Cele mai bune cărţi de business ale anului 2015

01.03.2016

Cărţile vor fi cele care pot să ne ofere o altă perspectivă, idei, abordări de succes şi o parte din experienţa altora. Cei mai bine-pregătiţi oameni de afaceri, cei mai inovatori antreprenori şi cei mai buni manageri nu încetează niciodată să înveţe. Şi pentru  a face acest lucru, ei aleg să citească, atât cărţi din domeniul lor de activitate, cât şi lucrări despre management, despre strategiile de afaceri sau, pur şi simplu, cele mai noi cărţi despre economie şi business.

Cărţile vor fi mereu o sursă de inspiraţie, iar dacă nu mai aveţi idei cum să vă dezvoltaţi afaceri, cum să motivaţi angajaţii sau ce strategie de marketing să aplicaţi pentru a vă creşte vânzările, în lucrările de business veţi putea găsi mereu răspunsul sau, de ce nu, o nouă perspectivă de abordare a afacerii dumneavoastră.

Fie că sunteţi în căutarea unui cadou pentru un partener de afaceri, fie că doriţi să vă asiguraţi că nu rataţi nicio carte de business care merită citită,  lucrările prezentate mai jos au fost votate de Business Insider drept cele mai bune cărţi de afaceri şi de management al anului 2015.

Lista este formată dintr-o combinare a bibliografiei  renumitului om de afaceri Elon Musk, a cărţilor pe care managementul Google le citeşte şi din cele mai bine vândute lucrări de economie şi afaceri, la nivelul anului trecut.

„Elon Musk” de Ashlee Vance

Elon Musk este inginer, antreprenor şi programator extrem de apreciat, la nivel mondial. Acesta este, în prezent CEO al companiei care vrea să revoluţioneze călătoriile, SpaceX, şi al Tesla Motors. Misiunea lui în viaţă este de a preveni rasa umană de a se auto-distruge.

Antreprenorul, inginerul şi programatorul Elon Musk este un lider care poate oferi o enormă inspiraţie oamenilor de afaceri

Ashlee Vance, un reporter al Bloomberg Business, a reuşit să aibă un acces fără precedent la viaţa de antreprenor a lui Elon Musk. În cartea sa, autorul crează o imagine a unui om care mereu a simţit dorinţa de a schimba lumea, chiar dacă s-a lovit de multe obstacole în a-şi găsi locul şi rolul în această viaţă. Acesta este un lider care poate oferi o enormă inspiraţie.

„Work Rules!” de Laszlo Bock

De când s-a alăturat echipei Google ca vice-preşedinte pe segmentul de resurse umane, în anul 2016, Laszlo Bock a reuşit să transforme compania într-un unul dintre cei mai mari angajatori la nivel mondial, crescând echipa de la 6.000 de salariaţi, când a preluat funcţie, la aproape 60.000, la ora actuală.  În acelaşi timp,  Google a ocupat, cu regularitate, primul loc în clasamentele companiilor unde este cel mai bine să lucrezi.

Autorul oferă cititorilor detalii „din spatele scenei” şi explică strategiile de management care au făcut ca Google să fie o companie de excepţie.

Misbehaving”, de Richard Thaler

Richard Thaler este profesor de economie în cadrul Universităţii din Chicago. El mai este cunoscut şi sub numele de „părintele economiei comportamentale”. În cartea lui, acesta vorbeşte despre faptul că în economia tradiţională, există prezumţia că oamenii acţioneaza pur raţional, însă în realitatea, deciziile sunt infulenţate şi de alţi factori impulsivi care nu au nicio legătură cu logica.

„Misbehaving” reprezintă, aşadar, o bună modalitatea de a înţelege cum funcţionează pieţele şi mediul de afaceri, plecând de la aşa-numita economie comportamentală.

„Unfinished Business” de Anne-Marie Slaughter

În anul 2009, Anne-Marie Slaughter a devenit prima femeie care ocupa funcţia de director al departamentului de stat de planificare strategică din Statele Unite, fiind direct subordonată secretarului de stat  Hillary Clinton. După doi ani, aceasta şi-a dat demisia, întrucât a realizat că locul ei de muncă nu o lasă să fie mama şi şoţia ideală, aşa cum îşi dorea. Aceasta a scris după aceea o carte – „De ce femeile încă nu pot avea totul”, extrem de apreciată.

Între timp, a decis să revină în business, ocupând în prezent funcţia de CEO a companiei New America. În noua sa carte, lansată în 2015,  Anne-Marie Slaughter şi-a schimbat puţin abordarea şi vorbeşte despre modul în care corporaţiile au adus adevărata egalitate între femei şi bărbaţi.

„Rise of the Robots” de Martin Ford

Cartea lui Martin Ford a fost numită de către Financial Times drept „Cartea Anului 2015”.

„Roboţii sunt din ce în ce mai inteligenţi şi vin să îţi fure locul de muncă”, spune autorul, de profesie programator şi antreprenor.

„Roboţii sunt din ce în ce mai inteligenţi şi vin să îţi fure locul de muncă”, spune Martin Ford, în cartea sa „Rise of the Robots”

Totuşi, cartea nu este un semnal de alarmă şi nici nu trebuie să ne temem de avansul tehnologic. Martin Ford ghidează cititorii săi către evoluţia surprinzătoare a inteligenţei artificiale care va putea să realizeze sarcini care acum sunt făcute de oameni.

„Leadership BS” de Jeffrey Pfeffer

Jeffrey Pfeffer este profesor la Şcoala de Business din cadrul  Stanford, având un renume excepţional atât în mediul academic, cât şi în comunităţile de afaceri.

Cartea sa este de fapt un studiu care porneşte de la ipoteza că declaraţiile neadevărate care ţin de o anumită strategie nu sunt atât de dăunătoare pe cât credem pentru mediul de business, lipsa modestiei fiind, cele mai multe ori, o cale a succesului, în timp ce persoanele care se bazează pe „bunătatea” şefilor fac o mare greşeală.

„Losing the Signal” de Jacquie McNish şi Sean Silcoff

În anul 2008, telefoanele BlackBerry erau sinonime cu  Wall Street. Dacă erae un om de afaceri, trebuia să ai unul. După aceea, după 2010, smartphone-urile care aveau ca sistem de operare Android sau iOS au devenit din ce în ce mai populare, iar BlackBerry şi-a început declinul.  La finele anului trecut, cota de piaţă a acestor telefoane era de doar 0.4%.

BlackBerry, povestea construcţiei unui imperiu tehnologic care s-a destrămat în doar doi ani

Jacquie McNish şi Sean Silcoff spun, în cartea lor, remarcabila poveste a modului în care compania care producea  BlackBerry a reuşit pentru o periodă de timp să creeze un „imperiu” şi cum a pierdut totul.

„Marissa Mayer and the Fight to Save Yahoo!” de Nicholas Carlson

Nicholas Carlson, redactor-şef al Insider, vorbeşte în cartea sa despre modul în care CEO-ul Yahoo a reuşit să redreseze compania, astfel încât să rămână un nume de renume în piaţa IT. Această carte a pornit de la un simplu articol pe care Nicholas Carlson l-a scris în anul 2013.

Lucrarea este extrem de interesantă acum când nu putem spune că Yahoo are o evoluţie financiară foarte bună, însă nici nu a ajuns la nivelul scăzut înregistrat în anul 2012.

Strategia de business a unei firme poate fi îmbunătăţiţă din experienţa pe care managerii o dobândesc din cărţile de afaceri

Întotdeauna cărţile vor fi cele care au puterea să ne ofere o altă perspectivă, idei noi, abordări de succes şi o parte din experienţa altora. Fie că este vorba de succes sau de eşec, citind putem să învăţăm cum să acţionăm şi ce strategie de business să adoptăm  sau, bineînţeles, ce nu ar fi indicat să facem într-un anumit moment al dezvoltării afacerii noastre.

 

 

Citiți și despre: