebook.

“Acest lucru nu înseamnă neapărat că oamenii de HR sunt mai familiarizați cu LinkedIn. Am putea să deducem că oamenii de resurse umane nu au acces la toate canalele de social media unde este prezentă compania pentru care recrutează (ex. Facebook, Instagram, Twitter). Majoritatea business-urilor, atunci cand folosesc platformele de social media, se concentrează pe promovarea serviciilor și produselor, în timp ce doar câteva isi promovează activ imaginea de angajator. Este convingerea noastră fermă că, pentru a rămâne competitivi pe o piață a candidaților, companiile trebuie să folosească canalele de social media nu doar pentru a posta anunțuri de recrutare, ci și pentru a promova proiecte și activități de resurse umane creative”, a explicat Beatrice Galațanu – Owner & Trainer My HR Lab.

 

 

 

 

Citiți și despre: