Companiile de media sunt optimiste în ceea ce priveşte revenirea economică

19.06.2014

Companiile de media şi divertisment sunt mult mai optimiste în ceea ce priveşte revenirea economiei globale, în condiţiile în care accesul la credite este mai uşor, acţiunile cresc, iar piaţa este mai stabilă, se arată în studiul Capital Confidence Barometer: Media & Entertainment, realizat de EY.

Astfel, 64% dintre executivi chestionaţi în cadrul sondajului afirmă că starea economiei globale se îmbunătăţeşte. Acum un an, nivelul era de doar 59%. În plus, aceştia sunt mult mai încrezători şi în posibilitatea de încheia tranzacţii anul acesta, 33% declarând acest lucru, faţă de 23% cu un an în urmă.

Doar 11% din executivi consideră că starea economiei se înrăutăţeşte, în timp ce un sfert dintre cei chestionaţi spun că putem vorbi de o stabilitate.

“Coroborând acest optimism cu reducerea decalajului de evaluare, se anunţă o perioadă favorabilă derulării şi finalizării de tranzacţii în această industrie”, explică reprezentanţii EY.

Disponibilitatea creditelor

Studiul mai arată că 85% dintre executivi sunt de părere că disponibilitatea creditelor este fie stabilă, fie îmbunătăţită, în timp ce 52% dintre aceşia consideră că acordarea de finanţări se îmbunătăţeşte, comparativ cu 36% cu un an în urmă.

“35% dintre executivi au declarat că au un grad de îndatorare mai mare de 50%, ceea ce înseamnă o creştere de peste 17% faţă de anul precedent şi arată o extindere semnificativă a împrumuturilor. Poate că cel mai relevant indicator al încrederii industriei în disponibilitatea creditării şi a finanţării  este faptul că 51% dintre executivi spun că intenţionează să acceseze un credit ca sursă primară de finanţare pentru tranzacţii în cursul anului viitor, în comparaţie cu doar 21% în 2013”, se mai precizează în raportul citat.

21% dintre executivi spun că îşi vor reduce personalul

În ceea ce priveşte personalul, companiile care au făcut angajări agresive după perioada de reducere de personal generată de criza din 2009, îşi optimizează acum seturile de competenţe şi îşi restructurează forţa de muncă. Prin urmare, 21% dintre executivi spun că îşi vor reduce personalul, nivelul fiind peste procentul de anul trecut, când 13% afirmau acest lucru.

De asemenea, 21% din persoane spun că îşi vor mări echipele, în scădere de la 44% care au declarat acest lucru anul trecut, în timp ce 58% îşi vor menţine forţa de muncă la nivelul din prezent, în creştere faţă de 43% anul trecut.

Activitatea de achiziţii

“Cele două tendinţe care vor influenţa activitatea de achiziţii din industria de media şi divertisment sunt reprezentate de transformarea digitală (conform răspunsurilor a 61% dintre respondenţi) şi aspectele legate de „viitorul muncii” (43% dintre respondenţi)”, se precizează în raportul EY.

În acelaşi timp, 92% din executivi consideră că instabilitatea politică şi aspectele legate de reglementare pe pieţele emergente reprezintă cel mai mare risc pentru afacerea lor în următorul an, iar 34% dintre ei se aşteaptă să facă achiziţii în următoarele 12 luni, ca o continuare a unui trend în evoluţie.

Studiul EY  are la bază un sondaj derulat în rândul directorilor executivi din companii mari de media şi divertisment, iar scopul acestuia este să măsoare încrederea corporativă în perspectivele economice, să identifice tendinţele despre care se discută în consiliile de administraţie şi să ofere o imagine de ansamblu asupra strategiilor de creştere vizate de companii.

 

Citiți și despre: