Cele mai importante dezbateri din cadrul HR Summit Timișoara

24.05.2017

„Difficult times? SuperHeRoes are here!” a fost motto-ul celei de-a IV-a ediții HR Summit Timișoara, eveniment în care peste o sută de participanți au fost prezenți pentru a-i cunoaște pe supereroii departamentelor de resurse umane din companii precum Rolls Royce, Stand for Development, Great People Inside sau Altex.

În cadrul conferinţei, Iulian Ioniță, Senior Trainer, O.D. Consultant, Coach Colorful Cultures, a discutat despre diferențele culturale și modalitatea în care acestea pot fi folosite drept avantaj în business.

„O decizie influențată de emoții, la care se adaugă neînsușirea culturii cu care interacționezi, ar putea să îți strice businessul. 70% din manageri întâmpină dificultăți în comunicarea multiculturală. 90% dintre aceștia consideră că rezultatul financiar este influențat de comunicarea multiculturală ineficientă. Din acest motiv sunt importante cursuri spre această direcție”, a menționat acesta.

Marea dezamăgire a HR-ilor

„De la sistemul de învățământ nu ne mai putem aștepta să ne livreze oameni bine pregătiți. Normal că tinerii au luxul să spună lucrurilor pe nume. Așa au fost educați. Degeaba le vorbești angajaților despre lucruri mărețe dacă nu sunt dispuși să investească. Poți să ai țeluri mărețe dacă ai eliminat problema banilor”, a precizat Oana Datki, SEE Managing Partner Consulteam.

Cercetarea Regula lui Z, efectuat de Artwin Consulting susține că doar 30% din tinerii care urmează să intre pe piața muncii doresc să muncească în străinătate, în timp ce 70% dintre aceștia preferă să rămână în România.

„Tinerii susțin că cele mai importante 3 calități pe care un manager ar trebui să le aibă sunt: comunicarea, în proporție de 65%, profesionalismul, în proporție de 50% și implicarea, 41%. Cu toate acestea, la întrebarea «Cât de mult timp vă așteptați să lucrați la primul angajator?», doar 12% au răspuns între 3 și 5 ani, în timp ce 68 % preferă să își schimbe locul de muncă după o perioadă cuprinsă între 6 luni și 3 ani”, a declarat Monica Soare, Managing Partner Artwin.

Managementul performanței

„Ce nu a funcționat? Totul a mers în direcția corectă, însă managementul performanței nu a ținut pasul cu schimbările care au avut loc la nivel de business, de management, cultural, tehnologic și la nivelul generațiilor. Drept urmare, 1 din 5 angajați susțin că evaluarea performanței lor nu este analizată în mod constant, iar 44% dintre aceștia susțin că evaluarea nu este un proces onest. Pe de altă parte, 45% dintre specialiștii în HR consideră că procesul de evaluare a performanțelor nu reflectă nivelul real al angajaților, iar 30% dintre evaluări conduc către scăderea performanței”, spune Keith Robson, Chief Officer, Rolls Royce.

 

 

Citiți și despre: