CISEROM, un brand românesc cu renume internaţional

01.12.2015

Românii încep să se îndrepte spre branduri autohtone, datorită încrederii oferite de calitatea acestora.Cunoscutul brand Ciserom îşi începe povestea în anii ’20, perioadă în care în oraşu Sebeş se dezvolta comerțul, meşteşugurile, micile fabrici de pielărie, pălării și textile. Etnicii germani, care reprezentau o comunitate puternică a orașului în acea vreme, au căutat să atragă capital german și austriac pentru dezvoltarea industrială a zonei. În acest context, fraţii Bahner încep construirea unei noi fabrici de textile, în anul 1925, pe amplasamentul unei vechi fabrici existente în oraş.

După 88 de ani de activitate şi o serie de investiţii importante, produsele fabricate la Sebeş au devenit cunoscute nu doar în România, ci la nivel internţional. Pentru viitor, compania are în plan creşterea capacităţii de producţie, retehnologizarea, precum şi creşterea numărului de clienţi din ţara noastră şi din străinătate.

„Produsele noastre dețin certificarea OEKO-TEX® 100 – „Încredere în textile”, un sistem independent de verificare şi certificare pentru produsele textile în ceea ce priveşte utilizarea substanţelor periculoase. Așadar, clienții noștri sunt cei care se vor bucura întotdeauna de cele mai bune produse de pe piață. Bumbacul de cea mai bună calitate și procesul de producție atent controlat sunt doar câteva dintre atuurile produselor Ciserom”, a afirmat pentru Jurnalul de Afaceri, Constantin Ispir, director general al Ciserom SA.

Produse româneşti

“Fabricat în România”, aceasta este eticheta pe care o poartă cu mândrie compania Ciserom, iar clienţii autohtoni au început să aprecieze cu adevărat valorile reale oferite de acest brand. Cele mai căutate produse ale companiei Ciserom din ultima perioadă sunt cele din bumbac 100% sau cu un procent cât mai semnificativ de bumbac în cazul șosetelor cu modele multicolore.

„Am putea vorbi despre o îndreptare a atenției clienților spre branduri și produse autohtone, datorită încrederii pe care aceștia o au în produsele românești de calitate”, ne-a declarat directorul general al companiei.

Dorind să capteze atenția și imaginația generaţiilor mai tinere, pe lângă tradiționalele culori, alb, negru, gri, maro, bej, care primează în topul preferințelor consumatorilor, compania Ciserom produce şi șosete în culori vii și modele diverse acestea fiind apreciate în special de clienţii cu vârste mai fragede care sunt mult mai atenţi în ceea ce priveşte tendinţele coloristice şi de design.

Portofoliul companiei este format din peste 2000 de produse unice destinate satisfacerii oricăror nevoi și exigențe. Cele mai vândute articole sunt cele destinate bărbaţilor, iar articolele pentru copii şi damă au cea mai mare varietate de modele, culori și mărimi, motiv pentru care cererea este în continuă creştere.

“Târgul de Șosete Ciserom”, un real succes

În încercarea de a creşte vizibilitatea brandului, de a-l face mai actual şi mai apropiat de consumator, compania Ciserom organizează evenimente precum “Târgul de Șosete Ciserom”.

„Târgul de Șosete Ciserom este o inițiativă proprie companiei și care a fost foarte bine primită de către publicul din județul Alba și județele limitrofe. Ediția din septembrie este cea de-a doua ediție a târgului, prima desfășurându-se în luna februarie a acestui an. Pentru noi, cât și pentru toți cei care ne-au vizitat în perioadele acestea, târgul a fost un real succes. Clienții au fost foarte mulțumiți de ofertele noastre, iar acest lucru s-a putut observa și prin cifre realizate: s-au înregistrat atât recorduri de vizitatori ai magazinului, cât și de încasări”, spune directorul general al companiei.

Este evident că un brand recunoscut are rezultate mai bune, iar participarea companiei în calitate de expozanţi la târgul “Fabricat în România” de la ROMEXPO din luna octombrie 2015 a făcut cunoscut clienţilor noul brand, mai proaspăt și mai energic.

Investiţiile companiei

În acest an, producătorul de ciorapi Ciserom a fost implicat într-un proiect de investiţii de 600.000 de euro, obţinut din fonduri europene, pentru achiziţionarea de utilaje în vederea fabricării unor noi produse.

“Prin accesarea de fonduri europene în cadrul programului de finanțare POS CCE 2007-2013 intitulat „Creșterea competitivității SC Ciserom SA”, valoarea totală a investițiilor a fost de 600.000 euro și a constat în achiziția de mașini de tricotat, mașini de încheiat și mașini de călcat”, ne-a explicat conducerea companiei.

O altă investiţie realizată la sfârşitul anului 2012 este crearea unui magazin online, dar și reîmprospătarea site-ului companiei, acesta din urmă primind o nouă înfățișare datorită procesului de rebranding.

“Oferta pe care o găsiți pe magazinul online este una foarte diversificată, se regăsesc peste o mie de coduri de articole, iar începând din anul 2015 au fost introduse și alte produse noi pentru a ne completa oferta: dresurile fine de damă, produsele brandului Gabriella din Polonia”, ne-a spus Constantin Ispir.

De-a lungul timpului încasările înregistrate pe magazinul online au avut o evoluție ascendentă datorită campaniilor de promovare şi reduceri care s-au practicat constant, dar şi datorită schimbării obiceiurilor de cumpărare ale clienţilor.

 

CISEROM a fost înfiinţată în anul 1927, sub patronajul germanului Gustav Bahner, originar din Lichtenstein, cu denumirea de „Uzinele Textile Româneşti”, funcţionând cu un număr de 150 de muncitori şi o producţie lunară de 210.000 perechi ciorapi. În perioada 1938-1940, firma se exinde, producând lunar 178.000 perechi ciorapi și 54.000 bucăţi tricotaje, cu 187 muncitori. Pe 23 august 1944, compania trece în patrimoniul statului român până în anul 1946.

 

Începând cu anul 1946 şi până în 1954, firma funcţionează sub administrare sovietică cu numele TEBA (Textila Banat).  După aceea, pe 6 aprilie 1954, firma devine întreprindere română de stat cu denumirea „Fabrica de ciorapi şi tricotaje Sebeş”, iar în 1990, denumirea producătorului se schimbă în „Ciserom”.

Procesul de producţie

Un proces tehnologic eficient şi utilaje performante, asociate cu un control al calităţii realizat pe tot fluxul de fabricaţie, nu poate oferii decât un produs de cea mai bună calitate. “Cu toate că o șosetă nu pare să fie un produs greu de realizat, în procesul de producție ea trece prin mai multe etape până să ajungă pe rafturile magazinelor. Toate etapele de execuţie a acestora sunt atent controlate de către un personal foarte bine pregătit, începând de la materia primă până la etichetare și ambalare”, a afirmat directorul general al Ciserom SA.

Diversitate şi calitate

Atât piața internă, cât și piața externă sunt în continuă schimbare, motiv pentru care compania a achiziționat 20 de mașini de tricotat electronice asistate de calculator, care includ tehnologii moderne de fabricare a ciorapilor și care permit realizarea de efecte 3D în orice zonă pe ciorapi pot realiza diverse structuri cu un număr mare de culori. Cu ajutorul unui program specific se pot realiza zone de frote și zone de aerisire pentru un transfer al umidității și confort plăcut la purtare dar şi o mai bună stabilitate a ciorapului pe picior.

În cadrul programului de finanțare, s-au mai achiziționat mașini pentru călcat ciorapi, acestea includ tehnologii moderne de călcat și fixat ciorapii, pe care se poate realiza o mai bună stabilizare dimensională și aspect plăcut. Tehnologia cuprinde posibilitatea efectuării a trei operații succesive: aburire, presare și uscare. Formele de călcat sunt proiectate cu o înclinare de 45 grade între talpă și carâmb, astfel încât forma ciorapului să fie cât mai apropiată de forma piciorului.

Toate aceste utilaje achiziționate sunt fabricate în UE și includ tehnologii de ultimă generație, cu productivitate mare și consumuri energetice minime.

Conducerea companiei ne explică cum sunt fabricate şosetele Ciserom: „Prima etapă în procesul de producție este tricotarea ciorapilor. Aceasta se realizează pe mașini circulare de tricotat clasice și electronice. În a doua fază ciorapii se încheie la vârf. Operația se execută pe mașini de încheiat “ochi cu ochi” sau pe mașini care realizează cusătura în lanț. Următoarele etape sunt vopsirea ciorapilor și formare a ciorapilor (călcarea pe forme de aluminiu încălzite cu abur sau electrice, corespunzătoare fiecărei dimensiuni a tălpii). Ultima etapă este cea de finisare a șosetelor, care cuprinde următoarele operații: sortarea și clasarea pe calități, formarea în seturi pe sortimente de culori și desene, etichetarea și ambalarea.”

Planuri de viitor

În următorii ani, compania Ciserom are planuri mari în ceea ce priveşte retehnologizarea și modernizarea societății, proces pe care deja l-au început în acest an cu ajutorul fondurilor europene, dar şi creșterea producţiei şi a numărului de clienți, atât pe piața internă, cât mai ales pe piața externă.

Compania urmăreşte dezvoltarea unei echipe tinere formată din absolvenții liceelor tehnologice și absolvenți de studii universitare şi crearea unei comunicări mai bune cu clienţii prin intermediul radioului, presei scrise și online, pagina oficială de Facebook și site-ul propriu.

Primele nouă luni ale acestui an au fost foarte productive pentru companie, înregistrându-se o cifră de afaceri de aproximativ 3,4 milioane de euro, cu 18% mai mult față de aceeași perioadă a anului trecut. Per total, anul acesta conducerea Ciserom poate estima o cifră de afaceri de aproximativ 4,7 milioane de euro.

 

 

Citiți și despre: