CFR SA are în derulare 400 de proiecte pentru modernizarea infrastructurii feroviare

08.09.2016

Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA a finalizat programul de reabilitare a 4 poduri de cale ferată situate între staţiile Constanţa – Agigea Nord şi Costineşti Tabără – Neptun. Valoarea totală a investiţiei se ridică la 8,2 milioane lei şi a fost asigurată din fonduri europene şi de la bugetul de stat. Prin lucrările de reabilitare executate la infrastructura şi suprastructura podurilor se îmbunătăţeşte gradul de siguranţă şi confort, viteza de circulaţie a trenurilor creşte de la 40 km/h la 80 km/h, iar capacitatea mărfurilor transportate ajunge la 21,5 tone/osie.

Prin finalizarea acestui program de reabilitare, CFR SA îşi menţine trendul ascendent în graficul de investiţii, portofoliul său depăşind în acest an 400 de proiecte pe reţeaua de cale ferată, un portofoliu de lucrări structurat în direcţii strategice care vizează reabilitarea infrastructurii şi suprastructurii feroviare de pe Coridorul IV paneuropean, iar pentru restul rețelei îmbunătăţirea capacităţilor de exploatare şi a calităţii transportului şi creşterea gradului de siguranţă în traficul feroviar.

Investiţiile financiare alocate de CFR SA pentru derularea acestor proiecte se ridică astfel la aproximativ 22 de miliarde de lei (4,7 mld euro) şi sunt susţinute financiar din trei surse – fonduri externe, buget de stat şi surse proprii.

În prima jumătate a acestui an CFR SA a finalizat 6 mari proiecte de investiţii, în valoare totală de 1,32 mld lei, a relansat 58 proiecte de lucrări, finanţate din fonduri externe şi de la bugetul de stat, în valoare totală de 12,61 mld lei şi a prioritizat 336 de proiecte de investiţii şi reparaţii curente, susţinute financiar din surse proprii.

Planul de investiţii în infrastructura feroviară, structurat de companie în cele peste 400 de proiecte, reorientează dezvoltarea reţelei feroviare naţionale în 5 direcţii majore:

– modernizarea secţiunilor de cale ferată incluse în ramura nordică şi sudică a Coridorului IV (construcția de terasamente şi suprastructură pentru viteza maximă de 160 km/h, construcţia de tuneluri, poduri şi podeţe noi, modernizarea de peroane, copertine, modernizarea instalaţiilor de electrificare, instalaţii de semnalizare electronică, implementarea ERTMS-nivel 2 şi GSM-R)

– modernizarea staţiilor de cale ferată

– extinderea implementării sistemului ETCS nivel 2/ERTMS

– reabilitarea podurilor, podeţelor şi tunelurilor de cale ferată

– creşterea gradului de siguranţă

“Prin menţinerea unui ritm constant în dezvoltarea reţelei feroviare, un aspect cheie al economiei româneşti, CFR SA va reuşi să readucă transportul feroviar printre preferințele călătorilor, prin creşterea gradului de siguranţă pe calea ferată şi durate mai mici de călătorie şi, totodată, va contribui în mod direct la creşterea schimburilor comerciale între operatorii economici, printr-o mai bună conectivitate între reţelele feroviare la graniţa cu statele vecine”, a declarat Marius Chiper, director general al CFR SA.

 

Citiți și despre: