CEO Conference a reunit peste 200 de antreprenori și oameni de afaceri

23.11.2017

Peste 200 de top executivi, antreprenori și oameni de afaceri au participat la CEO Conference – Shaping the future, întâlnirea anuală a liderilor celor mai mari companii din ţara noastră organizată de Doingbusiness.ro împreună cu EY Romania.

,,CEO Conference reprezintă o platformă deschisă pentru dezbateri și relaționare de afaceri, în care participanții se întâlnesc și discută despre factorii care conturează mediul de afaceri acum, tendințele din economia locală și globală, motoarele creșterii economice și oportunitățile din perspectiva experienței și identificării de noi piețe’’ a declarat Dumitru Ion, CEO Doingbusiness.ro. ,,Anul acesta ne-am concentrat pe provocările managementului strategic, pe rolul șefilor de companii ca lideri în promovarea inovării dar și pe provocările cotidiene într-un mediu economic volatil din punct de vedere legislativ sau fiscal în care a devenit normalitate ca foarte improbabilul să se întâmple’’, a adăugat acesta.

,,Stabilitatea și predictibilitatea’’ a răspuns Mariana Gheorghe – CEO OMV Petrom la întrebarea adresată în cadrul Conferinței – care este cea mai mare provocare a mediului economic pentru 2018. Opinia acesteia este împărtășită și de antreprenorul Florin Talpeș – fondator și CEO al BitDefender:

,,Cred că principala vreme rea pe care o vedem e legată de lipsa de predictibilitate. De faptul că nu vedem ce se va întâmplă și mai mult, suntem îngrijorați că aceasta furtună de schimbări fiscale care au un impact, un cost asupra noastră și ne obligă ori să revizuim salarii, ori investiții, ori echipe întregi, nu s-a terminat. Nu vedem care sunt rațiunile din spate, nu vedem comunicare cu noi. Normal pentru noi înseamnă un sistem de taxe stabil. Noi nu vrem taxe mai mici, noi vrem un sistem de taxe stabil, preferăm să știm ce se va întâmpla’’, a declarat Florin Talpeș.

De asemenea, conform lui Ionuț Dumitru – Chief Economist, Raiffeisen Bank, în momentul de față, bugetul pe 2018 nu este închis pe deficit de 3%.

„Practic vor mai fi surprize și cred că trebuie să ne așteptăm la surprize din păcate probabil neplăcute. Ecuația bugetului este foarte complicată și cred că efectele vor fi importante și pentru mediul de afaceri’’, a declarat acesta.

Prima sesiune a evenimentului a fost axată pe identificarea tendințelor majore și a impactului lor asupra celor mai mari companii din economie. Sesiunea a fost moderată de Bogdan Ion – Country Managing Partner EY Romania și a pus în dezbatere provocările managementului strategic avându-i ca paneliști pe Mariana Gheorghe – CEO OMV Petrom, Ionuț Dumitru – Chief Economist Raiffeisen Bank, Omer Tetik – CEO Banca Transilvania, Florin Talpeș – fondator și CEO Bitdefender, Virgil Șoncutean – CEO Allianz Țiriac Asigurări și Fady Chreih – CEO Regina Maria.

Cea de-a doua sesiune a conferinţei a fost moderată de jurnalistul Radu Soviani și s-a axat pe regândirea modelelor de afaceri și reinventarea avantajelor competitive ale companiilor în contextul noii realități, avându-i ca invitați pe Bogdan Popescu – Director Operațiuni Microsoft Romania, Marius Perșinaru – CEO Schneider Electric, Gabriel Andronescu – Country General Manager CHEP Romania, Carmen Niță – Managing Director TMF Group, Răzvan Ionescu – Director Marketing Segment Business Telekom și Dumitru Ion – CEO Doingbusiness.ro & Kompass Romania.

,,Cel mai important lucru pentru cei care ocupă poziția de CEO este să stea alerți în raport cu inovația. Să fie deschiși că lucrurile se pot face altfel azi, există tehnologie peste tot și tehnologia a devenit foarte accesibilă. Oportunitățile există, trebuie să fim foarte atenți la ele’’, a declarat Răzvan Ionescu – Telekom Romania.

De asemenea, în cea de-a treia sesiune, Mihai Stănescu – Executive Coach, RoCoach, a răspuns la întrebarea de ce consiliile de administrație competente pot eșua și a identificat 10 surse ale eșecului, prezentând și strategiile pentru ca membrii Consiliilor de Administrație să devină mai performanți.

În cadrul evenimentului a fost lansata și publicația ,,Major Companies of Romania 2017’’ – cel mai complet instrument disponibil pe piața din România pentru evaluarea mediului de afaceri național atât ca întreg cât și sectorial. Publicația include interviuri cu manageri și antreprenori care au dovedit excelență prin modul în care au inițiat, au derulat și fac afaceri pe plan local.

 

 

 

Citiți și despre: