Cine a avut de câştigat în urma reducerii TVA la alimente?

04.12.2015

Banii care puteau fi economisiți din scăderea TVA-ului la alimente s-au întors tot în piața bunurilor de larg consum, aceasta este concluzia unui studiu realizat de GfK România. De asemenea, reducerea Taxei pe Valoarea Adăugată, s-a tradus într-o inflație negativă medie a prețurilor de -6,8% în perioada iunie – septembrie 2015.

Din suma totală pe care românii ar fi putut să o economisească în urma unor prețuri mai mici, 76% a fost reintrodusă în circuitul cumpărăturilor de larg consum.

Mai exact, mai mult de jumătate din această sumă a fost direcționată către produsele alimentare și băuturile non alcoolice, iar 17 procente au mers către zona produselor ne-alimentare – produse de îngrijire personală și de îngrijire a casei.

Diferenţa de sumă a rămas în buzunarul românilor, fie pentru alte cheltuieli, fie pentru economisire.

Comportamentul de cumpărare a suferit modificări față de momentul prim al impactului scăderii prețurilor. La început, deși tot circa 70% reveneau în FMCG, proporția dintre produsele alimentare și cele ne-alimentare a fost aproximativ egală (iunie – iulie 2015).

Se remarcă, conform studiului GfK, în special, în cazul produselor de îngrijirea personală, tendința de a cumpăra produse dintr-un segment de preț superior. Între timp, acest fenomen s-a diminuat, banii revenind în cea mai mare parte către bunurile alimentare.

 

 

Citiți și despre: