Cele mai căutate cursuri de comunicare în 2017

19.12.2017

Cele mai căutate cursuri din domeniul comunicării au fost cele de copywriting şi marketing digital, conform raportului pe 2017 al agenţiei de training Creative Business Management. Astfel, cursurile de copywriting au crescut ca volum cu 30% faţă de anul precedent, în timp ce cererile pentru cursurile din domeniul marketingului digital au avut un avans de peste 35%. Cele mai multe solicitări au venit din partea companiilor multinaţionale, acestea reprezentând 40% din portofoliul agenţiei, restul fiind segmentat între freelanceri, experţi în comunicare şi tineri antreprenori.

Cursul de copywriting a fost susţinut de către trainerul Cătălin Ionaşcu, owner-ul agenţiei Romanian copywriter, în nouă sesiuni deschise dintre care ultima din acest an, la Cluj. Conform statisticilor, majoritatea participanţilor activează în domeniul comunicării sau advertising-ului. Media de vârsta la cursul de copywriting a fost de 31 de ani, cei mai mulţi având ca obiectiv să poată realiza conţinut online de calitate pentru diverse business-uri pe care le promovează.

O altă zonă de creştere a volumului de vânzări a agenţiei a fost reprezentată de cursurile de marketing digital, la care au participat în special persoane cu abilităţi tehnice în zona de indexare şi promovare online. Pachetul de cursuri de marketing digital include şi cursuri de SEO avansaţi, dar şi social media optimization.

„Credem că dezvoltarea business-urilor online a generat o nevoie de specializare a persoanelor care activează în acest domeniu. Bugetele tot mai mari ale departamentelor de comunicare digitală impun un nivel crescut de profesionalism, iar acest lucru atrage şi nevoia de formare continuă a acestor echipe. Cursurile de marketing digital sunt în portofoliul agenţiei noastre de peste 7 ani şi putem spune că suntem martorii unei evoluţii spectaculoase a acestui domeniu”, spune Bianca Preda, business manager în cadrul Creative Business Management.

Datele agenţiei mai arată că peste 40% dintre cursanţi spun că principala lor nevoie este să îşi structureze informaţia şi să aprofundeze cunoștințele tehnice pentru a putea face faţă provocărilor la locul de muncă. În plus, peste 20% spun că vor să afle părerea unui specialist în ceea ce privește proiectele lor şi doar 10% vin pentru a afla mai multe despre domeniu, în lipsa unei experienţe.

Pentru anul următor, agenţia şi-a propus să lanseze noi programe de training în zona de comunicare, dar şi legate de dezvoltarea business-urilor și capacitatea de adaptare la noile reguli de comunicare digitală.

 

 

 

Citiți și despre: