Comerţul electronic, o mare oportunitate pentru retaileri

03.02.2017

Comerțul electronic internațional reprezintă una din cele mai rapide oportunități de creştere în comerţul cu amănuntul, potrivit unui raport realizat de DHL, în contextul în care magazinele online care vând în afara graniţelor ţării au potenţial de a creşte până în 2020 de doua ori mai repede decât cele care vând doar intern.

Aşadar, conform studiului, retailerii pot crește cu 60% mai repede dacă oferă și servicii premium.

Raportul se concentrează, în special, pe oportunitățile pe care le au cei care oferă produse şi servicii premium, de o valoare mai mare, şi care reprezintă un procent semnificativ mai mare din totalul comenzilor online internaţionale.

„Comerţul online în afara graniţelor oferă oportunități de creştere importante care, în marea majoritate a cazurilor, nu sunt disponibile şi în alte piețe de retail: volumele vânzărilor cu amănuntul la nivel internațional se preconizează că vor creşte cu o rată medie anuală de 25%, între 2015 și 2020 (de la 300 miliarde de dolari la 900 de miliarde) – adică de două ori mai repede, comparativ cu ritmul de creștere al comerțului electronic intern”, se precizează în studiul DHL.

Retailerii online îşi vor creşte vânzările cu 10-15%, în medie, doar prin extinderea portofoliului lor de produse şi către clienți internaționali, ofertând şi în afara graniţelor.

„Transportul internațional este mult, mult mai ușor decât cred mulți dintre comercianții cu amănuntul, iar noi vedem în fiecare zi impactul pozitiv pe care îl poate avea asupra creșterii afacerilor clienților noștri”, a declarat Ken Allen, CEO-ul, DHL Express.

De o creştere şi mai importantă beneficiază cei care includ servicii premium: comercianții cu amănuntul şi producătorii care au inclus o opțiune de transport rapid în platformele lor online au crescut de 1,6 ori mai rapid, în medie, faţă de alți jucători.

„De asemenea, observăm că practic fiecare categorie de produse are potențial de a se transforma în premium, atât prin dezvoltarea unor ediții de lux, de o calitate superioară, cât și prin oferirea unor servicii net superioare din punct de vedere calitativ, pentru a satisface cerințele clienților mai puțin sensibili la preţ. Oportunităţile „go global” şi „go premium” există pentru mulți retaileri de pe toate piețele. Rețeaua noastră globală pentru servicii în timp definit de la ușă la ușă este poziționată perfect pentru a sprijini orice retailer care urmăreşte dezvoltarea unei oferte de servicii premium sau care se află pur şi simplu în căutarea unei modalități de a ajunge pe noi piețe de pe alte continente în mod direct, fără a-şi investi resursele în depozitare sau distribuție”, a mai spus Ken Allen.

 

 

Citiți și despre: