Clinica Oculus, 25 de ani de servicii medicale oftalmologice la standarde internaționale

01.06.2018

Clinica pregătește mutarea într-un sediu nou, dotat cu cea mai performantă aparatură medicală de pe piață. Clinica privată de oftalmologie Oculus a fost înființată din dorința de a practica medicina la standarde occidentale și de a oferi paciențilordin România cele mai  performante condiții în ceea ce privește tratamentul pentru o gamă largă de afecțiuni oculare. În acest an, Oculus împlinește 25 de ani de activitate, timp în care clinica a evoluat permanent, atât ca gamă de servicii oferite pacienților, cât și din punctul de vedere al logisticii utilizate. Pornind inițial de la un spațiu închiriat într-o policlinică de stat, la periferia Bucureștiului – unde existau două cabinete și o mică sală de operații închiriată cu ora – și trecând apoi prin faza spațiului cumpărat în centru orașului, clinica Oculus deține astăzi trei sedii proprii extrem de apropiate, care funcționează ca o singură entitate. Aceste spații au evoluat nu numai ca suprafață, ci și prin dotarea permanentă cu aparatura cea mai nouă existentă la nivel mondial, prin diversificarea consultațiilor, investigațiilor și operațiilor oculare, dar și prin creșterea personalului medical aflat în permanentă specializare și perfecționare.

De-a lungul celor 25 de ani de activitate au existat mai multe momente cheie cu rol important în dezvoltarea clinicii, cum ar fi achiziționarea primului sediu propriu în anul 1996, urmate de alte două sedii achiziționate la interval de 10 ani fiecare.

Totodată, referindu-se la calitatea actului medical desfășurat în clinica Oculus, doamna doctor Ozana Moraru, administratorul clinicii, ne-a declarat că „din punct de vedere medical, momentele marcante au fost cele de pionierat absolut în oftalmologia din România, precum adoptarea tehnicilor moderne de operație a cataractei, fără fire, prin facoemulsificare (în 1997), introducerea chirurgiei refractive laser și prin implante (în 1999), introducerea lentilelor «premium» în operația de cataractă (în 2006), adoptarea tehnologiei FemtoLaser și a sistemelor de ghidaj computerizat în operația de cataractă (în 2013), implementarea tehnicilor moderne de transplant lamelar de cornee (în 2015), inclusiv prin tehnica FemtoLaser (din 2017) și a tehnicilor de chirurgie micro-invazivă în glaucom (din 2017).”

De asemenea, un aspect foarte important îl reprezintă și realizarea primelor sesiuni de chirurgie live din străinătate, în anul 2006. Începând de atunci, doctorii Moraru, fondatorii clinicii, au fost invitați permanent la cele mai mari congrese de specialitate, pentru a prezenta lucrări științifice sau pentru a susține în continuare sesiuni de chirurgie transmise în direct.

„Principalele valori și principii după care ne-am ghidat în toți acești 25 de ani au fost respectul pentru pacient și pentru etica actului medical, seriozitatea și responsabilitatea în desfășurarea actului medical, comunicarea atentă cu pacientul, precum și abordarea nu doar a cazurilor “standard” – cele mai eficiente din punct de vedere al raportului efort și costuri/venit – ci a tuturor cazurilor despre care credeam ca mai au o șansă, chiar dacă erau cazuri foarte dificile, iar din punct de vedere financiar neconvenabile. De asemenea, un principiu important a fost cel al investiției în viitor – atât în aparatură, cât și în pregătirea personalului – investiție care a fost prioritară în toată activitatea noastră”, a declarat doamna doctor Ozana Moraru, Administratorul Clinicii Oculus.

Factorii de succes ai clinicii și principalele servicii oferite

Clinica Oculus a fost primul centru care a realizat operații în regim ambulatoriu și privat, în condiții calitativ mai bune, cu aparatură mereu în pas cu cerințele și nivelul internațional, asigurând înnoirea permanentă a registrului de servicii oferite pacienților. Toate acestea au contribuit la creșterea continuă a numărului de persoane care au apelat la serviciile clinicii, din întreaga țară, dar chiar și din străinătate.

„Pionieratul Oculus în mai toate ramurile chirurgiei de pol anterior ocular, aplicarea celor mai noi tehnologii, cu rezultate foarte bune, vizibile chiar din prima zi postoperator, au dus la creșterea mulțumirii pacienților, care, ulterior, au fost principalii propagatori ai rezultatelor noastre – de altfel, noi nu am avut niciodată, în cei 25 de ani, serviciu de marketing, iar servicii de PR am avut doar pentru trei ani, în perioada 2010-2012. Nu în ultimul rând, a contat si faptul că noi, medicii și asistentele de la Oculus, am venit în fața pacientului cu o abordare diferită a relației medic-pacient, cu un comportament care era altceva față de cel cu care fusese obișnuit: un comportament încurajator pentru pacient, dar, totodată, și onest. Întotdeauna ne-am găsit timpul necesar pentru a-i explica și a-i da informații pacientului despre afecțiunea lui și despre tratamentul aplicat și, mai ales, niciodată nu am abandonat un pacient, chiar dacă evoluția postoperatorie nu era cea dorită. Nu ne-am lăsat până nu am epuizat toate căile de tratament, acolo unde mai era o șansă, chiar minimă”, a mai adăugat doamna doctor Ozana Moraru.

Serviciile oferite pacienților în cadrul clinicii Oculus sunt extrem de variate, de la consultații oftalmologice complete și investigații complexe, până la operații în aproape toate domeniile oftalmologiei. Astfel, consultațiile de bază vizează examenul polului anterior ocular, examenul fundului de ochi, tensiunea oculară, prescriere de ochelari, diverse teste clinice specifice, iar explorările funcționale și investiționale sunt ecografii, inclusiv prin ultra-biomicroscopie, tomografii de pol anterior și posterior, topografii corneene, angiofluorografie, biometrii în diverse sisteme (optic și ultrasonic) și investigații specifice pentru chirurgia refractivă.

Operațiile realizate la Oculus acoperă mai toate subramurile oftalmologiei: de la operații pentru cataractă, prin cele mai noi tehnici, cu FemtoLaser, la operații refractive Laser și prin implante refractive, transplante de cornee – perforante și lamelare, inclusiv cu FemtoLaser, la intervenții chirurgicale și Laser pentru glaucom, inclusiv prin tehnicile moderne microinvazive.

Foarte dezvoltat este și departamentul de afecțiuni vitro-retiniene, unde se realizează numeroase intervenții de pol posterior: operații pentru dezlipire de retină și vitrectomii pentru diverse afecțiuni. De asemenea, recent, în cadrul clinicii au început să se efectueze și intervenții oculoplastice, inclusiv transplant de celule stem corneene.

Avantajele competitive și piața serviciilor medicale oftalmologice

Vorbind despre principalele avantaje competitive ale clinicii Oculus, doamna doctor Ozana Moraru a menționat că printre acestea se numără „în primul rând experiența, câștigată în cei 25 de ani de chirurgie oculară ambulatorie, după cele mai noi și sigure tehnici chirurgicale, cu un număr de aproape 80.000 de ochi operați, dintre cele mai variate patologii oculare. În al doilea rând, aparatura complexă, pe care o înnoim de fiecare dată când apare un model nou, mai performant, sau un soft nou al oricărui aparat de diagnostic și de tratament chirurgical. Și nu în ultimul rând, perfecționarea permanentă pe care medicii noștri o realizează, prin participări active la foarte multe cursuri și congrese internaționale și la schimburi de experiență.”

În ceea ce privește piața serviciilor medicale oftalmologice, doamna Moraru este de părere că aceasta s-a dezvoltat foarte mult în sistem privat, au apărut multe cabinete de consultații și chiar și centre chirurgicale care oferă servii medicale de bună calitate, unele dotate mai modern, altele mai puțin, unele cu o experiență mai mare a medicilor, altele, poate, cu mai puțin. În acest context de dezvoltare generală, clinica Oculus își păstrează poziția de lider, atât prin numărul mare de operații efectuate, cât și prin tehnologiile noi care sunt implementate, în special în chirurgia polului anterior ocular.

Echipa de angajați a clinicii Oculus

Echipa Oculus numără în prezent 62 de angajați din care fac parte medici, asistente medicale, secretare, personalul administrativ și IT și personalul auxiliar.

Medicii și asistentele participă în fiecare an la cursuri și congrese interne și internaționale de specialitate, prin care se aliniază la tot ce este mai nou în domeniu. Nu în ultimul rând, se poate spune că aceștia dobândesc o perfecționare aproape zilnică la locul de muncă, având în vedere cazuistica foarte bogată și numărul mare de pacienți, cu patologii dintre cele mai variate. Toate cazurile mai dificile, complexe, pretabile la discuții și hotărâri mai mult sau mai puțin greu de luat, sunt prezentate și discutate în echipă. Chiar și  secretarele, care iau primele contactul cu pacienții, participă și ele, la rândul lor, din când în când, la ședințe interne, prin care sunt instruite și informate asupra noutăților de tip medical care au loc la clinică, tocmai pentru a ști ce răspunsuri să dea mai departe pacienților cărora li se adresează, față în față sau telefonic.

Investițiile efectuate și rezultatele financiare

Cele mai recente investiții efectuate se adresează sălilor de operație și intervențiilor chirurgicale. „Este vorba, inițial, de o investiție de peste 110.000 euro, într-un aparat sofisticat de tomografie intraoperatorie live, unic în țară (EnFocus Leica OCT), cu ajutorul căruia putem urmări, în timpul operației și la sfârșitul acesteia, alipirea corectă și completă a lamelelor în transplantul lamelar de cornee sau modul în care se excizează membrana maculară în cursul operației de vitrectomie posterioară, precum și alte momente intraoperatorii mai deosebite”, a explicat doamna doctor Moraru.

Cea mai recentă și valoroasă investiție a fost efectuată pentru un Laser tri-modular, cu energie joasă și frecvență înaltă, unic în țară – FemtoLaserul Ziemer Z8, care stă la baza celei mai noi tehnologii de operare a cataractei, tehnologia FLACS (FemtoLaser Assisted Catract Surgery). Valoarea acestei investiții a fost de peste 500.000 de euro, venind în sprijinul pacienților prin acuratețea și siguranța operațiilor efectuate cu ajutorul acestui laser.

O altă investiție recentă este achiziționarea unui nou sediu, cu o suprafață de lucru aproape dublă față de cea actuală, care în prezent este “open space” și care necesită lucrări de compartimentare și finisaje specifice activității medicale. Conducerea clinicii dorește mutarea la începutul anului viitor în acest nou sediu, unde aproape întreaga aparatură va fi una nouă, după cel mai performant nivel de eficiență și siguranță din lume, la ora actuală.

În ceea ce privește rezultatele economice, clinica Oculus a înregistrat în anul 2017 venituri totale de aproape 17 milioane de lei și un profit de peste 2 milioane de lei iar pentru anul în curs se preconizează o creștere de 15-20% a cifrelor obținute anul trecut.

 

 

Citiți și despre: