Cele mai importante trenduri în eCommerce -ul românesc pentru anul 2018

25.01.2018

În anul care tocmai a început, comerțul online din ţara noastră este estimat să ajungă la peste 3 miliarde de euro, cu 30% mai mult decât anul precedent, conform eCommerce Foundation. Este vorba de o piață care trece zilnic prin schimbări care au la bază comportamentul consumatorului, dar și automatizări care permit o mai mare eficientizare a procesului de cumpărare. În fiecare zi, proprietarii de magazine online se lovesc de provocări și situații care le arată cât e de important să fie la curent cu toate tool-urile, informațiile reale din industrie și mijloacele care să-i ajute să-și dezvolte afacerea.

Aşadar, în eCommerce, se mizează pe tehnologii avansate, capabile să personalizeze experiența fiecărui client în parte, iar magazinele online trebuie să țină pasul cu cele mai noi tehnologii de optimizare.

Trenduri în eCommerce -ul românesc pentru anul 2018:

1. Inteligența Artificială

Fiind prezentă și stabilă în ultimii ani în toate industriile, inteligența artificială redefinește şi procesul de eCommerce. Astfel, marketingul bazat pe analiza datelor de către algoritmii deep learning poate estima valoarea coșului de cumpărături și nu numai.

Un astfel de exemplu este matricea de Inteligență Artificială Cognitivă creată de Retargeting.biz, care se va lansa oficial în cadrul TeCOMM eCommerce Conference&Expo. Ea permite analiza comportamentului colectiv, crearea unor ipoteze privind produsele recomandate și validarea sau invalidarea ipotezelor respective. Practic, se atinge aspectul esențial pentru orice proprietar de magazine online: direcționarea clienților spre finalizarea mai multor tranzacții și personalizarea site-ului nu doar item to item (la nivel de produse) cât și item to user (la nivel de produse și de profil al clientului).

“Suntem prima companie din România care implementează Inteligența Artificială cognitivă pentru recomandarea de produse, ce ne permite să identificăm cu o acuratețe de peste 80% care sunt produsele pe care un vizitator le va cumpăra – în mai puțin de 5 clickuri pe site”, declară Rareș Bănescu, CEO Retargeting.Biz, care va fi prezent în cadrul TeCOMM eCommerce Conference&Expo în 7-8 martie.

2. Parteneriate cu Google

Consumatorii se așteaptă, la ora actuală, să primească ajutor specializat la orice pas. Informația are puterea de a aduce sau a pierde clienți, iar Google este locul către care oamenii gravitează pentru ajutor specializat. Marketeri de top fac parteneriate cu Google ca modalitate de a câștiga inimile consumatorilor și de a rămâne în mintea acestora.

Pe scena TeCOMM urcă Marcin Misztal, Head of Channel Partnerships Development CEE @ Google Marketing Solutions care vorbește despre marketing în era asistenței.

3. Add-uri şi cross-sel

Add-uri pe produsele adăugate în coș sau pe produsele de cross-sell, ceea ce în România nu se puteau realiza până în acest moment, din cauza limitărilor tehnice.

“Implementarea în Google cât și Facebook pe API pentru reclame create dinamic și personalizat oferă access la câteva features noi cum ar fi optimizarea în timp real a reclamelor după parametri ca ROI sau CPA”, declară Rareș Bănescu.

4. Lookalike audience

Orice magazin online are drept obiectiv vânzări mai mari și cât mai mulți clienți finali. Audiențele asemănătoare ajută magazinele online să ajungă la persoane care sunt similare sau asemănătoare cu audiențele care sunt deja interesate de businessul lor.

În cadrul TeCOMM, proprietarii de magazinele online află cum pot crește rata de conversie a vizitatorilor și a clienților existenți ai magazinului astfel încât să își crească atât veniturile cât și ROI-ul generat alături de Kiril Dinov, Chief Business Development Officer la Retargeting.Biz

Cea de-a 11-a ediție TeCOMM eCommerce Conference & Expo powered by Retargeting.Biz va avea loc în 7-8 martie la Radisson Blu Hotel***** din București.

 

 

 

Citiți și despre: