Cifra de afaceri din comerţul cu amănuntul, în creştere

05.05.2015

În luna martie volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete) a crescut faţă de luna precedentă ca serie brută cu 13,6% şi a scăzut ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate cu 1,6%, conform datelor Institutului Naţional de Statistică (INS):

Faţă de luna corespunzătoare a anului precedent, volumul cifrei de afaceri pentru comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete) a scăzut atât ca serie brută cu 0,2%, cât şi ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate cu 0,5%.

În primul trimestru, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul a crescut faţă de trimestrul I din 2014 atât ca serie brută, cât şi ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, cu 3,0%, fiecare.

Astfel, în martie 2015, comparativ cu februarie, volumul cifrei de afaceri pentru comerţul cu amănuntul a crescut pe ansamblu cu 13,6%, ca urmare a creşterii comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+14,2%), vânzărilor de produse nealimentare (+13,8%) şi vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun (+13,0%).

Volumul cifrei de afaceri pentru comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, în luna martie 2015, comparativ cu luna precedentă a scăzut cu 1,6%, ca urmare a scăderilor înregistrate la vânzările de produse nealimentare (-1,1%). Creşteri au înregistrat vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+1,6%) şi comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+0,2%).

În acelaşi timp, INS arată că volumul cifrei de afaceri pentru comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie brută, în trimestrul I, comparativ cu trimestrul I din 2014 a înregistrat o creştere cu 3% datorită creşterii vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun (+8,5%) şi comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+3,7%). Vânzările de produse nealimentare au scăzut cu 1,6%.

Volumul cifrei de afaceri pentru comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, în trimestrul I 2015, comparativ cu trimestrul I 2014, a înregistrat o creştere cu 3,0%, datorită creşterii vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun (+7,8%) şi comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+2,6%). Vânzările de produse nealimentare au scăzut cu 0,8%.

 

 

Citiți și despre: