Companiile alocă mai multe fonduri pentru teambuilding-uri

28.07.2015

În prima jumătate a anului, companiile autohtone au investit între 150 și 200 de euro pe angajat pentru programe de teambuilding, în creștere cu circa 50 de euro față de perioada similară a anului trecut, potrivit HPDI, firmă ce furnizează soluții de leadership și dezvoltare a resurselor umane prin programe de training, coaching și teambuilding.

Cele mai multe dintre companiile care au apelat la programe de teambuilding au provenit din domenii precum auto, retail, construcții, pharma și FMCG – ultimele două fiind pe un trend ascendent față de anii precedenți. În schimb, s-a remarcat o scădere în rândul firmelor provenite din banking și IT.

Firmele mici au investiti mai mult

„Teambuilding-urile nu mai reprezintă ‹‹privilegiul›› marilor corporații. Spre deosebire de anii trecuți, firmele mici, anteprenoriale au investit cel mai mult în programele noastre. Astfel, în primul semestru, am avut clienții de la companii cu 10 angajați până la multinaționale cu mii de angajați”, declară Mădălina Covaci, teambuilding expert&trainer HPDI.

Cele mai solicitate destinații, în primăvară, au fost Poiana Brașov și Valea Prahovei, iar vara aceasta litoralul rămâne destinația preferată a companiilor.

„În primul semestru, clienții HPDI au optat pentru programe complexe, cele mai multe presupunând activități outdoor, care au avut ca obiective managementul timpului, creșterea coeziunii echipei, strategie și abordarea de tip ‹‹outside the box››”, mai spune Mădălina Covaci.

Programele cele mai căutate

Unul dintre cele mai căutate programe a fost E-hunters, o îmbinare perfectă între interacțiunea umană și interacțiunea cu tehnologia. Acest program este, practic, o vânătoare de resurse prin orașe sau în zonele de litoral sau munte, folosind o tabletă. Odată logaţi, participantii primesc între 70 şi 100 de misiuni, fiecare cu un grad diferit de complexitate. Pentru a demostra că au îndeplinit misiunea aleasă, participanții trebuie să încarce o fotografie în aplicația programului.

Un alt program foarte solicitat este „Robotronic” – robotul prin intermediul căruia participanţii în teambuilding-uri explorează planeta Pluto.

Cele mai dure programe

Există și companii care preferă programe mai dure, pentru a-și testa limitele. Un astfel de program este cel de bootcamp în care participanții se trezesc la 5 dimineața, își instalează tabăra în pădure și au de parcurs un traseu cu capcane. În plus, nu se întorc la masa de prânz, ci sunt nevoiți să-și procure singuri hrana.

Un alt program pe care unii l-ar considera excentric este cel de team wellness time. În acest program, nimeni nu are voie să fumeze, să mănânce nesănătos sau să consume zahăr. Programul este strict, cu ședinte de meditație, ore de sport și alte activități benefice pentru sănătate.

 

 

Citiți și despre: