Companiile de media, nevoite să dezvolte relaţii mai strânse cu audienţa

20.12.2013

Companiile de media şi divertisment vor fi nevoite să dezvolte relaţii mai strânse cu audienţa, în contextul în care consumatorii vor fi cei care vor dicta viitorul televiziunii, potrivit studiului EY Future of Television – Media & Entertainment.

Specialiştii EY identifică şase tendinţe care vor influenţa viitorul televiziunii pe măsură ce industria se pregăteşte să facă faţă unei schimbări majore în materie de monetizare şi structuri narative , prin dezvoltarea unei game extinse de noi canale, noi platforme, noi dispozitive şi noi experienţe.

“Se evidenţiază, de asemenea, necesitatea măsurării mai detaliate de către companiile de media şi divertisment a comportamentului de vizionare, pentru a putea crea experienţe mai interactive, mai multă mobilitate şi o mai bună adaptare a conţinutului la nevoile şi interesele specifice ale telespectatorilor”, se precizează în studiul citat. .

Rezultatele sondajului au la bază analiza a mii de ore de interviuri realizate cu executivi şi lideri din companii de media şi divertisment din întreaga lume.

Cele şase tendinţe identificate de studiu care vor determina viitorul televiziunii sunt următoarele:

1. Structurile narative (storytelling-ul) vor evolua pentru a valorifica mai bine mediul reprezentat de platformele multiple. Dimensiunea nu va mai defini ecranul utilizat cel mai des, ci acel dispozitiv care va putea să capteze atenţia, iar ecranele multiple care funcţionează perfect împreună vor permite dezvoltarea de noi structuri narative care să ofere producătorilor de conţinut mai multe oportunităţi de a inova împreună cu audienţa.

2. Ecranele omniprezente vor solicita o mobilitate mai mare a conţinutului. Cererea pentru conţinut care să poată urma telespectatorul oriunde merge acesta va creşte, iar agenţiile de publicitate vor avea la dispoziţie mai multe ecrane şi un potenţial mai mare de a genera impresii în această nouă paradigmă.

3. Dinamica socială şi experienţele sociale colective vor determina o creştere a vizualizărilor asociate evenimentelor. “Chiar dacă vizualizarea devine din ce în ce mai fragmentară, consumatorii vor dori, pe mai departe, să facă parte din experienţele sociale colective asociate anumitor evenimente, cum ar fi Cupa Mondială sau Premiile Oscar”, explică reprezentanţii EY.

4. Inovaţia în materie de descoperiri de noi programe şi de noi tipuri de telecomenzi va duce la definirea unor tehnici care să optimizeze căutarea de programe relevante.

5. Vizionarea într-o singură sesiune a mai multor episoade dintr-un serial sau alt tip de conţinut va atrage după sine inovaţii în zona de măsurare şi personalizare.

6. Cererile tot mai exigente de conţinut unic venind din partea noilor jucători intraţi în segment vor influenţa inovarea dincolo de sistemul studioului tradiţional.

Prin urmare companiile din industria de media şi divertisment vor trebui să dezvolte o relaţie mult mai apropiată cu telespectatorii pentru a crea o interacţiune mai puternică

”Nu este vorba doar despre a facilita vizualizarea de conţinut pe mai multe tipuri de platforme. Este vorba, mai degrabă, despre a crea experienţe printr-un conţinut puternic personalizat, deoarece relaţia dintre conţinut şi telespectator va fi din ce în ce mai complexă şi are potenţialul de a deveni tot mai profitabilă”, a spus Elena Badea, Director de Marketing, EY România. 

Citiți și despre: