CNAS anunţă o defecţiune la cardul de sănătate. Ce trebuie să facă medicii?

18.09.2015

Casa Naţională de Asigurări de Sănătate a anunţat că începând de astăzi a apărut o defecţiune la sistemul cardului de sănătate. Echipa de suport a Casei lucrează la remedierea problemei.

„Începând cu ora 6:55, astăzi, la sistemul de card – CEAS a apărut o defecţiune. Lucrăm la remedierea acesteia”, au afirmat reprezentanţii Casei Naţionale de Asigurări, într-un comunicat de presă.

Conform acestora, până la rezolvarea problemei, furnizorii de servicii medicale trebuie să continue să acorde consultaţii medicale. Astfel, Casa recomandă ca după introducerea cardului de sănătate în cititor să se tasteze PIN-ul de către asigurat, iar sistemul este pregătit să păstreze amprenta de timp şi numărul de card utilizare. După aceea, urmează înregistrează serviciul prestat în aplicaţia de furnizori.

„De la momentul repunerii în funcţiune a sistemului CEAS, serviciile efectuate şi operate în aplicaţia de furnizori vor trebui încărcate în PIAS, în limita a 72 de ore”, conform CNAS.

Astfel, toate serviciile prestate şi operate în sistemul informatic începând cu ora la care a apărut defecţiunea, până la remedierea ei, se vor valida doar pe baza amprentei de timp şi numărul de card.

 

 

Citiți și despre: