Cele mai des folosite modalităţi de înșelăciune în perioada Black Friday

17.11.2016

Specialiștii în securitate cibernetică din cadrul Bitdefender avertizează asupra tentativelor de fraudă pe care răufăcătorii le operează în perioada de Black Friday, eveniment organizat în România în 18 noiembrie. Vectorul de atac principal folosit în timpul acestor acțiuni comerciale este țintirea potențialilor clienți cu e-mail-uri care promit chilipiruri.

Infractorii cibernetici își sporesc șansele de succes ale tentativelor de înșelăciune prin țintirea potențialelor victime cu mesaje care prezintă produse cu reduceri substanțiale, ceea ce determină anumiți utilizatori să încerce să le cumpere, ignorând aspecte precum reputația comerciantului sau siguranța tranzacției.

„Față de campaniile de Black Friday organizate în alte țări, ofertele derulate în România pe toată durata anului calendaristic fac ca riscul la care se expun utilizatorii prin tentative de phishing să fie constant. În acest context, folosirea unei soluții de securitate poate face diferența între accesarea unor site-uri periculoase care colectează parole sau date de pe card și navigarea în siguranță”, spune Bogdan Botezatu, specialist în securitate cibernetică din Bitdefender.

Iată recomandările specialiștilor Bitdefender pentru a evita orice înșelăciune de Black Friday:

1. Identificați și ignorați mesajele de phishing. Escrocii folosesc cupoane de reduceri pentru a ademeni utilizatorii mai puțin vigilenți. Aceștia atrag utilizatorii cu pagini de shopping false și îi păcălesc să divulge detalii de card în schimbul unor produse care nu vor ajunge niciodată la ei.

2. Nu cumpărați produse promovate prin e-mail-uri nesolicitate. Verificați legitimitatea unui magazin online pe forumuri, printr-o simplă căutare în motoarele de căutare. Învățați din experiența altora.

3. Alegeți doar magazine online cu certificate SSL astfel încât să le puteți confirma identitatea. O adresă ce începe cu HTTPS și un lăcățel indică faptul că sunteți pe o pagină securizată, dar magazinele online respectabile furnizează și informații legate de identitate împreună cu certificatul SSL.

4. Nu divulgați codul PIN în locul codului CVV (Card Verification Value). Acesta din urmă este un număr de trei cifre scris pe spatele cardului de credit sau de debit.

Majoritatea comercianților online îl solicită pentru a fi siguri că cel care face tranzacția este posesorul real al cardului.

5. Faceți o scanare completă a sistemului înainte de a iniția o plată și asigurați-vă că este 100% sigur.

6. Când tranzacția este finalizată și primiți în continuare mesaje de la departamentul de relații cu clienții al magazinului online, cereți informații în plus în legătură cu măsurile de securitate suplimentare solicitate de comerciant.

7. Folosiți conexiunea de date mobile a telefonului sau tabletei pentru a face achiziții online. Evitați să faceți cumpărături conectați la o rețea wireless publică ce poate fi interceptată. Dacă e neapărat necesar să faceți asta, folosiți o soluție de plată dedicată, precum Bitdefender Safepay, pentru a vă conecta în siguranță la contul bancar sau pe site-uri de plăți online.

8. Pe cât posibil, faceți cumpărături online de acasă. Este riscant să cumpărați în timp ce sunteți la serviciu, la bibliotecă, într-o cafenea, în laboratorul școlii unde computerele pot fi folosite de alte persoane. Aceste sisteme pot fi monitorizate prin mecanisme de supraveghere.

9. Asigurați-vă că folosiți o soluție de securitate care blochează și reclamele periculoase. Mențineți-vă întotdeauna browser-ul și soluția de securitate actualizate. Troienii bancari și virușii cu componentă de rootkit sunt amenințări în creștere. Aceștia fură informații bancare, monitorizează tranzacțiile sau se autentifică în conturile bancare în timp ce stau ascunse în sistem.

10. Verificați-vă regulat conturile în special înainte și după tranzacțiile online, pentru a fi siguri că totul este în regulă.

 

 

Citiți și despre: