Celco, brand de referință pe piața materialelor de construcții

01.08.2014

Conducerea companiei estimează creșterea cererii pentru BCA, adezivi și mortare. Fabrica de BCA Celco a fost ridicată în urmă cu nu mai puțin de 41 de ani, iar în anul 1990, s-au pus bazele brandului Celco, una dintre cele  mai cunoscute companii pe piața materialelor de construcții din țara noastră. “Celco este unul dintre cele mai puternice branduri de pe piața materialelor de construcții din România și a fost întotdeauna o garanție pentru produse eficiente cu un nivel ridicat de calitate. Strategiile companiei pe termen lung au drept scop principal oferirea unui viitor mai bun generațiilor viitoare, prin crearea de soluții constructive sustenabile”, ne-a declarat Niculae Dușu, președinte Celco.

“Fii pretențios! Alege-l pe cel mai bun” este mesajul companiei, devenit deja cunoscut pe piața de profil, iar de curând a fost adăugat sloganul “Eficiență în construcții”. Conducerea companiei spune că Celco își consolidează poziția de producător de top în fiecare an, fiind în același timp o societate care are grijă de mediul înconjurător, punând accent pe toate etapele procesului de producție, de la alegerea materiei prime, la reciclarea deșeurilor rezultate. “Celco face în mod frecvent investiții în modernizarea fabricilor și a procesului de producție. Ca pas firesc, urmează și alinierea imaginii Celco la noile standarde de calitate atinse. În acest sens, în anul 2013, în urma unui procedeu amplu de rebranding, Celco și-a creat o siglă nouă, având în componență un simbol grafic, ce pune în evidență proprietățile termoizolante deosebite ale produselor sale”, a adăugat președintele companiei.

Mediul înconjurător

Compania încearcă și reușește să limiteze cât mai mult impactul producției asupra mediului înconjurător. “La Celco nu se irosește nimic. Aburul ce rezultă din procesul de producție este recirculat și folosit pentru încălzirea unei sere ecologice de 4000 m2 care produce legume bio tot timpul anului.Celco recunoaște importanţa reducerii amprentei de carbon și a depus toate eforturile pentru ca procesul său de producție să aibă un consum redus de energie, pentru ca exploatarea materiilor prime să se facă eficient pe teritoriul României, cu impact minim asupra mediului și pentru a recicla orice deșeu sau rest de material rezultat din producție. Întregul ciclu de viață al blocurilor de BCA este unul ecologic și eficient din punct de vedere energetic. Costurile de construcție, de operare a clădirii și de reciclare sunt drastic reduse, iar impactul asupra mediului este minim”, ne-a declarat Niculae Dușu.

Trei fabrici

În prezent, Celco are trei fabrici de materiale de construcții. Este vorba despre  fabrica de BCA, fabrica de adezivi și mortare și fabrica de var. Mai mult decât atât, compania deservește o carieră de piatră de calcar. “Tot procedeul de producție este atent monitorizat și evaluat prin prisma Sistemului Integrat de Management al Calității, implementat în compania Celco încă din anul 2000. Materiile prime necesare producției de BCA Celco sunt numai materiale existente în natură în cantități abundente și nu necesită o procesare complicată. Procesul de producție nu are nevoie de multă energie, iar potențialele deșeuri sau resturi de material sunt complet reutilizate sau reciclate. Calitatea produselor este monitorizată pe parcursul întregului proces de fabricare. Materiile prime sunt minuțios controlate, dozajul și condițiile tehnice, termice de fabricare sunt permanent monitorizate, iar fiecare lot de producție este testat în laboratorul propriu Celco, autorizat ISC. Produsele Celco respectă normele și reglementările impuse și sunt însoțite de certificate de conformitate și declarații de performanță”, ne-a explicat Niculae Dușu, președinte Celco.

Tehnologie

Compania a planificat investiții destinate modernizării liniilor de producție anul acesta. Proiectul are drept rezultat și eficientizarea procesului de producție, prin creșterea capacităților de producție. “Tehnologia de fabricare a blocurilor de BCA este tip HEBEL, în componența sa intrând un amestec de nisip, ciment, var, ghips, apă și un agent de expandare, care îi conferă structura poroasă. După prima fază de fabricație, blocurile de BCA sunt supuse unui tratament termic în autoclavă, la presiune și temperatură ridicate. Această tehnologie a fost îmbunătățită de către Celco în ceea ce privește scăderea umidității produsului finit, prin depozitarea într-un spațiu special amenajat, după scoaterea din autoclave, temperatura blocurilor de BCA scăzând astfel de la 120-1900C la 35-400C. În Fabrica de Adezivi Celco se utilizează un amestecător tip Eirich RV12 ce asigură o dispunere uniformă a aditivilor în componența mortarelor și adezivilor. Instalația de uscare este tip Vacro. Ambalarea produsului finit în saci de 25 kg se realizează cu ajutorul unei instalații de însăcuit de tip Wagner. Fabrica de Var Celco are un cuptor MAERZ cu două cuve, ce produce var ars moale pentru industria metalurgică, siderurgică, agricultură, etc. La sfârșitul anului trecut, Celco a finalizat cea mai recentă investiție în creșterea capacității de producție a fabricii de var cu 60%, prin inaugurarea unui al doilea cuptor de var MAERZ cu o cuvă ce produce var ars tare pentru procesul de producție al fabricilor de BCA. De asemenea, la Fabrica de Var Celco se folosește o stație de hidratare CIMPROGETTI și o instalație de însăcuire în vid de tip ARODO unică în Europa, ce asigură un termen de valabilitate mai lung al produsului și o manipulare fără praf”, ne-a povestit președintele Celco.

Proiecte importante

Compania  a livrat materiale de construcții pentru proiecte de amploare, precum cele destinate locuințelor multifamiliale, hoteluri și clădiri de birouri, atât în România, cât și în Republica Moldova și Bulgaria. “Investitorii mizează pe beneficiile oferite de soluția constructivă aleasă, întrucât acest sistem inovativ și economic și-a dovedit performanțele pe șantierele din Europa, permițând ca suprastructura clădirii să fie ridicată mai repede, iar clădirea să poată fi exploatată eficient și rapid, în numai câteva luni. Unul dintre cele mai importante proiecte realizate cu BCA și mortare Celco este clădirea de birouri Tomis Business Center din Constanța, proiect finalizat în anul 2012 și care a obținut 99 de puncte din 100 posibile în cadrul Certificatului de Performanță Energetică în 2013. Practic, acest proiect stă mărturie pentru proprietățile de termoizolare superioare, pe care le oferă produsele Celco, asigurând un climat intern plăcut, interioare aerisite și ferite de condens și mucegai”,  a spus Niculae Dușu, președinte Celco.

Lider de piață pe segmentul BCA

Cu toate că sectorul construcțiilor a fost primul afectat de criza economică, iar efectele s-au făcut resimțite imediat, Celco a reușit să treacă peste această perioadă și să se mențină în topul producătorilor de BCA. “Celco, precum orice alt jucător din industria construcțiilor, a cunoscut criza economică prin prisma scăderii cererii de imobile noi, ca efect natural al crizei economice globale, ce a fortuit realocarea bugetelor beneficiarilor către alte arii de influență a nivelului de trai. În ciuda acestei tendințe resimțite în toate domeniile industriei, dar și în ciuda creșterii cotei de TVA de la 19% la 24%, Celco a reușit să traverseze această perioadă menținând raportul calitate-preț cunoscut deja de clienții săi. În plus, compania a investit în retehnologizarea utilajelor, pentru a putea oferi cel mai înalt standard pentru produsele sale 100% românești, rivalizând cu jucători importanți ce activează pe mai multe piețe europene și nu numai. Luând în considerare canalizarea tot mai atentă a cheltuielilor din partea clienților, Celco s-a poziționat ca lider de piață în ceea ce privește calitatea superioară a produselor oferite, găsind mijloace de eficientizare a procesului de producție, ce i-au permis reducerea cheltuielilor operaționale pentru a nu afecta prețul de vânzare al produselor sale. Celco a recunoscut din timp nevoia unei diversificări a soluțiilor constructive, răspunzând pieței cu noi game de produse”, a adăugat  președintele Celco.

Niculae Dușu este de părere că și acest an este unul cu multe provocări pentru industrie, tocmai de aceea compania dorește să transforme colaborările în parteneriate pe termen lung. “În paralel, ne-am planificat ample campanii de comunicare a avantajelor rezultate din utilizarea blocurilor de BCA Celco împreună cu mortarele Celco, special create pentru zidărie, cum ar fi performanța construcției, rezistența la foc, reutilizarea și reciclarea, utilizarea rațională a resurselor și energiei ce vin în sprijinul satisfacerii scopului ambițios al Uniunii Europene, prin care toate clădirile publice noi vor trebui să respecte standardul de clădiri cu consum de energie aproape zero până la 31 decembrie 2018, aceleași obligații fiind aplicabile clădirilor noi private începând cu data de 1 ianuarie 2021”, ne-a declarat Niculae Dușu, președintele Celco.

Estimări

Conducerea companiei este de părere că piața materialelor de construcții va crește în următorii ani și că producătorii devin din ce în ce mai conștienți de faptul că trebuie să își adapteze produsele la calitatea cerută de piață. “Celco este o companie ce menține pasul cu inovațiile pieței, dorește să răspundă prompt noilor cerințe și să se alinieze standardelor înalte în ceea ce privește calitatea produselor oferite. Din acest considerent, numai din anul 2007 și până în prezent s-au făcut investiții ce se ridică la 25 milioane de de euro în cele trei unități de producție. Cea mai recentă investiție, cea în realizarea celui de-al doilea cuptor de var de la Fabrica de Var Celco, proiect finalizat în decembrie 2013, s-a ridicat la 4 milioane de euro, obtinuți printr-o co-finanțare a Fondului European de Dezvoltare Regională. Pentru anul 2014 CELCO a planificat investiții în valoare de 2 milioane euro, ce includ achiziții, modernizări, măsuri pentru protecția mediului, dezvoltarea afacerii, sănătate și securitate în muncă, proiecte sociale și de resurse umane”, ne-a explicat președintele Celco.

În ciuda faptului că domeniul a fost unul dintre cele mai grav afectate de criza economică, președintele Celco este optimist cu privire la viitor. “Potrivit estimărilor noastre, în anul 2013 s-a înregistrat un volum de BCA de aproximativ 1,9 milioane metri cubi, respectiv circa 70 milioane euro, înregistrând o ușoară creștere față de 2012 de circa 5%. Cumpărătorii au ales BCA în detrimentul altor materiale de zidărie, piața de BCA reprezentând circa 55% din volum și 48% din valoarea totală a pieței materialelor de zidărie. Acest lucru se datorează în principal campaniilor de comunicare derulate de către producători, menite a educa potențialii consumatori în ceea ce privește avantajele, mai ales pe termen lung, materialelor de construcții sustenabile și ecologice. Pentru perioada următoare, 2014 – 2015, estimăm o creștere a cererii, atât a materialului de zidărie BCA, cât și a adezivilor și mortarelor special realizate pentru a fi aplicate pe acest suport. Celco este singurul producător de BCA din România care deține și o Fabrică de Adezivi și Mortare, fapt ce îi oferă posibilitatea de a adapta aceste produse în permanență, astfel încât să fie perfect compatibile cu stratul suport BCA”, este de părere Niculae Dușu. Președintele Celco a adăugat faptul că anul viitor dezvoltarea sectorului va fi una mult mai ridicată. “Anul 2014 va înregistra ușoare creșteri în volumul de BCA livrat față de 2013, urmând ca în 2015 această creștere să fie mai pronunțată. Potrivit estimărilor noastre, acest lucru va fi propulsionat în principal de nevoia de adaptare la noile reglementări europene de a reduce consumul de energie brută cu 20%, prin creșterea eficienței energetice. BCA este materialul perfect echipat să răspundă acestei nevoi, mai ales că îmbunătățirea eficienței clădirilor în faza de proiectare este mult mai simplu de realizat, decât recondiționarea clădirilor mai vechi, iar fără o bună anvelopare a clădirii, niciun sistem de reducere a energiei folosit, oricât de scump, nu va da randamentul optim”, ne-a declarat Niculae Dușu, președintele Celco.

Citiți și despre: